BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door merel »

Van Ewijk schreef:Toch gaat het afvallen schijnbaar goed.
Wat ook helpt is denk ik de vhitte.
Minder honger maar veel meer dorst.
Ik drink veel water en dat schijnt een reinigende werking te hebben.
Hoeveel kg wil je afvallen?
Gebruikersavatar
Van Ewijk
Berichten: 1753
Lid geworden op: 01 apr 2015, 18:05

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Van Ewijk »

merel schreef:
Van Ewijk schreef:Toch gaat het afvallen schijnbaar goed.
Wat ook helpt is denk ik de vhitte.
Minder honger maar veel meer dorst.
Ik drink veel water en dat schijnt een reinigende werking te hebben.
Hoeveel kg wil je afvallen?
Minimaal tien
''Niemand is armer dan hij die in tijden van nood zijn geloof verliest.''
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door merel »

Van Ewijk schreef:
merel schreef:
Van Ewijk schreef:Toch gaat het afvallen schijnbaar goed.
Wat ook helpt is denk ik de vhitte.
Minder honger maar veel meer dorst.
Ik drink veel water en dat schijnt een reinigende werking te hebben.
Hoeveel kg wil je afvallen?
Minimaal tien
Dat is nog best te overzien;)
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Mannetje »

Verkeerde topic
-
Konijntje
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2023, 15:51

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Konijntje »

Het zou toch als christen helder moeten zijn dat je op je gewicht let? Duidelijk is dat overgewicht een risico is voor de gezondheid. Het wordt niet voor niets een welvaartsziekte genoemd.
Uitgezonderd uiteraard de mensen die vanwege bijvoorbeeld medicijngebruik overgewicht hebben.

Ik zie hier hele discussies over hoedjes, vertalingen enzovoorts. Maar van de buik een afgod maken, lijkt in de gereformeerde gezindte geen probleem te zijn. Of vergis ik mij?
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Orchidee »

Zo zwart wit als jij het stelt is het meestal niet, er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen in overgewicht.
Het is te gemakkelijk gezegd én te kort door te bocht om te zeggen ieder pondje gaat door het mondje en kan komen door medicijngebruik.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Bruna
Berichten: 1733
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Bruna »

Dat is waar. Er kan van alles meespelen. Maar roken en drinken kun je ook aanleg voor hebben. Dat zit ook in de genen en/of opvoeding.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door merel »

Aanleg voor alcohol en roken bestaat niet. Hooguit kan iemand verslavings gevoeliger zijn. Al is dat ook relatief.
Orchidee schreef: 17 jan 2024, 19:56 Zo zwart wit als jij het stelt is het meestal niet, er zijn zoveel factoren die mee kunnen spelen in overgewicht.
Het is te gemakkelijk gezegd én te kort door te bocht om te zeggen ieder pondje gaat door het mondje en kan komen door medicijngebruik.
Deels klopt dat; medicatie, levensfase, ziekten spelen ook een rol. Dat is echter geen verklaring voor de forse stijging van overgewicht. Bij het overgrote deel van de mensen heeft het te maken met te veel en slecht eten en daarbij te weinig bewegen.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Job »

merel schreef: 17 jan 2024, 20:50 Aanleg voor alcohol en roken bestaat niet. Hooguit kan iemand verslavings gevoeliger zijn. Al is dat ook relatief.
Toch worden er kinderen verslaafd aan middelen geboren (niet aan nicotine voor zover ik weet).
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Orchidee »

Er worden wél kinderen geboren die de negatieve effecten van nicotine moeten verduren, het begint meestal bij te weinig groei en/of te laag geboortegewicht.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Job »

Orchidee schreef: 17 jan 2024, 22:06 Er worden wél kinderen geboren die de negatieve effecten van nicotine moeten verduren, het begint meestal bij te weinig groei en/of te laag geboortegewicht.
Zeker maar dat is geen overgedragen verslaving voor zover ik weet.
Bruna
Berichten: 1733
Lid geworden op: 27 feb 2016, 16:00
Locatie: brunarefoforum@gmail.com

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Bruna »

Toch heb ik het idee dat als ouders roken kinderen het vaker ook doen dan kinderen waar ouders niet van roken.
HersteldHervormd
Berichten: 5937
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door HersteldHervormd »

Ik rook af en toe, maar ben totaal niet verslaafd. Ik vind verslavingen ontzettend dom, het komt er op neer dat je jezelf niet in bedwang kan houden. Het is belangrijk om bepaalde impulsen te kunnen beheersen.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door Job »

HersteldHervormd schreef: 17 jan 2024, 23:17 Ik rook af en toe, maar ben totaal niet verslaafd. Ik vind verslavingen ontzettend dom, het komt er op neer dat je jezelf niet in bedwang kan houden. Het is belangrijk om bepaalde impulsen te kunnen beheersen.
Dat ligt heel wat complexer dan "dom".
HersteldHervormd
Berichten: 5937
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: BMI/Dieet-discussie (uit: Kleine ergernissen)

Bericht door HersteldHervormd »

Job schreef: 17 jan 2024, 23:20
HersteldHervormd schreef: 17 jan 2024, 23:17 Ik rook af en toe, maar ben totaal niet verslaafd. Ik vind verslavingen ontzettend dom, het komt er op neer dat je jezelf niet in bedwang kan houden. Het is belangrijk om bepaalde impulsen te kunnen beheersen.
Dat ligt heel wat complexer dan "dom".
Absoluut, maar de explicatie van 'dom' is ook behoorlijk complex.
Het is inderdaad wat merkwaardig uitgedrukt maar ik bedoel er mee te zeggen dat ik het dom van mezelf zou vinden als ik mijzelf niet in bedwang zou kunnen houden. Geen idee of je begrijpt wat ik bedoel. :jongle
Bruna schreef: 17 jan 2024, 22:20 Toch heb ik het idee dat als ouders roken kinderen het vaker ook doen dan kinderen waar ouders niet van roken.
Hier ben ik het mee eens. Je thuisfront is misschien wel de belangrijkste plek en daardoor ook van grote invloed op het conditioneren van een mens.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Plaats reactie