Vakantie

albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Vakantie

Bericht door albion »

parsifal schreef:
tukkertje schreef:
Geweldig duur??? Vond het nog wel meevallen. nederland is een heel duur land. Dat hebben we zo niet in de gaten, maar dat is wel degelijk zo. Wij gaan dit jaar Zweden.
Noorwegen is duurder dan Zweden (en de salarissen zijn daar ook naar). In Stockholm je boodschappen bij de ICA doen geeft echt wel een groot verschil met je boodschappen in Nederland bij de AH doen en dan is de ICA nog niet eens erg duur voor Zweedse begrippen. Wonen is wel goedkoper in Noorwegen en Zweden, maar daar heb je bij je vakantie weinig aan (en Stockholm is weer een uitzondering dus ook ik heb er weinig aan).

Als ik naar de natuur kijk van beide landen hoeven de Noren en Zweden niet meer op vakantie. Ze zijn al met vakantie (ik vermoed dat het daar ook rustiger toegaat dan het gehaast bij ons, of vergis ik me nu?)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Vakantie

Bericht door Marnix »

Vakantie blijft fijn. Even alles achter je laten.... zeker als je in een drukke stad woont. Allicht gaan er meer op vakantie in eigen land, dat kan ook te maken hebben met de grotere reisafstand in andere landen. Daarnaast spelen ook nog andere zaken een rol, bijvoorbeeld het klimaat, cultuur. En je kan ook aan een landschap wennen. Ik ga als ik op vakantie ga het liefst naar het buitenland. Ik vind de Veluwe bijvoorbeeld mooi, maar ik kom er heel vaak dus als ik op vakantie ga wil ik wel eens wat anders. Dus ga ik bijv. naar de bergen. Maar woon je in de bergen, dan kan ik me voorstellen dat je ook wel eens wat anders wil. Daarnaast vind ik het leuk in een andere cultuur met andere eetgewoonten, taal, geschiedenis, architectuur enz. te komen. En ik denk dat dat redenen zijn waarom mensen in een mooie omgeving ook wel naar elders op vakantie gaan.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11397
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Vakantie

Bericht door Mister »

albion schreef:
parsifal schreef:
tukkertje schreef:
Geweldig duur??? Vond het nog wel meevallen. nederland is een heel duur land. Dat hebben we zo niet in de gaten, maar dat is wel degelijk zo. Wij gaan dit jaar Zweden.
Noorwegen is duurder dan Zweden (en de salarissen zijn daar ook naar). In Stockholm je boodschappen bij de ICA doen geeft echt wel een groot verschil met je boodschappen in Nederland bij de AH doen en dan is de ICA nog niet eens erg duur voor Zweedse begrippen. Wonen is wel goedkoper in Noorwegen en Zweden, maar daar heb je bij je vakantie weinig aan (en Stockholm is weer een uitzondering dus ook ik heb er weinig aan).

Als ik naar de natuur kijk van beide landen hoeven de Noren en Zweden niet meer op vakantie. Ze zijn al met vakantie (ik vermoed dat het daar ook rustiger toegaat dan het gehaast bij ons, of vergis ik me nu?)
Uitgezonderd de grote steden klopt dat wel ja. Oslo was wel ongelofelijk druk en vol. Kopenhagen, Göteborg, Bergen etc. zijn mooie steden, maar wel wat gehaast.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: Vakantie

Bericht door Lourens »

MarthaMartha schreef:wij gaan nu weg, heerlijk, tot morgenavond....
nu naar Giethoorn, morgen aviodrome, eten in spakenburg is de bedoeling...

we hebben er zin in....
Ben benieuwd waar ze gaat eten.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Democritus
Berichten: 1441
Lid geworden op: 30 aug 2004, 19:29
Locatie: Alhier

Re: Vakantie

Bericht door Democritus »

Lourens schreef:
MarthaMartha schreef:wij gaan nu weg, heerlijk, tot morgenavond....
nu naar Giethoorn, morgen aviodrome, eten in spakenburg is de bedoeling...

we hebben er zin in....
Ben benieuwd waar ze gaat eten.
Het was bij de Mandenmaaker gezellige tent, leuke en goede bediening en lekker eten.

