Verzamelen

Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Maninne
Oorspronkelijk gepost door Egbert
Zo heb ik ook nog een hele verzameling uitgewoonde meccanodozen, uren heb ik hijskranen e.d. gebouwt. Nu staat het al weer jaren op de zolder. Echt jammer :#
Ik ken iemand die dat dólgraag van je zou overnemen maar ik neem aan dat dat nogal wat geld moet opbrengen?
En daar ontbreekt het haar aan,
Néé het is níet voor mijzelf maar mijn dochter van 17 zou het graag doen en ik denk mijn knullen van 14 en 10 jaar ook wel. (en wie weet zou ik er stiekum ook hárd aan meebouwen).:du:du Mijn vader zei vroeger tenminste dat ik qua interesses beter een jongetje had kunnen zijn :o
Het gaat niet om geld, maar om een stukje jeugd wat je zou weggeven en dat weegt voor mij het zwaarst. Maar ik zou zeggen kom regelmatig langs kun je naar hartelust bouwen.
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Verzamelen....

Ik heb zelf een lade vol met computer-onderdelen. Handig als er mensen zijn met kapotte computers. Volgensmij heb ik weer bijna een complete PC bij elkaar gezameld. Nog mensen belang bij een Pentium 2 - 333 ? :, Heb alleen nog geen behuizing...

Eerder verzamelde ik autofolders, maar daar ben ik mee gestopt. Gewoon ruimtegebrek. Een paar écht oude heb ik nog wel bewaard. Bijvoorbeeld van de Volkswagen Kever, folders uit 1972. Best leuk om terug te zien.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

SPAAR NIX, AL DIE ZOOI!!
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Herman
Zijn er nog notoire verzamalaars onder ons?
Ik gooi niks weg, telt dat ook? ;-)
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door Herman
Ik ben al digitaal gegaan, maar dat vergt een heleboel denkwerk, waar ik niet zomaar doorheen zie. Deze treinenhobby ligt bij mij ook al weer een hele tijd stil. Ik wacht op een informatieboekje uit Duitsland (al anderhalf jaar), zodat ik verder aan het ontwerp kan sleutelen.

Ik rij trouwens picollo, op fleischmann rails.
Is digitaal zo moeilijk dan? Toch een kwestie van aanleggen en klaar?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Je moet wel weten hoe je je programma gaat installeren. Bovendien moet je een doordachte baan op poten zetten, die ook nog eens moet beantwoorden aan logische eisen: als ik daar een sein zet, hoe verhoud dat zich tot die wissel etc. Dus daar wilde ik eens op mijn gemakkie over nadenken, maar die Duitsers werken niet echt mee.

En voor de rest: het is wel zo leuk, ik kon een stuk of 5 treinen tegelijk laten rijden, zonder al te veel problemen, daar ik 4 rondjes had. Inderdaad: gooi het ermaar op en rijden maar.

Maar baanplannen maken... pfft ik heb echt al mijn technisch vernuft nodig.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Laten we een apart topic openen over treintjes...

Als een baan compleet is, wil ik wel foto's zien hè :,
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door HermanIk ben zelf een verzamelaar van boeken,
watvoor boeken?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Puritanisme, Schotten, Nadere Reformatie, en ook wat Vroege Kerk maar daar niet veel van. Maar dit kun je niet echt verzamelen noemen, dit valt meer onder 'koopwoede'.

Wél verzamel ik alle publicaties van G. Wisse.

Bovendien verzamel ik alles van Penning over de Boerenoorlog, en ik heb ook een collectie geschiedkundige boeken over de Boerenoorlog in het Zuidafrikaans staan.

Verder heb ik het literaire oeuvre van B. Nijenhuis bijna compleet. Maar dat is niet zo veel.

En als laatse spaar ik de serie de Kameleon van H. de Roos. Das echt gewoon voor de heb. Het zijn alleen loeidure boekjes, dus daarom schaf ik gewoon steeds het laatst opnieuw heruitgegeven deeltje aan, in de klassieke versie uiteraard.

[Aangepast op 30/3/04 door Herman]
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Verzamelen

Bericht door Dodo »

De plaatselijke Jumbo heeft een boek uitgegeven waarin je plaatjes kunt plakken. Het onderwerp is de geschiedenis van het dorp. Erg leuk! Bij tien euro aan boodschappen krijg je zo'n zakje met vier inplakplaatje.
Mijn man is hier geboren en getogen, dus wij sparen. En ik moet zeggen dat ik helemaal snap waarom die kleine jongetjes zo graag voetbalplaatjes sparen, of dierenplaatjes van AH. Er komt echt een drang in je om plaatjes te scoren. Dat boek moet vol!
Ik weet niet of ik zover zal gaan dat ik op woensdagmiddag achter een hek naar de mensen ga roepen: mevrouhouw, mag ik uw plaatjes?
Maar verslavend is het wel. Het verschil is wel dat dit boek in de kast komt bij de andere historische boeken over het dorp, en niet zoals al die andere uiteindelijk in de vuilbak of de kringloop.
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Verzamelen

Bericht door -DIA- »

Eeen vreemde verzamelaar, hoewel ik moet zeggen dat met het ouder worden de lust er wel wat uit gaat:
Reclamemateriaal uit drogisterij en kruydeniers ende grutters (nu ook supermarkten genaamd)
Ik heb hele databases op mijn pc van oude verpakkingen en oud reclamemateriaal.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Mistig
Berichten: 2390
Lid geworden op: 03 jul 2017, 13:04
Locatie: Rotterdam eo

Re: Verzamelen

Bericht door Mistig »

Een aantal jaar geleden heb ik mijn Märklin verzameling verkocht.
Dat bracht nog best wat op, maar niet wat ik er ooit voor betaald heb allemaal.
Inmiddels ben ik niet zo 'verzamelerig' meer.
'Zie, God is groot, en wij begrijpen Hem niet' - Job 36:26 (HSV)
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re:

Bericht door Marco »

Herman schreef:Je moet wel weten hoe je je programma gaat installeren. Bovendien moet je een doordachte baan op poten zetten, die ook nog eens moet beantwoorden aan logische eisen: als ik daar een sein zet, hoe verhoud dat zich tot die wissel etc. Dus daar wilde ik eens op mijn gemakkie over nadenken, maar die Duitsers werken niet echt mee.

En voor de rest: het is wel zo leuk, ik kon een stuk of 5 treinen tegelijk laten rijden, zonder al te veel problemen, daar ik 4 rondjes had. Inderdaad: gooi het ermaar op en rijden maar.

Maar baanplannen maken... pfft ik heb echt al mijn technisch vernuft nodig.
Een 'paar jaar' verder: hoe ziet die baan er nu uit?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Re:

Bericht door Herman »

Marco schreef:
Herman schreef:Je moet wel weten hoe je je programma gaat installeren. Bovendien moet je een doordachte baan op poten zetten, die ook nog eens moet beantwoorden aan logische eisen: als ik daar een sein zet, hoe verhoud dat zich tot die wissel etc. Dus daar wilde ik eens op mijn gemakkie over nadenken, maar die Duitsers werken niet echt mee.

En voor de rest: het is wel zo leuk, ik kon een stuk of 5 treinen tegelijk laten rijden, zonder al te veel problemen, daar ik 4 rondjes had. Inderdaad: gooi het ermaar op en rijden maar.

Maar baanplannen maken... pfft ik heb echt al mijn technisch vernuft nodig.
Een 'paar jaar' verder: hoe ziet die baan er nu uit?
Voor een impressie onderstaand beeld van google geplukt: Afbeelding
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Verzamelen

Bericht door samanthi »

Als ik het woord verzamelen hoort, denk ik altijd aan een dakloze, die een redevoering hield over verzamelen, wat kun je zoal verzamelen? vroeg hij, je kunt postzegels verzamelen of speldjes, sigarenbandjes of flippo's toen stak hij zijn vinger op, je kunt ook informatie verzamelen...
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Plaats reactie