Vakantie

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Vakantie

Bericht door Ambtenaar »

-DIA- schreef: Iedereen, bank voor bank ging aan de dis des verbonds. En tot overmaat van ramp keek de dienstdoende predikheer ons vriendelijk aan en zei: Ook de gasten zijn welkom hoor!
Wat hier tot overmaat van ramp aan is, dat weet ik niet. In mijn studententijd kwam ik weleens in een vrijgemaakte dienst omdat een goede vriend van mij hier lid was. Daar was het ook gebruikelijk om iedereen te nodigen. In onze eigen gemeente (GB) spreekt onze dominee ook de uitnodiging uit naar allen om deel te nemen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef: Iedereen, bank voor bank ging aan de dis des verbonds. En tot overmaat van ramp keek de dienstdoende predikheer ons vriendelijk aan en zei: Ook de gasten zijn welkom hoor!
Wat hier tot overmaat van ramp aan is, dat weet ik niet. In mijn studententijd kwam ik weleens in een vrijgemaakte dienst omdat een goede vriend van mij hier lid was. Daar was het ook gebruikelijk om iedereen te nodigen. In onze eigen gemeente (GB) spreekt onze dominee ook de uitnodiging uit naar allen om deel te nemen.
Het is niet meer dan een verschil in sacramentsleer. Het ene kerkgenootschap meent met de Reformatoren dat ieder belijdend lid aan mag gaan. Andere menen met de nadere Reformatoren dat niet iedereen mag aangaan. Ook daar zijn weer graden in.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef: Iedereen, bank voor bank ging aan de dis des verbonds. En tot overmaat van ramp keek de dienstdoende predikheer ons vriendelijk aan en zei: Ook de gasten zijn welkom hoor!
Wat hier tot overmaat van ramp aan is, dat weet ik niet. In mijn studententijd kwam ik weleens in een vrijgemaakte dienst omdat een goede vriend van mij hier lid was. Daar was het ook gebruikelijk om iedereen te nodigen. In onze eigen gemeente (GB) spreekt onze dominee ook de uitnodiging uit naar allen om deel te nemen.
Ze zullen je maar eens te kijk zetten voor de ganse gemeente... Dat bedoelde ik.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
JCRyle
Berichten: 2287
Lid geworden op: 29 mei 2017, 13:08

Re: Vakantie

Bericht door JCRyle »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef: Iedereen, bank voor bank ging aan de dis des verbonds. En tot overmaat van ramp keek de dienstdoende predikheer ons vriendelijk aan en zei: Ook de gasten zijn welkom hoor!
Wat hier tot overmaat van ramp aan is, dat weet ik niet. In mijn studententijd kwam ik weleens in een vrijgemaakte dienst omdat een goede vriend van mij hier lid was. Daar was het ook gebruikelijk om iedereen te nodigen. In onze eigen gemeente (GB) spreekt onze dominee ook de uitnodiging uit naar allen om deel te nemen.
Ze zullen je maar eens te kijk zetten voor de ganse gemeente... Dat bedoelde ik.
Ach wat de andere wel allemaal niet van je denken .. niks van aantrekken DIA!
Marco
Berichten: 3594
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Vakantie

Bericht door Marco »

-DIA- schreef:
Ambtenaar schreef:
-DIA- schreef: Iedereen, bank voor bank ging aan de dis des verbonds. En tot overmaat van ramp keek de dienstdoende predikheer ons vriendelijk aan en zei: Ook de gasten zijn welkom hoor!
Wat hier tot overmaat van ramp aan is, dat weet ik niet. In mijn studententijd kwam ik weleens in een vrijgemaakte dienst omdat een goede vriend van mij hier lid was. Daar was het ook gebruikelijk om iedereen te nodigen. In onze eigen gemeente (GB) spreekt onze dominee ook de uitnodiging uit naar allen om deel te nemen.
Ze zullen je maar eens te kijk zetten voor de ganse gemeente... Dat bedoelde ik.
1. Je staat niet te kijk als je niet aangaat. Ook niet in de jaren '70 of '80 in de GKv. Hooguit dat men er wat verlegen mee was: gebruikelijk was toen zeker (en nu nog wel) dat wie in een andere gemeente deelnam aan het avondmaal een verklaring van de eigen kerkenraad meenam. In Brunssum was men altijd al wat vrijer in dit soort zaken, en daarom zal de voorganger dit zo aangekondigd hebben. Overigens zou je dit in het buitenland wel vaker kunnen meemaken: ik heb vaker meegemaakt in Duitse, Zwitserse, Oostenrijkse en Franse kerken dat iedereen genodigd werd. En ik vermoed dat dit in het overgrote deel van Christus' wereldkerk de praktijk is.
2. De suggestie dat je op die manier (bewust) te kijk gezet wordt is op zijn best.. "bijzonder" te noemen. En helemaal in een gemeente als die van Brunssum. Het kan best zijn dat je dit geen prettige ervaring vond, maar de suggestie van boze opzet slaat de plank echt mis.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vakantie

Bericht door refo »

Zullen we het weer over vakantie hebben? Voor vakantiekerkdiensten is er vast al een topic. Als mensen gaan googelen op Gkv en Brunssum....

