Motorrijden!!

Lecram

Motorrijden!!

Bericht door Lecram »

Wie van de forummers heeft zijn/haar motorrijbewijs? Heb je zelf ook een motor?

Wellicht is het leuk om, bij voldoende belangstelling, eens een dag een OSW motortoertocht te maken. Heb je er geen? Huur er dan één!
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Wat jammer toch dat er hier geen reacties komen! Ik heb geen motorrijbewijs en zal het waarschijnlijk ook niet gaan halen, ook al lijkt het mij ontzettend leuk. Eer ik er tijd voor heb, ben ik waarschijnlijk voor mijn gevoel te oud om dat nog te gaan doen.
Lecram

Bericht door Lecram »

Er blijken dus helemaal geen motorrijders (behalve ik dan) op dit forum te zitten. Waarom rijd je geen motor? Kunnen we tenminste daar een discussie over opzetten ;)

Ik heb er zelf (nog) geen 1, alhoewel ik op mijn 18de verjaardag gelijk met lessen ben begonnen, Eerst 1,5 jaar motor gereden, toen helaas vanwege verkering ermee gestopt. Maar nu dreigt daar gelukkig verandering in te komen!

Overweeg je zelf ook te gaan rijden? Het is een veel mooiere ervaring dat in zo'n koekblik rondrijden.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik denk dat je in je eendje moet gaan rijden Lecram.
Ik heb geen motorrijbewijs.
Toen ik jong was, was ik blij dat ik een rijbewijs had en gebruik kon maken van mijn vaders auto. Motorrijbewijs halen was er toen niet bij van wege de kosten en ik had geen geld om een motor te kopen.
Nu zie ik het wel zitten,zeker als je mooi weer is, maar ja, nu voel ik me te oud om nog een motorrijbewijs te gaan halen, en een motor kost tegenwoordig ook niet niks.
Maar het trekt me wel, heerlijk in de vrije lucht de wind om je hoofd heen voelen waaien, alleen die R.helm op dat is natuurlijk een beetje vervelend zo niet erg vervelend.
Mar je weet maar nooit hoe opa nog eens een motorrijbewijs denkt te halen. Misschienals ik ga vutten!!!!:,:D
Jelle

Bericht door Jelle »

P.S.
Laatste nog eens een stukje gezien van de TT in Assen, wel heel gaaf hoor als je ziet hoe schuin dat ze door de bocht heen gaan, ze raken met hun knieën bijna de grond. echt wel spannend.:+
Lecram

Bericht door Lecram »

Weet je Jelle, dat heel veel 'ouderen' (en zo oud ben je toch niet?) juist hun motorrijbewijs gaan halen? Dan stappen ze heerlijk op een toermotor en gaan ze, eventueel met vrouwlief, erop uit. De kinderen zijn de deur uit, dus dat kan dan mooi.

Over de kosten: natuurlijk is er geld mee gemoeid, maar weet je dat zowel wegenbelasting en verzekering behoorlijk laag liggen? Zeker wanneer je een hoge noclaim hebt, betaal je veel minder dan een bromfiets!
En dan de lol die je hebt! Is ff wat anders dan in zo'n auto (hoezo helm? weet je hoe groot je helm is als je in een auto zit ;)).

Overweeg het eens Jelle, dan gaan we een OSW motorclub oprichten. Ds. Van der Net van de GG heeft er ook 1 en die maken we erelid!!
david

Bericht door david »

O, ennuh... Ik wil eventueel wel met iemand achterop meerijden. :,:,:,
Mirror

Bericht door Mirror »

Origineel geplaatst door Lecram
Overweeg het eens Jelle, dan gaan we een OSW motorclub oprichten. Ds. Van der Net van de GG heeft er ook 1 en die maken we erelid!!
Dat is een goed plan, misschien kan Ds. Van der Net ook in de commissie van aanbeveling komen. ;) Dominees doen het tenminste meestal goed.
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik zal het eens overwegen!! Ouderen van 56 mogen nog motorrijden leren.
En dan de vrouw, ik denk niet dat die achterop gaat maar misschien dat ds. van der Net dan wel bij mij achterop wil.

Ja je hebt gelijk helm (auto) is veel meer.
Ik ga er eens over denken, misschien ontwaakt er wel iets heel moois in mijn binnenste.
rotweiler

Bericht door rotweiler »

Wat een reacties plotseling! Straks komt er ineens een golf nieuwe motorrijders op Neerlands wegen! Hoewel, naar bijvoorbeeld Frankrijk rijden met een groep schijnt ook heel leuk te zijn, heb ik gehoord.
Misschien mag ik ook bij iemand achterop?
En Lecram, gaat het met de verkering niet goed, dat het nu weer wel kan? Of bedoelde je toch iets anders?!
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door rotweiler
Wat een reacties plotseling! Straks komt er ineens een golf nieuwe motorrijders op Neerlands wegen! Hoewel, naar bijvoorbeeld Frankrijk rijden met een groep schijnt ook heel leuk te zijn, heb ik gehoord.
Misschien mag ik ook bij iemand achterop?
En Lecram, gaat het met de verkering niet goed, dat het nu weer wel kan? Of bedoelde je toch iets anders?!
Met die verkering is het inderdaad niet goed gegaan, maar dat is alweer 11 jaar geleden ;)

Intussen ben ik gelukkig getrouwd met iemand anders (alweer meer dan 8 jaar) en gaan we as. vrijdag verhuizen naar een woning waar ik de motor in de tuin kwijt kan. In ons vorige huis kan ik hem niet kwijt.

Maar als je achterop wil, dan mag dat, alhoewel ik nog nooit een hond (rotweiler) achterop heb gehad. Maar dan moet je je wel aan de beugel vasthouden, en dan geef ik geen garantie dat je er bij hard optrekken op blijft zitten. :D
Jelle

Bericht door Jelle »

Lecram wa t rij je voor motor? Een kennis van mij rijdt met een V-Max. Die is ook lid van de V-max club en daar zie ik het clubbladwel eens van. Ik moet zeggen die motors zien er wel stoer uit.
Lecram

Bericht door Lecram »

Origineel geplaatst door Jelle
Lecram wa t rij je voor motor? Een kennis van mij rijdt met een V-Max. Die is ook lid van de V-max club en daar zie ik het clubbladwel eens van. Ik moet zeggen die motors zien er wel stoer uit.
Ik heb er helaas nog geen 1. :( ben wel naarstig op zoek. Het wordt waarschijnlijk een Yamaha TDM 850 (beetje tussen toer en off-road) of een 750 Super Tenere of Honda Africa Twin (zeg maar mega off road).

Eerst maar ff verhuizen morgen, daarna op jacht. Leuke van internet is dat je heel snel de advertenties kan afstruinen en prijzen ed. kan vergelijken.
Lecram

Bericht door Lecram »

Vanavond heb ik de deal gesloten en morgen hoop ik hem op te halen, mijn

Kawasaki ZZ-R 1100!!

ff stukkie op gereden, wat een motor zeg. Het vermogen is 147 pk en dat bij een gewicht van 230 kg. De top zou zo'n 280 km/u moeten zijn, niet dat ik dat ga proberen, maar alleen het idee al.....

ff kijke of het plaatje werkt, dit zou hem moeten zijn:

Afbeelding

klik hier voor de foto

[Veranderd op 26/7/02 door Lecram]

[Veranderd op 1/8/02 door Lecram]
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

En Lecram? Rijdt-ie nog een beetje?
Plaats reactie