Oliebollen

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16715
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Blijkbaar is oliebollen bakken een geliefde bezigheid
bij mannenkoren, in Nunspeet
zijn ze bij het mannenkoor Salvatori
en bij het Nunspeets Mannenkoor te koop.
en zouden ook overal de penningmeesters de grootste afnemers zijn? :,
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6314
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Bericht door Gian »

Wij eten dit jaar oliebollen voor een goed doel. Van die heerlijke zelfgebakken vetballen.

Als je er in knijpt moet er natuurlijk een flinke straal olie uit komen....
janita!!!

Bericht door janita!!! »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Wij eten dit jaar oliebollen voor een goed doel. Van die heerlijke zelfgebakken vetballen.

Als je er in knijpt moet er natuurlijk een flinke straal olie uit komen....

Bah!!!!!!:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$:$
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

wij eten dit jaar eigenlijk geen oliebollen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Wij gaan ze morgen bij de kerk ophalen en dragen zo weer bij aan de bouw van een nieuwe kerk.

(Die er voorlopig niet komt)
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik bak oliebollen en probeer hier iedereen te overtuigen dat het gewoon eetbaar is!!!
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik neem de weg van de minste weerstand en dat is gewoon halen bij de oliebollenkraam.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik neem de weg van de minste weerstand en dat is gewoon halen bij de oliebollenkraam.
:u wij dus ook. Dat gestink in die koude garage is niks voor ons...
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Jelle

Bericht door Jelle »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
Oorspronkelijk gepost door Jelle
Ik neem de weg van de minste weerstand en dat is gewoon halen bij de oliebollenkraam.
:u wij dus ook. Dat gestink in die koude garage is niks voor ons...

En!!! je blijft ook niet nog eens zitten met vervuilde olie.
Ik heb er vandaag al wel een stelletje op:D:,
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Hendrikus
Blijkbaar is oliebollen bakken een geliefde bezigheid
bij mannenkoren, in Nunspeet
zijn ze bij het mannenkoor Salvatori
en bij het Nunspeets Mannenkoor te koop.
en zouden ook overal de penningmeesters de grootste afnemers zijn? :,

De penningmeester is net even ter plaatse geweest en heeft alles even overzien. Hij heeft zelf ook weer ingeslagen. Grijns:D
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

De hele dag hebben er files gestaan voor de beroemde bollenkraam. Van de kraam tot ongeveer 50 meter verder. Om drie uur was de rij geslonken tot 30 meter. En over 2 minuten gaat-ie op slot en rijdt-ie weg. Om in september DV weer terug te komen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door refo
De hele dag hebben er files gestaan voor de beroemde bollenkraam. Van de kraam tot ongeveer 50 meter verder. Om drie uur was de rij geslonken tot 30 meter. En over 2 minuten gaat-ie op slot en rijdt-ie weg. Om in september DV weer terug te komen.
Maak er maar de afgelopen dagen van... gister middag reed ik er rond half 3 langs, dranghekken en een rij van hier tot tokio
's avonds even wezen stadten met een vriendin rond half 7 een rij van hier tot China en rond half 10 stond er nog een rij van hier tot 2x Tokio. Ik hoorde dat de kraam die een 10 heeft gehaald in het AD (misschien volgendjaar een leuk idee voor het RD?) vannacht de hele nacht open is geweest... tja... ach... ik heb net oliebollen op van de Hema, mega lekker...!!!!!

Ik heb een week of 2 geleden (toen de beroemdste oliebollenkraam van Nederland nog niet zo beroemd was) al oliebollen op van de kraam... en ook deze waren niet te versmaden!

:wo
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Tirzah
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 jun 2002, 14:06
Locatie: Krimpen aan de IJssel

Bericht door Tirzah »

We hebben staan bakken, bakken en nog eens bakken... :sleep: (zou je moe van worden).

Maar 'k geloof dat we onderhand wel genoeg hebben :D
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: OLIEBOLLEN

Bericht door Hendrien »

Gaan jullie dit jaar nog oliebollen bakken? Hoe doen jullie dat en hebben jullie nog goede recepten?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: OLIEBOLLEN

Bericht door helma »

Dochter bracht pak oviebollenmix mee; dat ga ik proberen. Verder heb ik al jaren kinderen die in de oliebollenverkoop werken....daar komt altijd wel wat mee naar huis. Daarvoor vond ik het erg leuk om zelf te bakken, maar dat heeft nu geen zin meer. Ik lust graag oliebollen, maar probeer het bij een stuk of 2 te houden; is beter voor mijn gewicht ;-) . Verder zijn het hier niet van die oliebolleneters, de zak die ik pas kreeg is niet eens opgegaan...
Laatst gewijzigd door helma op 22 dec 2016, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie