Aquarium

Plaats reactie
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Aquarium

Bericht door Chrisje72 »

Zijn er forumleden die (met succes) een aquarium hebben?
Toen ik jong was had ik er een, en nu hebben we er weer een, maar ik zie bij anderen vaak van die prachtige aquariums maar mij lukt dat niet.
Ik ga nu op zoek naar een externe pomp/ filter maar zie dan ook die de bomen het bos niet meer.
Wie heeft er tips?
En volgens mij is het niet verstandig om de hele bak leeg te halen om eens goed schoon te maken toch? Terwijl ik dat het liefst zou doen omdat juist tussen het grind zoveel alg en vuil zit.
HersteldHervormd
Berichten: 5989
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Aquarium

Bericht door HersteldHervormd »

Chrisje72 schreef:Zijn er forumleden die (met succes) een aquarium hebben?
Toen ik jong was had ik er een, en nu hebben we er weer een, maar ik zie bij anderen vaak van die prachtige aquariums maar mij lukt dat niet.
Ik ga nu op zoek naar een externe pomp/ filter maar zie dan ook die de bomen het bos niet meer.
Wie heeft er tips?
En volgens mij is het niet verstandig om de hele bak leeg te halen om eens goed schoon te maken toch? Terwijl ik dat het liefst zou doen omdat juist tussen het grind zoveel alg en vuil zit.
Wij willen er juist graag van af :jongle
Er is laatst een vis dood gegaan. Hij had een of andere buil op zijn kop, dat is waarschijnlijk zijn doodsoorzaak. We hebben er nu nog twee, luisterend naar de namen: Jopie en Nina.

Het is een koud water aquarium met verlichting en een pomp.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: Aquarium

Bericht door Apologeet »

Geen aquarium.
Wel een doodgewone bak met goudvissen gehad.
Altijd mooi en rustgevend om te zien.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3023
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Aquarium

Bericht door Lilian1975 »

Wij hebben aquarium gehad. Belangrijk is om op waterkwaliteit te letten. Zijn van die testen voor te koop. En vooral de bak langzaam op te bouwen. Dus niet gelijk met alles tegelijk te beginnen. En soms miet je dus wel eens middeltjes aan je water toevoegen. Alles afhankelijk ook van soirt vis en plant. En inderdaad een goede pomp met filter. Wij hadden een juwel aquarium met een pomp erin. Ook niet al je water tegelijk verversen. ;)
Zorg voor wat algeneters. En ook dat er voldoende verdeling is tussen aantal uren licht, moet lamp en duisternis. Ook de plek van het aquarium is niet onbelangrijk. Niet direct zonlicht.
Plaats reactie