Voor mij is varen op het Vierwoudstefenmeer of een ritje met een van de Rigi-bahnen het ultieme vakantiegevoel.
En er gaat niets boven een bezoek aan de Titlis.
Maar ik geef toe: dat is persoonlijk.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Vakantie

Bericht door eilander »

refo schreef:Zullen we het weer over vakantie hebben? Voor vakantiekerkdiensten is er vast al een topic. Als mensen gaan googelen op Gkv en Brunssum....

Voor mij is varen op het Vierwoudstefenmeer of een ritje met een van de Rigi-bahnen het ultieme vakantiegevoel.
En er gaat niets boven een bezoek aan de Titlis.
Maar ik geef toe: dat is persoonlijk.
@refo heeft gelijk: graag on-topic verder!
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vakantie

Bericht door Nasrani »

Wij gaan dit jaar voor het eerst naar een Vakanz park, Virton. Iemand daar ervaring mee?
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Ja ik.
Wij gaan al 7 jaar met Vakanz mee. Alleen nog nooit naar Virton. Maar het concept is eigenlijk voor alle parken gelijk.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Nasrani schreef:Wij gaan dit jaar voor het eerst naar een Vakanz park, Virton. Iemand daar ervaring mee?
Wel vaker geweest. Er is daar in die buurt veel gevochten in het Ardennenoffensief. Veel herdenkingsmonumenten daar in de buurt, met name ook in Bastonge (Bastenaken) een oorlogsmuseum of hoe het ook heet.
We hadden daar in de buurt een vakantiehuisje in Durbuy, dat stadje gaat er prat op dat het het kleinste stadje van België is, plus nog een oud kasteel dat daar staat. Mooie omgeving trouwens!
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vakantie

Bericht door Mister »

refo schreef: Voor mij is varen op het Vierwoudstefenmeer of een ritje met een van de Rigi-bahnen het ultieme vakantiegevoel.
En er gaat niets boven een bezoek aan de Titlis.
Maar ik geef toe: dat is persoonlijk.
Exact. Geweldige bestemming. Lekker de Rigi naar boven met de Rigi-bahn in Vitznau. Stukje of helemaal naar beneden lopen. Geweldig.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Vakantie

Bericht door Nasrani »

Tiberius schreef:Ja ik.
Wij gaan al 7 jaar met Vakanz mee. Alleen nog nooit naar Virton. Maar het concept is eigenlijk voor alle parken gelijk.
Blijkbaar bevalt het dus wel.
Ik ben benieuwd.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vakantie

Bericht door Tiberius »

Nasrani schreef:
Tiberius schreef:Ja ik.
Wij gaan al 7 jaar met Vakanz mee. Alleen nog nooit naar Virton. Maar het concept is eigenlijk voor alle parken gelijk.
Blijkbaar bevalt het dus wel.
Ik ben benieuwd.
Ja ons bevalt het prima.

Maar het is net zo als alles: het moet wel je ding zijn. Niet iedereen is er even enthousiast over.
Als je een beetje (of veel) gezelligheidstype bent, dan heb je het er goed naar je zin. Vakanz heeft een tamelijk vol recreatieprogramma en daar moet je van houden in je vakantie. Ook als je kinderen hebt in uiteenlopende leeftijden, is een Vakanz-vakantie best praktisch.

Maar als je het type bent, dat na de vakantie vol trots aan zijn schoonouders wil vertellen, dat je op vakantie gelukkig geen enkele Nederlander bent tegengekomen, dan is het denk ik wat minder geschikt.
ebenhaezer
Berichten: 97
Lid geworden op: 09 jul 2015, 12:28

Re: Vakantie

Bericht door ebenhaezer »

wij gaan ook al voor de vijfde keer met Vakanz mee, voor kinderen is het geweldig, wij hebben er 7 van 3 maanden tot 17 jaar.
virton Belgie zijn wij ook geweest, hoop voor jullie dat het mooi weer is, de huisjes zijn namelijk daar niet veel.....
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17244
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Vakantie

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
Nasrani schreef:
Tiberius schreef:Ja ik.
Wij gaan al 7 jaar met Vakanz mee. Alleen nog nooit naar Virton. Maar het concept is eigenlijk voor alle parken gelijk.
Blijkbaar bevalt het dus wel.
Ik ben benieuwd.
Ja ons bevalt het prima.

Maar het is net zo als alles: het moet wel je ding zijn. Niet iedereen is er even enthousiast over.
Als je een beetje (of veel) gezelligheidstype bent, dan heb je het er goed naar je zin. Vakanz heeft een tamelijk vol recreatieprogramma en daar moet je van houden in je vakantie. Ook als je kinderen hebt in uiteenlopende leeftijden, is een Vakanz-vakantie best praktisch.

Maar als je het type bent, dat na de vakantie vol trots aan zijn schoonouders wil vertellen, dat je op vakantie gelukkig geen enkele Nederlander bent tegengekomen, dan is het denk ik wat minder geschikt.
Ik val sterk onder de laatste categorie.....geen Vakanz dus :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie