Vrije tijd en hobby's

Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mannetje »

Vijf keer achter elkaar?!

;)

Ik wilde wel dat ik bij zulke spelletjes na vijf keer kon stoppen. Ze staan dan ook niet op mijn mobiel.
-
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Mannetje schreef:Vijf keer achter elkaar?!

;)

Ik wilde wel dat ik bij zulke spelletjes na vijf keer kon stoppen. Ze staan dan ook niet op mijn mobiel.
Nee zeg ik ook niet, slokt veel tijd op en je denk veel te snel, nog eentje dan...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Dodo »

Ik had vroeger Papi Jump op mijn mobiel...
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door -DIA- »

Mannetje schreef:Vijf keer achter elkaar?!

;)

Ik wilde wel dat ik bij zulke spelletjes na vijf keer kon stoppen. Ze staan dan ook niet op mijn mobiel.
Ik ken wel een beetje de verleiding: nog één keertje... Ik wellicht heb ik het ook wel eens wat vaker gedaan. Eigenlijk nooit geteld. Maar goed, in feite is het meest nutteloos tijdverdrijf.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door BJD »

-DIA- schreef:Soms doe ik iets ongewoons. Ik heb namelijk een bijzondere telefoon. Een draagbare. Ik denk dat ik niet hoef uit te leggen wat dat is? Maar ik heb er iets op ontdekt. Iets wat niet per definitie positief te duiden is. Het gaat namelijk dat je via zo'n telefoon (ver horen, spreken en schrijven, maar dan heet het sms of WhatsApp) iets heel anders kunt doen. Zo is het tegenwoordig ook mogelijk om naast te telefoneren meer kunt doen. Een spel! En wat is nu het geval? Ik heb nu zo'n spel op dat communicatieding dat ik af en toe speel. Ik geef toe dat er weinig of geen nut in is. Hooguit een soort hersentraining. Daar zou het eventueel nog wat goed voor kunnen zijn. Het spel heet zoiets als Bubble Shooter. Je probeert met verschillende kleuren balletjes alle gekleurden balletjes bovenaan weg te schieten. Je kunt alleen een balletje (of wellicht bubble) weg schieten (naar woord) met een balletje (little bubble) van eenzelfde kleur als het balletje (wellicht bubble) van dezelfde kleur. :jongle

Ik zal het niemand aanraden, want ik heb ontdekt dat er wel eens wat meer tijd in kan gaan zitten dan je zelf had gedacht. Wellicht zijn de meeste mensen wel een stuk sterker, maar ik heb dat spel wel eens een keer of 5 achtereen gespeeld. Ik acht dit dan ook niet goed, en bemerk ook de spanning om de bubbles te willen wegschieten. Het beste is wellicht het 'ding' niet op een draagbare telefoon (dat is immers voor gewone communicatie) te downloaden.
Misschien zijn hier mensen die het niet begrijpen. Maar ik had een collega bij AH die werkelijk verslaafd was aan games op zo'n draagbaar communicatiemiddel.
Ik speel het spelletje regelmatig tijdens luisteren van een preek. Kan ik me goed concentreren. :huhu
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Zijn hier patchworkers/quilters en/of liefhebbers?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door samanthi »

Orchidee schreef:Zijn hier patchworkers/quilters en/of liefhebbers?
Ik heb pas een deken en twee kussens gemaakt.

Afbeelding
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Wat leuk zeg
Misschien me ook maar eens verdiepen of het iets voor mij is
Ik borduurde vroeger graag maar de zin is een beetje weg geebt omdat bijvoorbeeld niemand meer een "oubollig" geborduurd schilderijtje van me wil ophangen en om nu zelf alles aan de muur te hangen wat ik mooi vind
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door merel »

