strandvakanties???

Gebruikersavatar
modesto
Inactief
Berichten: 498
Lid geworden op: 01 okt 2014, 15:05

Re: strandvakanties???

Bericht door modesto »

De beschrijvingen van het geestelijk klimaat die John Piper gebruikt in zijn stukje -- Christ-exalting, gospel-rooted, Spirit-empowered, faith-sustained, Bible-informed, joyful, free -- staan werkelijk mijlenver af van de praktijk in onze kerken en scholen. Ik hoop dat jullie eens de gelegenheid hebben om bij John Piper naar de kerk te gaan.
Logisch-reformatorisch meubelconsulent -- bij 500 berichten houd ik het hier echt helemaal voor gezien, en dan kom ik de dag daarop weer terug op het forum
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: strandvakanties???

Bericht door Isala »

modesto schreef:De beschrijvingen van het geestelijk klimaat die John Piper gebruikt in zijn stukje -- Christ-exalting, gospel-rooted, Spirit-empowered, faith-sustained, Bible-informed, joyful, free -- staan werkelijk mijlenver af van de praktijk in onze kerken en scholen.
Helaas, ja.
Maar dat maakt de Bijbels visie op kleding niet minder waar, en ook niet minder relevant.
En des te meer waar zijn de woorden:
Deep things need to happen in a woman’s and a man’s soul before they have any chance of thinking and feeling about these things in a way that honors God.
Er moet dus iets gebeuren voordat we tot eer van God willen leven.

Every pastor can see we have got work to do — I mean, deep soul-work to do.
En ook de ouders, schoolleiding, enz.
Zielenwerk is knieënwerk.
Hora est!
Plaats reactie