Verzamelen

Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Verzamelen

Bericht door Herman »

Zijn er nog notoire verzamalaars onder ons?

Ik ben zelf een verzamelaar van boeken, en van elektrische treinen maar die zijn verschrikkelijk duur, en ik koop liever een perkamentje dan een treintje, en ik heb een verzameling postzegels, maar daar doe ik niets meer mee.
moderne gelovige

Bericht door moderne gelovige »

Ha Herman,
Ik heb ook wat met modelspoortreinen maar tot mijn verdriet geen ruimte om een flinke baan aan te leggen.
Prijzig is het idd ook.
Vind het wel leuk hier op het forum een "lotgenoot" te treffen.
Nog echt een hobby temidden van al het pc-gamesgeweld hoewel digitalisering ook het laatste decennium bij deze hobby het "toverwoord" is....

Voor jou en overig geinteresseerden een link: http://www.beneluxrail.net
een heeel veelzijdige site over deze hobby!

[Aangepast op 25/3/04 door moderne gelovige]

[Aangepast op 25/3/04 door moderne gelovige]
Rachmaninov

Bericht door Rachmaninov »

Dan hebben jullie vast wel eens met het programma BAHN of Simutrans gespeeld?
Leuk tijdverdrijf en soms zelfs een beetje verslavend......:)
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Ik heb ook modelspoortreinen.

Ik ga misschien aankomende zomer (wanneer ik meer tijd heb) mijn baan weer helemaal opbouwen. 'k Heb een prachtige baan. Veel Tunnels, bruggen en bergen. Jammer dat ie door ruimte gebrek niet kon worden uitgestalt. Maar nu kan het weer, geweldig! Moet alleen nog aan ander beter rails komen. Het liefst wil ik helemaal digitaal gaan, maar dat vind ik toch net even te duur.

Groeten,
Matthijs
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Ik ben al digitaal gegaan, maar dat vergt een heleboel denkwerk, waar ik niet zomaar doorheen zie. Deze treinenhobby ligt bij mij ook al weer een hele tijd stil. Ik wacht op een informatieboekje uit Duitsland (al anderhalf jaar), zodat ik verder aan het ontwerp kan sleutelen.

Ik rij trouwens picollo, op fleischmann rails.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Verzamel zelf opnamen van de Hollandse nachtegaal, oftewel: Cristina Deutekom.

Afbeelding

In een grijs verleden ook wel eens pennen met opdruk verzameld. Maar dat is zo eindeloos. Wel net zo handig als je iets verzameld wat compleet is te maken.



[Aangepast op 25/3/04 door Kislev]
Lecram

Bericht door Lecram »

Sinds de invoering van de euro, verzamel ik briefjes van 500 euro. Maar ook die zijn vreselijk duur, dus hard gaat het niet.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Sinds de invoering van de euro, verzamel ik briefjes van 500 euro. Maar ook die zijn vreselijk duur, dus hard gaat het niet.
Losse munten verzamelen, meer waar voor je geld (en dan kun je er in zwemmen).
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Sinds de invoering van de euro, verzamel ik briefjes van 500 euro. Maar ook die zijn vreselijk duur, dus hard gaat het niet.
Heee dan hebben we dezelfde hobby. Hoeveel heb ji jer al???:,:,
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Sinds de invoering van de euro, verzamel ik briefjes van 500 euro. Maar ook die zijn vreselijk duur, dus hard gaat het niet.
Ik heb er nog wel een aantal voor je.

(Ze zijn alleen vals)
Egbert
Berichten: 1334
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:17

Bericht door Egbert »

Oorspronkelijk gepost door Rhodé
Leuk om te zien dat er nog meer treinenliefhebbers zijn. Vroeger Fleischmann piccolo gereden (baan van 5 meter). toen geen ruimte en u weer wel. Wil ook weer gaan beginnen met opbouwen op aandringen van mijn zoontje. Eerst nog een spoorplan maken.

digitaal lijkt me geweldig, maar de prijs....
Ik rij minitrix maar al heel lang niets mee gedaan vanwege allerlei gebreken [tijd, plaats en geld en misschien wel het belangrijkste zonen.] Zo heb ik ook nog een hele verzameling uitgewoonde meccanodozen, uren heb ik hijskranen e.d. gebouwt. Nu staat het al weer jaren op de zolder. Echt jammer :#
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Plaats reactie