Als je het leuk vindt, moet je het gewoon gaan doen. Of je gaat breien? Mijn schoonmoeder breit ook truien en vesten voor haar kleinkinderen en ook echt leuke dingen.
Ik handwerk nooit en vind het ook afgrijselijk. Terwijl mijn dochter altijd in de weer is met brei of haakwerk en dat vind ik zo leuk.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Wat leuk zegAfbeelding
Misschien me ook maar eens verdiepen of het iets voor mij isAfbeelding
Ik borduurde vroeger graag maar de zin is een beetje weg geebt omdat bijvoorbeeld niemand meer een "oubollig" geborduurd schilderijtje van me wil ophangen en om nu zelf alles aan de muur te hangen wat ik mooi vind AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Borduren hoeft echt niet oubollig te zijn hoor. Kijk hier maar eens:
https://www.handwerk.nl/borduren/borduurpakketten.html
Diamond painting is ook helemaal in.
Een woondeken haken is ook zo leuk om te doen. Dikke haaknaald, dus dan schiet het wel op. ;)
Kun jij tunisch haken? Er zijn diverse pakketten te koop voor kussens.
Ik ben nu begonnen aan een lang vest, dikke wol nld. 8, aan wol kost het me slechts 28 euro!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Wat leuk zegAfbeelding
Misschien me ook maar eens verdiepen of het iets voor mij isAfbeelding
Ik borduurde vroeger graag maar de zin is een beetje weg geebt omdat bijvoorbeeld niemand meer een "oubollig" geborduurd schilderijtje van me wil ophangen en om nu zelf alles aan de muur te hangen wat ik mooi vind AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Borduren hoeft echt niet oubollig te zijn hoor. Kijk hier maar eens:
https://www.handwerk.nl/borduren/borduurpakketten.html
Oei, ik denk dat wij verschillende definities van oubollig hebben. Want al die borduurpakketten achter de link vind ik nogal heel erg oubollig. :haha
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Lilian1975 »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Wat leuk zegAfbeelding
Misschien me ook maar eens verdiepen of het iets voor mij isAfbeelding
Ik borduurde vroeger graag maar de zin is een beetje weg geebt omdat bijvoorbeeld niemand meer een "oubollig" geborduurd schilderijtje van me wil ophangen en om nu zelf alles aan de muur te hangen wat ik mooi vind AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Borduren hoeft echt niet oubollig te zijn hoor. Kijk hier maar eens:
https://www.handwerk.nl/borduren/borduurpakketten.html
Diamond painting is ook helemaal in.
Een woondeken haken is ook zo leuk om te doen. Dikke haaknaald, dus dan schiet het wel op. ;)
Kun jij tunisch haken? Er zijn diverse pakketten te koop voor kussens.
Ik ben nu begonnen aan een lang vest, dikke wol nld. 8, aan wol kost het me slechts 28 euro!
ik ben bezig met diamontpainting. Bijna af. De volgende ligt klaar. Een foto van de kinderen.
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Geytenbeekje »

Ik ook met diamond painting, heb bijna olifant af
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door HersteldHervormd »

Ik schaak heel graag. Zijn er andere forummers die ook graag schaken? Je mag altijd een pbtje sturen voor een partijtje.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vrije tijd en hobby's

Bericht door Orchidee »

Zita schreef:
Mara schreef:
Orchidee schreef:Wat leuk zegAfbeelding
Misschien me ook maar eens verdiepen of het iets voor mij isAfbeelding
Ik borduurde vroeger graag maar de zin is een beetje weg geebt omdat bijvoorbeeld niemand meer een "oubollig" geborduurd schilderijtje van me wil ophangen en om nu zelf alles aan de muur te hangen wat ik mooi vind AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Borduren hoeft echt niet oubollig te zijn hoor. Kijk hier maar eens:
https://www.handwerk.nl/borduren/borduurpakketten.html
Oei, ik denk dat wij verschillende definities van oubollig hebben. Want al die borduurpakketten achter de link vind ik nogal heel erg oubollig. :haha
Ja zie je @Zita, dat dus...
Mijn dochters willen echt niet meer zo'n mooi schilderij of kussen of trouw of geboortetegel bijvoorbeeld Afbeelding
Diamondpainting vind ik niets, dan vind ik borduren echt mooierAfbeelding
Woondekens, kussens en vesten haakt mijn dochter veelAfbeelding
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Plaats reactie