Verantwoorde dvd's

Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Verantwoorde dvd's

Bericht door Marjan »

Het andere topic met deze naam is afgesloten, dus maar een nieuwe geopend.

Vandaag een dvd gezien met geen onvertogen woord: Snow dogs.

Speelt in Alaska, dus veel te koud voor blote scenes :D, veel sneeuw, mooie landschappen, mooie honden, humor.
Kinderfilm denk ik, maar voor volwassenen ook heel leuk.
Be yourself, there are plenty of others.
Bar Yamino

Bericht door Bar Yamino »

Oorspronkelijk gepost door Admin
Laten we de vraag anders stellen (we hebben namelijk niet niks voor niks die categorieen gesloten)

is het gebruik van DVD verantwoord. Is dit nu verantwoorde tijdverdrijf.. zijn DVD en TV want dit verschil is nihil geen ledigheid.

en zegt de prediker niet dat ledigheid des duivels is...

Admin

[Aangepast op 5/3/05 door Admin]
Dat ligt eraan wat er op die DVD's staat. Je kunt het media an sich toch moeilijk afkeuren omdat het gebruikt wordt voor dingen waar je het niet mee eens bent. Dit forum maakt immers ook gebruik van internet ...

"Onderzoekt alle dingen, maar behoudt het goede."

[Aangepast op 5/3/2005 door Bar Yamino]
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Admin
Laten we de vraag anders stellen (we hebben namelijk niet niks voor niks die categorieen gesloten)

is het gebruik van DVD verantwoord. Is dit nu verantwoorde tijdverdrijf.. zijn DVD en TV want dit verschil is nihil geen ledigheid.

en zegt de prediker niet dat ledigheid des duivels is...

Admin

[Aangepast op 5/3/05 door Admin]

Ik vind niet dat je DVD's op zich kunt afkeuren. Vertel mij maar eens waar ik dat kan vinden. Er zijn genoeg verantwoorde DVD's
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik wil wel een discussie aangaan over het verschil tussen dvd en tv.

En een ontspannende dvd is NIET je tijd ledig doorbrengen. Dan breng je je tijd door met je te ontspannen, met afleiding in een leuk verhaal met humor, in genieten van mooie natuurbeelden.
Be yourself, there are plenty of others.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Ik wil wel een discussie aangaan over het verschil tussen dvd en tv.

En een ontspannende dvd is NIET je tijd ledig doorbrengen. Dan breng je je tijd door met je te ontspannen, met afleiding in een leuk verhaal met humor, in genieten van mooie natuurbeelden.

Of een zelfgemaakte DVD van de vakantie ofzo. Kan toch niets op tegen zijn.
limosa

Bericht door limosa »

Vragen of opmerkingen over het modereren kun je kwijt bij de Admin of de Moderators. Niet in de topics. Ik heb twee reacties over het modereren weggehaald.

Ga in deze topic maar eens in op het verschil tussen DVD's met speel- of tekenfilms en het gebruik van TV of het naar de bioscoop gaan.

groeten,
OSW-Moderator
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

8 giga zul je bedoelen
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Admin
Laten we nu maar eerlijk zijn
Het blijft niet alleen bij dergelijke DVD's als de vakantie film
er zijn honderden gevallen op te noemen waar het zo begon en uiteindelijk was elke drempel weg...

ik behoef alleen maar te refereren aan het media onderzoek van het RD.

Daarnaast wordt DVD nog steeds door een groot gedeelte van onze gezindte afgewezen. Blijkbaar is het toch niet zo onschuldig als jullie graag zouden willen voor doen..

Maar admin, daar ben je toch zelf bij. Haast iedereen heeft een videocamera waarmee hij/zij familiebeelden maakt. Vroeger had je 8 mm, daarna VHS etc.

Aan het medium op zich is toch niks mis. De persoon in kwestie blijft verantwoordelijk.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Wij verschillen he-le-maal niets meer van 'de wereld', Admin. Het is bedroevend om te zien dat in heel erg korte tijd de afwijzende houding van de gereformeerde gezindte ten opzichte van de amusementscultuur compleet is verdwenen. Wij amuseren ons kapot en slurpen gulzig de omgangsvormen van een on- en antichristelijke wereld in. "Moet kunnen."
Je hebt groot gelijk dat je dergelijke onderwerpen verwijdert.
limosa

Bericht door limosa »

Het is die glijdende schaal (van vakantiefilm naar "onschuldig" tekenfilmpje naar "onschuldig" filpje voor de ouders naar etc. etc.) die ons ervan weerhoudt om met film te beginnen. Tja, dan doen we op dat punt maar niet mee met de wereld, sommigen vinden het wel achterlijk (en een enkeling zegt je dat nog ook gewoon). Maar als je er eenmaal mee begint kun je praktisch niet meer terug en het eind is zoek. En met foto's is niks mis hoor, kun je ook je vakantie mee vastleggen.

trouwens leuk om je hier weer eens te zien Pied!
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Admin
Laten we de vraag anders stellen (we hebben namelijk niet niks voor niks die categorieen gesloten)

is het gebruik van DVD verantwoord. Is dit nu verantwoorde tijdverdrijf.. zijn DVD en TV want dit verschil is nihil geen ledigheid.

en zegt de prediker niet dat ledigheid des duivels is...

Admin

[Aangepast op 5/3/05 door Admin]
Helaas is het forum ook vaak ledigheid. Ik denk er daarom steeds vaker aan om niet meer te forummen. Totdat ik dat ook niet meer doe. Dat breekt over, denk ik, niet al te lange tijd aan.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Oorspronkelijk gepost door Admin
jaja

maar van het medium opzich zeg ik ook niks. (je hoort mij ook niet zeggen dat ik tegen vakantie films ben) Maar heb al verschillende mensen om mij heen gezien die begonnen met vakantie films toen is een leuke dvd voor de kinderen een onschuldige film voor hun zelf ect ect.

het eindigde met gewone bioscoopfilms.


Wat verschillen wij dan nog als gereformeerd belijders van de wereld ??
Zonder leven uit Christus is alles gevaarlijk. Als je leeft uit genade ga je niet op je gemak allerlei films bekijken.
Kijk uit voor een wettisch gebieden of afkeuren van iets waar een ander goede controle over heeft.
Plaats reactie