Motorrijden!!

matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Rij ik toch liever met een rustig gangetje van 50 op de kreidler florett uit 1965...

Hier een plaatje van een kreidler florret bouwjaar 1965..

KREIDLER
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Is dat nostalgie of economie, Matthijs?
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Het is zeker nostalgie Pied...
Deze staat te koop op marktplaats voor 1300 euro... Misschien wat voor jou?? Heerlijk is dat vooral als het warm weer is. En in de winter zeker niet rijden.
Maar de verzekering is wel erg hoog.. Tenzij dat je een oldtimerverzekering afsluit, maar dan moet je lid zijn van een oldtimer club. En dan ben ik niet..

Maar voor die prijs doe ik hem niet weg...
Want die is eigenlijk bijna nieuw...
En toch isie maar liefst 37 jaar oud.
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Zo, da's niet mis, 1300 euro!
"Maar de verzekering is wel erg hoog.." Ligt zeker aan je rijgedrag? ;)
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Nee, dat is nu eenmaal zo die hoge verzekerings voor schakelbrommers...
Trouwens 1300 euro is niet veel hoor? Die scooters van tegenwoordig zijn veel duurder.
En het is veel mooier om op zo'n kreidler te rijden.

Mijn rijgedrag is trouwens prima hoor... Tenminste dat vind ikzelf... Ik haal wel eens een (vracht)auto rechts in.. Maar dat mot toch kenne..;)
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Lecram, wat leuk! En ik weet zeker dat ik best kan blijven zitten en ik beloof je dat ik niet zal bijten, ook al staat mijn ras als onberekenbaar bekend.

Jij probeert 280 niet uit? Maar hoe hard wel? Als ze dat gaan zeggen, proberen ze meestal de 180 of meer wel uit. Doe voorzichtig, want ik heb pas van iemand nog allerlei nare verhalen over motorongelukken gehoord. Je bent gewoon kwetsbaar in het verkeer. Maar dat zul je van je vrouw ook wel horen.
Veel plezier met de motor!!
Lecram

Bericht door Lecram »

kHeb hem net en zit al dik over de 500 km heen. Afgelopen zaterdag naar Zeeland heen en weer, vandaag naar mn werk en mn buurjongens wilden natuurlijk stukkie achterop.
Het rijdt geweldig. Je moet met dit weer wel rijden, want voor het stoplicht zweet je peentjes. Al die warmte van dat blok stijgt omhoog en je moet toch jas, handschoenen en helm op (alhoewel ik vanavond dtuk in t-shirt heb gereden, maar dan moet je geen schuivert maken :! )
Maar als je lekker rijdt, dan kan daar geen auto tegenop.

Rotweiler: "Maar dat zul je van je vrouw ook wel horen."

Ha ha, volgens mij ben je een echte vrouwenkenner. Ik zeg maar niet alles......
Het is wel verbazingwekkend hoe snel je aan de 200 zit en dan begint hij pas echt te trekken.
Lecram

Bericht door Lecram »

Overigens is die van mij maar een trage, want deze (klik hier) heeft 178 pk

Ongetwijfeld gaatie over de 300...

:bu
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Ja, die motor is ook mooi. Maar dat je zo hard durft te rijden! Kijk je soms steeds stiekem om je heen of er geen politie is? Straks ben je motor en je rijbewijs kwijt. Daar ben ik bang voor als ze je per ongeluk te pakken krijgen. Daarom blijf ik, als ik het al doe (want het mag eigenlijk niet hè), onder de 50 km te hard.
Is een motor niet duur in de belasting en verzekeringen? Is het goed te doen naast een auto? Anders moet ik er toch eens over gaan denken. Het is toch wel heel mooi. Maar je moet er wel toe komen om het rijbewijs te gaan halen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik rij alleen als het echt kan, dus nauwelijks verkeer en een recht stuk weg, weleens wat harder :in , maar normaal gesproken probeer ik zeker in de buurt van de max. snelheden te blijven.
Het is alleen zo'n lekker gevoel om eens je gashendel open te trekken en (volgens de cijfers) van 0-200 km/u in 8.9 seconden op te trekken. Ook dat moet je niet te vaak doen, want dat kost je namelijk veel achterbanden (a 220 euro) en kettingen (a 275 euro).

Verzekering en wegenbelasting zijn spotgoedkoop. Voor verzekering betaal ik 78 euro per jaar (op basis van 75% noclaim) en wegenbelasting zoiets van 55 euro.
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Ja, dat gevoel ken ik een beetje van een auto die nog ietse pietsjes sneller was dan een porce911. Volgens de eigenaar was het 4.9 van 0-100 of iets dergelijks. Ik heb het niet helemaal goed opgeslagen. Maar in ieder geval voelde je het goed in je buik. Hoe het op een motor voelt om zo snel op te trekken, weet ik niet.
Ik zie dat je zo trots op je nieuwe aanwinst ben, dat je hem bij je berichten zet. Staat wel heel stoer!! En die kleur past goed bij de lay out van dit forum. Heb je hem daarom gekocht?
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door rotweiler
Ja, dat gevoel ken ik een beetje van een auto die nog ietse pietsjes sneller was dan een porce911. Volgens de eigenaar was het 4.9 van 0-100 of iets dergelijks. Ik heb het niet helemaal goed opgeslagen. Maar in ieder geval voelde je het goed in je buik. Hoe het op een motor voelt om zo snel op te trekken, weet ik niet.
Je voelt het overal, je armen, buik, hoofd, enzovoort. Je adem stokt er ook een beetje van. Zeg maar een soort adrenaline gevoel.
Ik zie dat je zo trots op je nieuwe aanwinst ben, dat je hem bij je berichten zet. Staat wel heel stoer!! En die kleur past goed bij de lay out van dit forum. Heb je hem daarom gekocht?
Het is eigenlijk ook een Kawasaki OSW1100 :,:D
Lecram

Bericht door Lecram »

Ik ben al druk aan het oefenen, maar het lukt al aardig.

Klik hier om de laatste oefening te zien

Zoals je ziet ben ik nog een beetje onzeker, maar dat gaat al de goede kant op.

:bou::bou::bou::bou:
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

Geeft niet Lecram, gewoon blijven oefenen.
Wie weet kan je dan binnenkort ook opnamen tonen die niet in je achtertuintje gemaakt zijn.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Pied
Geeft niet Lecram, gewoon blijven oefenen.
Wie weet kan je dan binnenkort ook opnamen tonen die niet in je achtertuintje gemaakt zijn.
De volgende oefening zal in de kelder zijn. De badkamer staat daarna op de planning.
Plaats reactie