Vrijgezellenfeestje!?

Curie
Berichten: 130
Lid geworden op: 27 mei 2015, 11:07

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door Curie »

Drie keer niks! :cry
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door samanthi »

Een stel wat deze week trouwde was de avond voor de trouwdag in de kerk, er was een bezinningsuur voor het te houden heilig avondmaal. Ik wil niet vroom doen of zeggen dat je geen plezier mag maken, maar is dit geen betere invulling?
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10424
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door Orchidee »

Zéker een mooie voorbereiding!
Maar ze hebben eerder óók een vrijgezellenfeest gehad
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door Dodo »

In de vriendenkring van mijn zoons is een vrijgezellenfeestje wel de gewoonte, en ze hebben daar allemaal veel plezier in. Soms is het een avond, ook wel eens een weekend. Zover ik weet, en als ik de foto's zie, zijn het vooral gezellige bijeenkomsten. De bruidegom wordt wel in het zonnetje gezet maar hij hoeft niet als zebra verkleed door het Amsterdams bos te lopen of zo.
Het is ook nooit de avond van te voren, meestal twee of drie weken voor de bruiloft.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Zéker een mooie voorbereiding!
Maar ze hebben eerder óók een vrijgezellenfeest gehad Afbeelding
:? Oh
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door Mara »

Toen ik trouwde was dat geen gewoonte.
Ik zat de avond vóór onze trouwdag bij mijn beste vriendin en zongen we: morgen ben ik de bruid.
Een jaar later trouwde zij en ook toen geen vrijgezellendagje.
Ik hoorde er pas van toen nichtjes en neefjes gingen trouwen, maar ook toen was het niet in alle gevallen zo.
Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat het zou toevoegen. Je blijft toch bevriend met die vrienden, dat is toch niet voorbij na je trouwdag, al wordt het misschien op een iets andere basis.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door Luther »

Mara schreef:Toen ik trouwde was dat geen gewoonte.
Ik zat de avond vóór onze trouwdag bij mijn beste vriendin en zongen we: morgen ben ik de bruid.
Een jaar later trouwde zij en ook toen geen vrijgezellendagje.
Ik hoorde er pas van toen nichtjes en neefjes gingen trouwen, maar ook toen was het niet in alle gevallen zo.
Eerlijk gezegd snap ik niet zo goed wat het zou toevoegen. Je blijft toch bevriend met die vrienden, dat is toch niet voorbij na je trouwdag, al wordt het misschien op een iets andere basis.
Helemaal eens, Mara!
Käthe en ik hebben de dag voor ons ook niet aan dat soort onzin gedaan.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door helma »

Als het gewoon een gezellig feestje is is er niks mis mee. Maar ik hoor heel vaak dat mensen die uitgenodigd worden bij zo'n feestje eigenlijk min of meer verplicht zijn om mee te doen en er behoorlijke bedragen mee gemoeid zijn waar je mensen mee op kosten jaagt. Onze dochter is Wahjonger en heeft een uitgebreide vriendenkring; ze wordt nogal eens uitgenodigd maar ze heeft daar lang niet altijd het geld voor (over). 50-75 euro is heel normaal. Dat komt dan nog boven de rest van het feest (kado en kleding vaak met kleurcode). En het is niet altijd leuk om nee te zeggen...

En het kan best gezellig en leuk zijn zonder hoge bedragen. Maar dat zal de generatiekloof wel zijn...
Al heb ik bij onze schoondochters gelukkig gezien dat het wel kon.
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door Desiree »

Ik heb er verschillende meegemaakt. Allemaal leuk.. Workshops, rondleiding stad of dorp met wedstrijd, barbecue. Leuk hoor. Er was er eentje wat duurder, de rest een paar tientjes.

Wat ik leuk vind, is dat je elkaars familie of vrienden nog even beter leert kennen, voordat je de bruiloft hebt.

Bij ons eigen vrijgezellenfeestje was het bij uitzondering meer een daggasten feestje. Ouders en alle kinderen gewoon mee. Ik moest wel met zo'n kinderkroontje op lopen en met een super lange rok aan en mijn man met zo'n trouwhoed. Wij vonden het toen erg geslaagd.

Geniet ervan zou ik zeggen.. en inderdaad, ik heb er ook weleens eentje overgeslagen omdat ik geen oppas had. Ja, dat hoort er ook bij.

Het zou traditie moeten worden om het low budget te regelen... ;) Dan kan iedereen mee..
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vrijgezellenfeestje!?

Bericht door merel »

Ik heb diverse vrijgezellenfeestjes meegemaakt met allerlei verschillende thema's en ook wel dingen waar ik geweigerd heb aan mee te doen. Mijn eigen vrijgezellenfeestje was niet exhorbitant, high tea thuis, een spa- achtig gebeuren en 's avonds uit eten met een stel vriendinnen.
De vrienden van manlief hadden een bananenbar op het oog. Manlief had daar echt geen zin in en heeft zijn broer ingeseind. Uiteindelijk is het het scheepsvaartmuseum en uit eten geworden.

Toch hoor ik dat ook binnen kerkelijke kringen men steeds meer 'los' gaat op zo'n avond. Recent nog een stel dat ging paaldansen op het vrijgezellenfeestje. En een week later een zegen vraagt over het huwelijk. Echt absurd!
Plaats reactie