Verantwoorde dvd's

Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Alhoewel je denk ik goed moet zoeken.
ja, dat is absoluut waar
er is echt heeeeeeeeel weinig wat 100% door de beugel kan
maar het is er!

en daarom wenste ik wel dat er veel en veel meer aandacht zou zijn, voor die paar dvd's die wel kunnen...
tis toch al zo marginaal...
Zou jij een kist appels kopen waarvan je weet dat er maar twee of drie goede appels tussen zitten?
Dat is nou echt een goed voorbeeld om uit te leggen waarom je geen dvd wilt! :i
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door anemoon
Alhoewel je denk ik goed moet zoeken.
ja, dat is absoluut waar
er is echt heeeeeeeeel weinig wat 100% door de beugel kan
maar het is er!

en daarom wenste ik wel dat er veel en veel meer aandacht zou zijn, voor die paar dvd's die wel kunnen...
tis toch al zo marginaal...
Zou jij een kist appels kopen waarvan je weet dat er maar twee of drie goede appels tussen zitten?
Dat is nou echt een goed voorbeeld om uit te leggen waarom je geen dvd wilt! :i
Ik vind de vergelijking voor 100% opgaan. We hebben al zo vaak gedacht: deze kan wel, die is leuk voor de kinderen en wat dacht je; vloeken, de naam van God misbruiken. Vreselijk. 99% van het spul is doordrenkt met de tijdgeest. Je dacht toch niet dat ik ze eerst allemaal ga kopen, zitten bekijken om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik ze beter weer in de prullenbak kan mikken?
Ik heb veel te veel van die dingen gezien, en de drie die ik goedgekeurd heb, daar doen ze het maar mee...
Ik heb wel wat beters te doen dan filmkeuring spelen...

Ik heb bij de doop beloofd de kinderen in de leer op te voeden en te onderwijzen, en dan moet ik niet tweeerlei zaad op 1 akker gaan zaaien.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Miscanthus
Oorspronkelijk gepost door anemoon ja, dat is absoluut waar
er is echt heeeeeeeeel weinig wat 100% door de beugel kan
maar het is er!

en daarom wenste ik wel dat er veel en veel meer aandacht zou zijn, voor die paar dvd's die wel kunnen...
tis toch al zo marginaal...
Zou jij een kist appels kopen waarvan je weet dat er maar twee of drie goede appels tussen zitten?
Dat is nou echt een goed voorbeeld om uit te leggen waarom je geen dvd wilt! :i
Ik vind de vergelijking voor 100% opgaan. We hebben al zo vaak gedacht: deze kan wel, die is leuk voor de kinderen en wat dacht je; vloeken, de naam van God misbruiken. Vreselijk. 99% van het spul is doordrenkt met de tijdgeest. Je dacht toch niet dat ik ze eerst allemaal ga kopen, zitten bekijken om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik ze beter weer in de prullenbak kan mikken?
Ik heb veel te veel van die dingen gezien, en de drie die ik goedgekeurd heb, daar doen ze het maar mee...
Ik heb wel wat beters te doen dan filmkeuring spelen...

Ik heb bij de doop beloofd de kinderen in de leer op te voeden en te onderwijzen, en dan moet ik niet tweeerlei zaad op 1 akker gaan zaaien.
'k Geloof dat ik het met je laatste reactie wel eens ben. Alhoewel ik het met die vergelijking van de kist appels niet helemaal eens ben. Je koopt (als Anemoon zijnde bijvoorbeeld) dan namelijk niet de hele kist, maar enkel die twee goeie appels.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

je hoeft geen kisten appels te kopen om vervolgens de helft of meer weg te gooien, zonde van je geld

je kan die dingen ook gewoon bij de bieb huren, lijkt het je wat, dan schaf je ze zelf aan.
:eur:eur
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

N.a.v. een discussie die ik recentelijk met een 'tegenstander' had over 'Huis op de prairie':

- Hoe moeten we denken over het feit dat in de speelfilm gebeden worden uitgesproken, die feitelijk nagespeeld worden (en misschien een paar keer overgedaan moesten worden, etc)?
- Zijn verantwoorde DVD's geen hellend vlak? Want na 'Huis op de prairie' zal er weer een nieuwe serie moeten komen.... Wen je jezelf (en je gezin) niet onnodig aan het 'filmkijken' als ontspanning?
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door Pim
N.a.v. een discussie die ik recentelijk met een 'tegenstander' had over 'Huis op de prairie':

- Hoe moeten we denken over het feit dat in de speelfilm gebeden worden uitgesproken, die feitelijk nagespeeld worden (en misschien een paar keer overgedaan moesten worden, etc)?
-

Daar heb je idd een punt.

Maar hoe zit het dan met al die zangkoren.
Die zingen ook psalmen en andere liederen, die ze tig keer repeteren en overnieuw zingen
Ook niet eerbiedig, toch ?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Oorspronkelijk gepost door Pim
N.a.v. een discussie die ik recentelijk met een 'tegenstander' had over 'Huis op de prairie':

- Hoe moeten we denken over het feit dat in de speelfilm gebeden worden uitgesproken, die feitelijk nagespeeld worden (en misschien een paar keer overgedaan moesten worden, etc)?
-

Daar heb je idd een punt.

Maar hoe zit het dan met al die zangkoren.
Die zingen ook psalmen en andere liederen, die ze tig keer repeteren en overnieuw zingen
Ook niet eerbiedig, toch ?
Er zijn ook boeken waar het gebed uitgesproken wordt. Wat doe je als je zoontje voor de 38e maal met juist dát boekje aan komt zetten: "Voorlezen, pap"?
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

http://www.drdino.nl/
Weten jullie iets van deze dvd's?
Zeeuw3

Bericht door Zeeuw3 »

Trouwens Limosa en Annemoon, als jullie nou helemaal geen dvd`s kijken, ben je ook van jullie ellenlenge discussie af!!
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Maar hoe zit het dan met al die zangkoren.
Die zingen ook psalmen en andere liederen, die ze tig keer repeteren en overnieuw zingen
Ook niet eerbiedig, toch ?
't Is wel precies de reden waarom men zich in bepaalde kerkelijke gemeenten nog steeds verzet tegen de oprichting van een koor...
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw3
Trouwens Limosa en Annemoon, als jullie nou helemaal geen dvd`s kijken, ben je ook van jullie ellenlenge discussie af!!
Dar vinden ze juist leuk joh! ;)
Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Zeeuw3
Trouwens Limosa en Annemoon, als jullie nou helemaal geen dvd`s kijken, ben je ook van jullie ellenlenge discussie af!!
Leuke uitdrukking als je twijfelt tussen: ellendige en ellenlange. ;)
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6325
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

-Der üntergang-
Documentaire over de ondergang van het 3e rijk.

-The pianist-
Verhaal van een poolse Jood die ontnapt aan de wegvoering, en de rest van de oorlog overleeft.

Allebei waargebeurd en aanraders!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

-Cast Away-
Man beland op onbewoond eiland.

Zo ver ik me kan herinneren 100% verantwoord.
Plaats reactie