Maar het dorp doet zijn naam als vissersdorp wel eer aan. We stapten uit de auto en het eerste wat we roken was............. inderdaad ja vis.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

Democritus schreef:Het was bij de Mandenmaaker gezellige tent, leuke en goede bediening en lekker eten.

Maar het dorp doet zijn naam als vissersdorp wel eer aan. We stapten uit de auto en het eerste wat we roken was............. inderdaad ja vis.
Doe maar duur ;)
Inderdaad een goed adres, maar ze weten wel van prijzen.
Ja, als je naar een vissersdorp gaat, kun je moeilijk verwachten dat het er naar lelietjes van dalen ruikt :hum
~~Soli Deo Gloria~~
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vakantie

Bericht door Mara »

Op de site van ING staat elke dag een vraag, vandaag:
Hoe vaak heeft u tijdens uw vakantie via internet contact met vrienden/familie thuis?

Op het moment dat ik erop keek, had 27% aangegeven: NOOIT.
Minder dan één keer per week: 14% en tussen 1 - 3 keer per week, 23%.

Dat verbaasde mij enigszins.
Hoe is het met de vakantiegangers hier, nooit/weinig contact met de thuisblijvers? Ik denk dan aan ouders, thuisblijvende kinderen.

Of gewoon het ouderwetse: telefoneren :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10423
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Vakantie

Bericht door Orchidee »

Af en toe een sms'je of app'je, in het buitenland was het meestal alleen bij noodgevallen ivm slecht bereik en hoge kosten.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Snuf
Berichten: 144
Lid geworden op: 01 dec 2010, 08:08
Locatie: Goudswaard
Contacteer:

Re: Vakantie

Bericht door Snuf »

Net terug van twee weken Drenthe. Via internet geen contacten met thuis gehad. Daar was trouwens ook niemand :-) Ook geen contact met anderen gehad via internet. Na de vakantie betekent dat wel stapels mail wegwerken. Inmiddels is het weer netjes....
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Snuf schreef:Net terug van twee weken Drenthe. Via internet geen contacten met thuis gehad. Daar was trouwens ook niemand :-) Ook geen contact met anderen gehad via internet. Na de vakantie betekent dat wel stapels mail wegwerken. Inmiddels is het weer netjes....
De toren met de grote Ui erop in Dwingeloo nog gezien? en het prachtige oude kerkje van Anloo? Of het nog niet zo oude kerkgebouw van de Geref. Gemeente in Hoogeveen-Noordscheschut? Kortom, Drenthe heeft een grote variëteit aan mooie en interessante kerken.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Vakantie

Bericht door Cremar »

Katholieke kerken zijn veel interessanter om te bekijken dan menig protestantse kerk. Als ik een katholieke kerk binnen stap heb ik altijd het gevoel dat ik een 'echte' kerk binnen ga. De kerk van het vroege Christendom.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Cremar schreef:Katholieke kerken zijn veel interessanter om te bekijken dan menig protestantse kerk. Als ik een katholieke kerk binnen stap heb ik altijd het gevoel dat ik een 'echte' kerk binnen ga. De kerk van het vroege Christendom.
We waren enkele jaren terug in de Dom van Trier. Een bordje verzoekt de bezoekers in deze gewijde ruimte niet hard te praten, maar
te fluisteren. Dat deed men ook zeer gewillig. Toen ik zo deze enorme kathedraal, die vooral van buiten een imposante indruk maakt, eens vergeleek met onze Noorderkerk, kwam ik tot de wonderbaarlijk conclusie dat, hoewel deze kathedraal werkelijk een grootse indruk maakt, het in toch niet groter is dan de Noorderkerk. De ruimte is niet benut voor veel volk, allerlei zaken vullen de kathedraal. Maar duidelijk is dat in deze kathedraal het de mens niet rondom het Woord is geschaard. Men toont schatten aan goud, zilver en rijkdom. Maar wat is dat, als de rijkdom van het Woord ontbreekt?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

