Verantwoorde dvd's

limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
dingen die de wereld nu eenmaal wel heeft en doet en "wij" niet
ja hoor, zo is het
je vergeet alleen er nog achteraan te schrijven:
en ze leefden nog lang en gelukkig...
't is weer eens wat anders dan "alles moet kunnen" heejj . . .
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Met de redenering "dat doet de wereld dus dat doen wij niet" kom je niet meer weg tegenwoordig. Ik hoop dat je wel wat betere argumenten hebt. Het is mijn ervaring dat kinderen het heel goed kunnen hebben als je ze dingen onthoudt, als je het maar kunt uitleggen. Onze kinderen hebben er tot op de dag van vandaag geen moeite mee dat we geen tv hebben terwijl om ons heen bijna iedereen dat wel heeft.
Be yourself, there are plenty of others.
nicname

Bericht door nicname »

'k Ben het met Anemoon eens dat er vast wel Dvd's zullen zijn die 'verantwoord' zijn, ofwel, waar het gaat over een gezinssituatie o.i.d. en niet over allerlei smerigheid, actie, moord, vloeken etc. Alhoewel je denk ik goed moet zoeken.

Ik denk overigens dat je het niet op hoeft te zoeken voor je kids als ze er nog niet naar vragen. Die vergissing hebben wij zelf begaan met een Bob de Bouwer DVD'tje dat we ergens (natuurlijk gratis ;)) kregen.
Het werd zo ongeveer een obsessie, die Bob de Bouwer. Overal kwam je 'm tegen en elke keer zeuren: mag ik BOB kijken...(je moet zelfs oppasssen dat je het niet voor het gemak doet, 'zo lekker rustig':!)

We hebben de DVD toen weggedaan en gezegd dat we geen Bob meer hebben. Dat pikte hij aardig en nu is het zo goed als over.

Maar wat ik hier ook mee wil aangeven is dat zelfs Bob de Bouwer in mijn optiek niet kan voor die kleintjes. Aangezien Bob en zijn maatjes zeer regelmatig de afkorting van de naam Jezus gebruiken.

Die kleintjes imiteren alles en ik heb eerlijk gezegd liever niet dat onze kids zodra ze iets bijv. op de grond laten vallen zulke uitingen doen.


Groeten Nic.
Gabrielle
Berichten: 1055
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:12

Bericht door Gabrielle »

Oorspronkelijk gepost door nicname
'k Ben het met Anemoon eens dat er vast wel Dvd's zullen zijn die 'verantwoord' zijn, ofwel, waar het gaat over een gezinssituatie o.i.d. en niet over allerlei smerigheid, actie, moord, vloeken etc. Alhoewel je denk ik goed moet zoeken.

Ik denk overigens dat je het niet op hoeft te zoeken voor je kids als ze er nog niet naar vragen. Die vergissing hebben wij zelf begaan met een Bob de Bouwer DVD'tje dat we ergens (natuurlijk gratis ;)) kregen.
Het werd zo ongeveer een obsessie, die Bob de Bouwer. Overal kwam je 'm tegen en elke keer zeuren: mag ik BOB kijken...(je moet zelfs oppasssen dat je het niet voor het gemak doet, 'zo lekker rustig':!)

We hebben de DVD toen weggedaan en gezegd dat we geen Bob meer hebben. Dat pikte hij aardig en nu is het zo goed als over.

Maar wat ik hier ook mee wil aangeven is dat zelfs Bob de Bouwer in mijn optiek niet kan voor die kleintjes. Aangezien Bob en zijn maatjes zeer regelmatig de afkorting van de naam Jezus gebruiken.

Die kleintjes imiteren alles en ik heb eerlijk gezegd liever niet dat onze kids zodra ze iets bijv. op de grond laten vallen zulke uitingen doen.


Groeten Nic.
helemaal met je eens nic,

wel jammer he, want op zich zijn die dvd's van Bob de Bouwer best aardig.

ps.
je moet ze natuurlijk eerst zelf kijken voordat je ze aan de kids laat zien he,
dan voorkom je dit soort problemen :%
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Met de redenering "dat doet de wereld dus dat doen wij niet" kom je niet meer weg tegenwoordig. Ik hoop dat je wel wat betere argumenten hebt. Het is mijn ervaring dat kinderen het heel goed kunnen hebben als je ze dingen onthoudt, als je het maar kunt uitleggen. Onze kinderen hebben er tot op de dag van vandaag geen moeite mee dat we geen tv hebben terwijl om ons heen bijna iedereen dat wel heeft.
en
Oorspronkelijk gepost door anemoon
"dat doet de wereld dus dat doen wij niet"
een grotere vergissing is nauwelijks te bedenken...
"dat doet de wereld dus dat doen wij niet"

lezen dames, dit heb ik zo niet gezegd, zeker als je dan ook nog aanhalingstekens omheen zet suggereer je dat wel, niet zo netjes!
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Er zijn van die dingen die de wereld nu eenmaal wel heeft en doet en "wij" niet,
Dit was de letterlijke tekst.

Het verschil zit in het woordje dus, ik heb je inderdaad niet goed aangehaald.
Sorry! :stu

Maar dan blijft staan dat bovenstaande regel niet zo'n sterk argument is.
Be yourself, there are plenty of others.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Er zijn van die dingen die de wereld nu eenmaal wel heeft en doet en "wij" niet,
Dit was de letterlijke tekst.

Het verschil zit in het woordje dus, ik heb je inderdaad niet goed aangehaald.
Sorry! :stu

Maar dan blijft staan dat bovenstaande regel niet zo'n sterk argument is.
oké

Het is ook geen argument, ik constateer het gewoon. En inmiddels hebben we er met de kids wel zoveel over gesproken dat zij dit zelf onderhand ook zo zien. In ieder geval nu dan, over een jaar kan het wel weer anders zijn. En dan nog voorkom je niet dat ze weleens bij een ander kijken. Da's niet gelijk een ramp, ze beseffen heel goed dat ze iets doen wat wij eigenlijk niet goedvinden. En dat we zelf geen TV en dus ook geen speelfilms op DVD hebben is geen discussiepunt hier thuis, daar hebben ze geen moeite mee.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Ik heb al eerder verteld dat ik de dvd "Fiddler on the roof" in huis heb.
Als je het nou hebt over familie-waarden en zo... Het gaat over een arm Joods gezin. Op Sabbathavond zingen de ouders voor de kinderen: May the Lord protect you, may the Lord bless you.
En meer van die zinnen.
Wat mooi om dat regelmatig tegen je kinderen te zeggen! Je drukt je liefde voor je kinderen uit, en je beveelt ze aan Gods hoede aan.
Be yourself, there are plenty of others.
nicname

Bericht door nicname »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Oorspronkelijk gepost door nicname
'k Ben het met Anemoon eens dat er vast wel Dvd's zullen zijn die 'verantwoord' zijn, ofwel, waar het gaat over een gezinssituatie o.i.d. en niet over allerlei smerigheid, actie, moord, vloeken etc. Alhoewel je denk ik goed moet zoeken.

Ik denk overigens dat je het niet op hoeft te zoeken voor je kids als ze er nog niet naar vragen. Die vergissing hebben wij zelf begaan met een Bob de Bouwer DVD'tje dat we ergens (natuurlijk gratis ;)) kregen.
Het werd zo ongeveer een obsessie, die Bob de Bouwer. Overal kwam je 'm tegen en elke keer zeuren: mag ik BOB kijken...(je moet zelfs oppasssen dat je het niet voor het gemak doet, 'zo lekker rustig':!)

We hebben de DVD toen weggedaan en gezegd dat we geen Bob meer hebben. Dat pikte hij aardig en nu is het zo goed als over.

Maar wat ik hier ook mee wil aangeven is dat zelfs Bob de Bouwer in mijn optiek niet kan voor die kleintjes. Aangezien Bob en zijn maatjes zeer regelmatig de afkorting van de naam Jezus gebruiken.

Die kleintjes imiteren alles en ik heb eerlijk gezegd liever niet dat onze kids zodra ze iets bijv. op de grond laten vallen zulke uitingen doen.


Groeten Nic.
helemaal met je eens nic,


ps.
je moet ze natuurlijk eerst zelf kijken voordat je ze aan de kids laat zien he,
dan voorkom je dit soort problemen :%
:+:!:eur Tja,...je hebt gelijk, maar eigenlijk verwacht je dat niet bij een kinderdvd'tje. Je bent als het goed is toch opvoedkundig bezig?

ZO had ik laatst cd-rommetjes van 'Lekker weertje koekepeertje' met tekeningen van Dagmar Stam (bekend van de Bas boeken). Ik dacht, dat is leuk en leerzaam.

Nu is dat ook zo, maar waarom een moeder van kids nu hardgrondig een (bastaard??)vloek moet uiten in een voorleesverhaaltje??? Beetje vreemd.

En eveneens vind ik het slecht dat de kinderen tegen elkaar hard 'Stommerd' roepen.

Kinderen nemen alles over, vooral lelijke woorden!

Je zou toch verwachten dat men dat vermijdt als je iets voor kinderen maakt??
Jelle

Bericht door Jelle »

Nou, zelfs die laatste procent die er mee door kan is niet goed.
Mijn kleindochter moest al huilen omdat de moeder van een klein olifantje dood ging. Dikke tranen op haar wangetjes.
Ik vind het wreed om zo'n lief meisje aan het huilen te maken, ondanks dat het een tekenfilmpje is brengt het verdriet in haar binnenste.;)
Lambertus

Bericht door Lambertus »

over dikke tranen gesproken !!!

ikke vroeger ...het lelijke eendje !!! man man wat vond ik dat errug !!!!

ennuh wat dachie van het hondje dirkie van Wim sonneveld

ennuh Flappie !!

TRANENTREKKERS
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Oorspronkelijk gepost door anemoon
Alhoewel je denk ik goed moet zoeken.
ja, dat is absoluut waar
er is echt heeeeeeeeel weinig wat 100% door de beugel kan
maar het is er!

en daarom wenste ik wel dat er veel en veel meer aandacht zou zijn, voor die paar dvd's die wel kunnen...
tis toch al zo marginaal...
Zou jij een kist appels kopen waarvan je weet dat er maar twee of drie goede appels tussen zitten?
Plaats reactie