verschil in refoforums/sites

LOTR

Bericht door LOTR »

Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik las het net precies. Dus het rd zit hier gretig mee te lezen! Misschien dat ze ook eens interview willen afleggen met de bazen van dit forum. Refoweb stond vandaag wel erg positief in de krant. De ouders moesten eens weten wat voor goddeloze en verderfelijke topics daar zijn. EN dat hebben ze niet verteld! Refoweb is niet zo refo. Als Johan Vreugdenhil sommige topics zou lezen, dan zou hij die topics ook (net als de popmuziek winkels) het voorportaal van de hel noemen.
Gelukkig hebben wij nog onze Matthijs Prakken die met zijn liefdevolle postings een uiterst prettige sfeer op OSW weet te bewerkstelligen. Zijn milde christelijke houding waarmee hij, zonder enige rancune jegens hen die het op details niet geheel met hem eens zijn, de overeenkomsten in plaats van de verschillen benadrukt, kan ons allen tot voorbeeld dienen.
Matthijs
Berichten: 2050
Lid geworden op: 07 okt 2002, 21:03

Bericht door Matthijs »

Oorspronkelijk gepost door LOTR
Oorspronkelijk gepost door Matthijs
Ik las het net precies. Dus het rd zit hier gretig mee te lezen! Misschien dat ze ook eens interview willen afleggen met de bazen van dit forum. Refoweb stond vandaag wel erg positief in de krant. De ouders moesten eens weten wat voor goddeloze en verderfelijke topics daar zijn. EN dat hebben ze niet verteld! Refoweb is niet zo refo. Als Johan Vreugdenhil sommige topics zou lezen, dan zou hij die topics ook (net als de popmuziek winkels) het voorportaal van de hel noemen.
Gelukkig hebben wij nog onze Matthijs Prakken die met zijn liefdevolle postings een uiterst prettige sfeer op OSW weet te bewerkstelligen. Zijn milde christelijke houding waarmee hij, zonder enige rancune jegens hen die het op details niet geheel met hem eens zijn, de overeenkomsten in plaats van de verschillen benadrukt, kan ons allen tot voorbeeld dienen.
Hahaha, hier moet ik toch echt keihard om lachen hoor. Toppie!!

Ja sorry joh, ik ben nu eenmaal radicaal en concreet in mijn opmerkingen. Ik kan er niets aan doen. Het spijt me ten zeerste voor je. IK weet ook wel dat meer dan de helft van dit forum mijn mening en manier van reageren niet respecteert. Wat kan ik er aan doen? Volgens mij ben ik juist de laatste tijd heel wat milder geworden in mijn uitspraken.

Maar goed, ik heb mijn mening gezegd over RW, en die verander ik niet. Bepaalde topics kan ik gewoon niet respecteren die daar op RW zijn. Er zijn heus wel goeie topics, maar de topics over je favourite POPmuziek vind ik 100% goddeloos! Vooral als er niet gewaarschuwd wordt door de beheerders van dat forum. Voor de rest zijn wel professioneel bezig. Een pluim! Maar het beheer kan stukken beter!
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Ach ja, smaken verschillen, ook in onderwerpen en discussieertrant. Een forum is een forum en de niet-christelijke forums zijn weer diverser dan OneWay en OneWay is diverser dan Refoweb en Refoweb is weer diverser dan Om Sions Wil. Het is maar wat je wil horen, er is voor ieder wat wils, voor mij is het vaker Om Sions wils.
LOTR

Bericht door LOTR »

Oke Matthijs, natuurlijk mag je hierom lachen, helemaal niks mis mee. Maar ik wil (nu wel serieus bedoeld) toch graag aangeven dat je in je postings vaak puur lijkt te schrijven om een heftige reactie te ontlokken. Je schrijft namelijk bij een tamelijk groot aantal postings iets in de trant van 'ik zal hier wel veel kritiek op krijgen' of 'men zal het wel weer niet met mij eens zijn'. Dan denk ik: je wílt gewoon dat mensen het niet met je eens zijn.

Verder behoor ik tot de groep mensen van wie jij waarschijnlijk denkt dat ze jouw manier van reageren. Wat mij betreft, ik respecteer jouw standpunten, net zoals ik verwacht dat jij die van mij en anderen respecteert. Natuurlijk mag je het oneens zijn met elkaar, maar om dan meteen met 'hel en verdoemenis' te gaan zwaaien vind ik wat overtrokken, zeker als het pure randverschijnselen als kleding e.d. betreft. Laat elkaar hierin vrij.

Verder blijf ik van mening dat je toch erg vaak de verschillen benadrukt, in plaats van te streven naar eenheid met andere christenen. Ik schreef dat gisteravond al. Maar in je reactie geef je gelukkig zelf al aan dat het forum op Refoweb ook zat positieve punten kent.
Plaats reactie