Cremar schreef:Katholieke kerken zijn veel interessanter om te bekijken dan menig protestantse kerk. Als ik een katholieke kerk binnen stap heb ik altijd het gevoel dat ik een 'echte' kerk binnen ga. De kerk van het vroege Christendom.
Katholiek zijn we allemaal, toch?
Credo in unam sanctam, Ecclesiam catholicam: Ik geloof één heilige, algemene [katholieke], christelijke kerk.
~~Soli Deo Gloria~~
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Vakantie

Bericht door -DIA- »

Hendrikus schreef:
Cremar schreef:Katholieke kerken zijn veel interessanter om te bekijken dan menig protestantse kerk. Als ik een katholieke kerk binnen stap heb ik altijd het gevoel dat ik een 'echte' kerk binnen ga. De kerk van het vroege Christendom.
Katholiek zijn we allemaal, toch?
Credo in unam sanctam, Ecclesiam catholicam: Ik geloof één heilige, algemene [katholieke], christelijke kerk.
Vat je dat ook op als een geestelijke eenheid: Zo van "we zijn toch allemaal (Rooms, Paaps of Geprikkeld Gereformeerd) allen
toch één in dezelfde God?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16724
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Vakantie

Bericht door Hendrikus »

-DIA- schreef:
Cremar schreef:Katholieke kerken zijn veel interessanter om te bekijken dan menig protestantse kerk. Als ik een katholieke kerk binnen stap heb ik altijd het gevoel dat ik een 'echte' kerk binnen ga. De kerk van het vroege Christendom.
We waren enkele jaren terug in de Dom van Trier. Een bordje verzoekt de bezoekers in deze gewijde ruimte niet hard te praten, maar
te fluisteren. Dat deed men ook zeer gewillig. Toen ik zo deze enorme kathedraal, die vooral van buiten een imposante indruk maakt, eens vergeleek met onze Noorderkerk, kwam ik tot de wonderbaarlijk conclusie dat, hoewel deze kathedraal werkelijk een grootse indruk maakt, het in toch niet groter is dan de Noorderkerk. De ruimte is niet benut voor veel volk, allerlei zaken vullen de kathedraal. Maar duidelijk is dat in deze kathedraal het de mens niet rondom het Woord is geschaard. Men toont schatten aan goud, zilver en rijkdom. Maar wat is dat, als de rijkdom van het Woord ontbreekt?
In de gereformeerde gezindte zijn we gewend aan preekschuren, mensenpakhuizen. En inderdaad, dan hebben heel wat monumentale historische kerkgebouwen aanzienlijk minder zitplaatsen dan de Noorderkerk. Maar laten we alsjeblieft niet doen alsof alleen in de rechterflank van de gereformeerde gezindte in Nederland het Woord te vinden is. Wij maakten zondag een dienst mee in een schitterende hoofdkerk van een Duitse stad, waar veel goud blinkt, waar prachtige motetten van Bach werden gezongen door een voortreffelijk koor, waar allerlei dingen best wat anders gingen dan wij hier gewend zijn. Maar dat is nu eenmaal het verschil tussen de Lutherse en de calvinistische traditie: er is méér ruimte voor liturgie, God is ook aanwezig in muziek en kunst. Ook dat zijn scheppingsgaven, ook dat zijn middelen die gezegend kunnen worden, soms misschien nog wel meér dan een lange preek. En wie zegt dat de rijkdom van het Woord daar ontbrak? Laten we alsjeblieft niet doen alsof de rijkdom van het Woord alleen in de Noorderkerk te vinden is...
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie