Vakantie

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16747
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:War is dit? Ik zie dit soort posters overal opduiken, met verschillende teksten en kleuren.
Het was er zomaar ineens...
Ze hebben er ook een voor jou ;)
Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Ga maar lekker rustig slapen. Er is helemaal niets aan de hand.

*we moeten het volk proberen rustig te houden, want er broeit wat* dat voelde zelfs een atheïstische regering aan..
Ga dus maar eerst lekker op vakantie! Pluk de dag!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Vakantie

Bericht door JolandaOudshoorn »

-DIA- schreef:Ga maar lekker rustig slapen. Er is helemaal niets aan de hand.

*we moeten het volk proberen rustig te houden, want er broeit wat* dat voelde zelfs een atheïstische regering aan..
Ga dus maar eerst lekker op vakantie! Pluk de dag!
Wat zou je willen veranderen? De loop van de geschiedenis staat al vast. Bezorgdheid leidt tot niets. Dus, Keep Calm and Trust Him!
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Je kunt nog veel meer de dag plukken door thuis te klagen over vakantiegangers. Dat kan ook bijzonder strelend voor het eigen vlees zijn.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

refo schreef:Je kunt nog veel meer de dag plukken door thuis te klagen over vakantiegangers. Dat kan ook bijzonder strelend voor het eigen vlees zijn.
Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

-DIA- schreef:Ga maar lekker rustig slapen. Er is helemaal niets aan de hand.

*we moeten het volk proberen rustig te houden, want er broeit wat* dat voelde zelfs een atheïstische regering aan..
Ga dus maar eerst lekker op vakantie! Pluk de dag!
Mijn oudste zus verzuchtte vanmorgen nog tegen me, dat ze blij zou zijn als het september was en alle kinderen en kleinkinderen weer teruggekeerd waren van vakantie.
Maar we kunnen het niet ontlopen.
Mijn opoe zei altijd: je voeten dragen je tot waar je moet zijn.
Geen idee of dit uit de Bijbel komt, als een variant op ps. 91 bijvoorbeeld.
Maar het betekent zoiets als: je kunt je lot niet ontlopen, het heeft geen zin om een zogenaamd veilige schuilplek te zoeken (in je huis) want ook daar kan iets gebeuren.

Wat mij wel enigszins kan verbazen dat hele gezinnen 3 weken lang op een ver-weg-vliegvakantie kunnen.
Ook al is het een last minute boeking, dan nog kost het veel geld. Maar kennelijk hebben veel mensen het gewoon er voor over, zelfs geld lenen om toch die exclusieve vakantie te hebben.
Ik zie af en toe prijzen voorbijkomen. :oO

Maar ook tijdens deze vakantie gaan de begrafenissen door. Ik rij vrijwel dagelijks langs de begraafplaats en er gaat geen dag voorbij dat er geen condoleance en/of begrafenis is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Maar het gekke is, dat dat helemaal niet zo duur hoeft te zijn. Met de auto en kamperen is ook bepaald niet gratis. Voor 300 euro per persoon zit je meer dan een week all-inclusive op Kreta, om over een simpel appartement maar te zwijgen. Met drie kinderen is een hotel ook niet duurder dan een huisje. Het is maar net hoe je het bekijkt. Maar goed, er zijn ook veel duurdere bestemmingen, natuurlijk.

En daarnaast zijn er veel mensen die -in mijn ogen- absurde bedragen verdienen. Als je meer dan een ton per jaar verdient, is zevenduizend euro voor de vakantie best te betalen.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Er zijn ook mensen die werken en leven (zo het lijkt) alleen maar voor de vakanties...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23841
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Zo het lijkt.
Waar leef je zelf dan voor?
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

refo schreef:Zo het lijkt.
Waar leef je zelf dan voor?
Ooit de zin van het leven gezien en doorgrondt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Ja,
U niet?
Hoogste doel in dit aardse leven: God te kennen!
God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf.
Er is geen groter/ander gebod dan dat!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Vakantie

Bericht door DDD »

Maar dat kan natuurlijk ook prima samengaan met drie vakanties in een jaar. Of met een grote tuin, een dure fiets of auto of wat dan ook.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Daar gaat het mij niet om.
Ik beantwoord de vraag van @Dia.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

DDD schreef:Maar dat kan natuurlijk ook prima samengaan met drie vakanties in een jaar. Of met een grote tuin, een dure fiets of auto of wat dan ook.
Bij velen wel, ja.
-DIA-
Berichten: 32738
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Orchidee schreef:Ja,
U niet?
Hoogste doel in dit aardse leven: God te kennen!
God liefhebben boven alles en onze naasten als onszelf.
Er is geen groter/ander gebod dan dat!
Ik denk dat niemand uit zichzelf ooit tot dit doel zal komen.
God wordt gekend door hen aan wie Hij Zichzelf wil openbaren, in Christus.
De liefde tot God is iets wat de natuur nooit kent, maar wat wordt gewekt in de ziel van een mens.
De Heere werkt alles tot de verheerlijking van Zijn Naam.
Is de mens van nature niet een hater van God en zijn naaste?
Hatende en elkaar hatende, en als Gods algemene genade wordt weggenomen zal ook openbaar
komen wat de mens is. Ik hoorde het meer van hen die door God zelf daaraan waren ontdekt:
Dan zouden we elkaar meteen vermoorden. Dan was er geen enkele natuurlijke liefde meer,
maar enkel de dingen die wij van onze vader de duivel hebben. Dan zou de aarde een hel
worden.

En hier schudden velen het hoofd over.
Maar ik ben toch niet zo slecht? Ik heb mijn naaste lief, ik doe mijn godsdienstige pichten.
Ik steel niet, ik vloek niet.. en zo voort. Maar is dat nu anders dan de rijke jongeling?
Ik dacht het niet.
De liefde is geen vrucht uit onszelf, maar een genadegave van God.
Zo werkt Hij Zelf wat vanuit een vijandig gevallen mens onmogelijk was.
En alles en alleen uit vrije soevereine genade, in de voorwerpen van Gods verkiezing.
Daarom denk dat een mens vanuit zichzelf nooit ten doel wil en kan stellen om God te kennen.

Ik zou het wel uit kunnen breiden. Maar geloof dat ik het maar samenvat.
Het liefhebben en kennen van God is wat God werkt. En nooit een doel dat de mens zichzelf ten
doel kan en wil stellen.

Als er misschien andere geachten hierover zijn dan hoor ik het wel.
Een ding weet ik wel: Als een mens God gaat zoeken, dan is hij eerst van van God gezocht.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie