Vrije tijd en hobby's

merel
Berichten: 9676
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door merel »

Ik hield altijd erg van lezen, maar dat schiet er de laatste jaren helemaal bij in. Gewoon geen tijd meer voor. Tegen de tijd dat ik in bed stap, val ik eigenlijk al in slaap. Vorig jaar vakantie heb ik mijn laatste boeken gelezen.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door -DIA- »

Vrije tijd en hobby's...
Ik vind het wel eens leuk om met vormen en kleuren te spelen.

Voor de grap heb ik een logo gemaakt voor Refoforum.
Een iets aangepaste vorm van wat elders staat.

Het geheel toont nog wel sporen van haastwerk
en ondeskundigheid, maar goed het is ook maar een hobby.


Afbeelding
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3952
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Terri »

-DIA- schreef:Vrije tijd en hobby's...
Ik vind het wel eens leuk om met vormen en kleuren te spelen.

Voor de grap heb ik een logo gemaakt voor Refoforum.
Een iets aangepaste vorm van wat elders staat.

Het geheel toont nog wel sporen van haastwerk
en ondeskundigheid, maar goed het is ook maar een hobby.


Afbeelding
Mooi gedaan Dia!
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door -DIA- »

Terri schreef:
-DIA- schreef:Vrije tijd en hobby's...
Ik vind het wel eens leuk om met vormen en kleuren te spelen.

Voor de grap heb ik een logo gemaakt voor Refoforum.
Een iets aangepaste vorm van wat elders staat.

Het geheel toont nog wel sporen van haastwerk
en ondeskundigheid, maar goed het is ook maar een hobby.


Afbeelding
Mooi gedaan Dia!
Meen je dat? Ik zie de grote R en F staan voor vaste fundamenten. Stevig, onwankelbaar. Een verwijzing naar het vaste fundament van Schrift en Belijdenis. De cursieve letters zou je kunnen zien als de mensengedachten op het forum in letters en in woorden, leunend tegen (op) deze fundamenten. Je moet het er maar in kunnen zien. Het is misschien wat abstract.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door -DIA- »

Een beetje geknutseld. Je moet wat doen he?
Afbeelding


Oeps, hij valt nogal groot uit! :bobo
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door dennis »

merel schreef:Ik hield altijd erg van lezen, maar dat schiet er de laatste jaren helemaal bij in. Gewoon geen tijd meer voor. Tegen de tijd dat ik in bed stap, val ik eigenlijk al in slaap. Vorig jaar vakantie heb ik mijn laatste boeken gelezen.
Wat jammer! Niet lezen is toch - een beetje - niet leven...
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Deze zomer heb ik een zomerabonnement voor het zwembad genomen. Het is heerlijk, regelmatig baantjes trekken of gewoon even gaan afkoelen.
Vanmorgen had ik het buitenbad voor mezelf alleen, met mijn eigen zoon als badmeester. Lekker zwemmen in de regen, het was echt heerlijk.

Grappig is altijd dat het vaak oudere mensen zijn die in weer en wind buiten zwemmen. Vaak ben ik de jongste bij het baantjes trekken.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Deze zomer heb ik een zomerabonnement voor het zwembad genomen. Het is heerlijk, regelmatig baantjes trekken of gewoon even gaan afkoelen.
Vanmorgen had ik het buitenbad voor mezelf alleen, met mijn eigen zoon als badmeester. Lekker zwemmen in de regen, het was echt heerlijk.

Grappig is altijd dat het vaak oudere mensen zijn die in weer en wind buiten zwemmen. Vaak ben ik de jongste bij het baantjes trekken.
Dan snap je wel dat heel veel zwembaden het gewoon niet redden, er moet zoveel geld bij.
Het klopt wat je zegt dat er naar verhouding veel meer oudere mensen baantjes trekken en trouw het zwembad bezoeken.
Jongeren gaan meer voor de fun en dan ook niet voor het baantjes trekken.

Bijzonder dat jullie nog zo'n buitenbad hebben!
Heeft het ook een binnenbad?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Mara schreef:
Dodo schreef:Deze zomer heb ik een zomerabonnement voor het zwembad genomen. Het is heerlijk, regelmatig baantjes trekken of gewoon even gaan afkoelen.
Vanmorgen had ik het buitenbad voor mezelf alleen, met mijn eigen zoon als badmeester. Lekker zwemmen in de regen, het was echt heerlijk.

Grappig is altijd dat het vaak oudere mensen zijn die in weer en wind buiten zwemmen. Vaak ben ik de jongste bij het baantjes trekken.
Dan snap je wel dat heel veel zwembaden het gewoon niet redden, er moet zoveel geld bij.
Het klopt wat je zegt dat er naar verhouding veel meer oudere mensen baantjes trekken en trouw het zwembad bezoeken.
Jongeren gaan meer voor de fun en dan ook niet voor het baantjes trekken.

Bijzonder dat jullie nog zo'n buitenbad hebben!
Heeft het ook een binnenbad?
Ja, we zijn goed voorzien. Een wedstrijdbad buiten (50 meter) en een binnenbad, plus een subtropisch bad met glijbaan en wildwaterbaan. Er was een tijd dat de gemeente veel geld uitgaf, en nu zitten we met ongeveer de hoogste lasten van het land.
We zijn samengegaan met Reeuwijk, en daar moest het zwembad dicht (na veel protest gaan ze het nu met vrijwilligers draaiend houden) en ook het voortbestaan van de bieb daar is nog onzeker. Niet leuk allemaal.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:
Ja, we zijn goed voorzien. Een wedstrijdbad buiten (50 meter) en een binnenbad, plus een subtropisch bad met glijbaan en wildwaterbaan. Er was een tijd dat de gemeente veel geld uitgaf, en nu zitten we met ongeveer de hoogste lasten van het land.
We zijn samengegaan met Reeuwijk, en daar moest het zwembad dicht (na veel protest gaan ze het nu met vrijwilligers draaiend houden) en ook het voortbestaan van de bieb daar is nog onzeker. Niet leuk allemaal.
Nee dat is zeker niet leuk.
Maar als je gemiddeld 5 of 6 euro voor een dagkaartje moet betalen, kan ik me voorstellen dat dit met een gezin niet haalbaar meer is.
De ledentallen bij de bieb lopen ook terug, heb ik begrepen.
Aan personeelskosten geven ze het niet meer uit, er loopt nauwelijks nog personeel, i.t.t. een paar jaar geleden.
Je bent als lezer tegenwoordig geheel zelf-voorzienend.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Vrijwilligers. In Reeuwijk hadden ze er een stuk of vijftien geloof ik. Dus op een gewone middag één betaald personeelslid, plus twee vrijwilligers die de hand- en spandiensten doen. Werkt redelijk goed.
Bij ons werken ze inmiddels ook met gastvrouwen en -heren. Dan kan het dure personeel het echte werk doen, en hoeven ze niet veel tijd te besteden aan simpele taken.
De gastpersonen zijn wel nodig, omdat de boeken voor volwassenen opgedeeld zijn in drie eilanden, liefde, spanning en nog iets (literatuur denk ik). Niemand kan nog iets vinden, nu. :bobo
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Vrijwilligers. In Reeuwijk hadden ze er een stuk of vijftien geloof ik. Dus op een gewone middag één betaald personeelslid, plus twee vrijwilligers die de hand- en spandiensten doen. Werkt redelijk goed.
Bij ons werken ze inmiddels ook met gastvrouwen en -heren. Dan kan het dure personeel het echte werk doen, en hoeven ze niet veel tijd te besteden aan simpele taken.
De gastpersonen zijn wel nodig, omdat de boeken voor volwassenen opgedeeld zijn in drie eilanden, liefde, spanning en nog iets (literatuur denk ik). Niemand kan nog iets vinden, nu. :bobo
Ja, om het gemakkelijker te maken. :jongle
Ik kan me voorstellen dat een categorie spanning apart staat, maar wat betekent precies beleving of verdieping :quoi
Gerda van Wageningen staat nu gezusterlijk op dezelfde plank als Heleen van Royen.
Wat dan wel nog enigszins klantvriendelijk is, ze zetten de boeken met seksuele escapades een plank hoger, voorzien van het stickertje met de 4 voetjes.
Ik ga meestal met een briefje met namen van auteurs en/of titels de planken af. Maar geen idee onder welke categorie het soms valt.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Als ik tips heb gekregen, reserveer ik. Dan staat het op me te wachten en ik kan het vinden.
Verder is de logica ver weg. Ik begrijp dat het in meerdere biebs zo is? Bizar.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Dodo schreef:Als ik tips heb gekregen, reserveer ik. Dan staat het op me te wachten en ik kan het vinden.
Verder is de logica ver weg. Ik begrijp dat het in meerdere biebs zo is? Bizar.
Ik hoorde laatst nog een paar bezoekers zeggen, wat is het hier toch stil de laatste tijd.
Vroeger stond je in de rij voor de deur te wachten en bij de balie, nu kun je overal zo doorlopen.
Reserveren is hier niet gratis hoor, als het een boek uit een andere bieb is, kost het een euro.
Ik vind dat voor een bijzonder boek niet erg, maar als het te vaak is, bovenop het abonnement, wordt het dan wel duur zo.
De boetes voor te laat terugbrengen zijn ook niet echt klantvriendelijk meer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18661
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door helma »

Kinders zoet gehouden vanmiddag..Afbeelding
Plaats reactie