Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10418
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door Orchidee »

GerefGemeente-lid schreef:Wat zoekt gij de Levende bij de doden?
Het is heus weleens goed om een kerkhof/begraafplaats te bezoeken of nog eens bij het graf van een geliefde stil te staan, maar je moet mi géén graf bezoeken om te eten en uit nieuwsgierigheid gaan kijken.
Als je werkelijk geïnteresseerd bent wat die mens heeft mogen betekenen hier op aarde en/of voor Gods Koninkrijk heeft mogen doen: lees eens wat, zoek wat op over de persoon, misschien word/is dat tot voorbeeld en/of naleven.
Maar alsjeblieft géén gravenverering!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1356
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door Floppy »

J.C. Philpot schreef:Over het bezoeken van een graf van een knecht van God: we zijn denk ik te veel beïnvloed door de gedachte "dood is dood".

Uit Lucas 20: En dat de doden opgewekt zullen worden, heeft ook Mozes duidelijk te kennen gegeven bij de doornstruik, toen hij de Heere de God van Abraham, de God van Izak en de God van Jakob noemde. God nu is niet een God van de doden, maar van de levenden, want voor Hem leven zij allen.

...
Dank voor het delen. Zonder precies te weten hoe het zit, is die tekst uit Lucas die je citeert belangrijk voor me. God is geen God van doden, en onze ervaring van de dood hoeft niet hetzelfde te zijn hoe dit vanuit God ligt. Dood is daardoor misschien wel heel iets anders (en veel minder 'dood') dan we voelen/ervaren.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door Marck »

windorgel schreef:
Marck schreef:Binnenkort paar dagen in het Zeeuwse. Wil graag kijken of er nog interessante plekjes te bezoeken zijn in het kader van de kerkgeschiedenis. Met name Nadere Reformatie of die van Ledeboerianen en kruisgezinden.
Iemand tips?
Meneer Beeke kan je vast tips geven, zeker als het gaat om Middelburg: https://www.svvhed.org/nieuwsbericht-ov ... ndelingen/
Ik zal hem eens benaderen. Zijn rondleidingen zijn immers pas vanaf juli.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door Marck »

DIA, nog bedankt voor je reactie hierboven. Duidelijk gesproken! Heb gezien wat je bedoelde. Was vergeten er nog op te reageren.
Door een technisch mankement aan mijn onderbeen is er niet zo veel bezocht uiteindelijk. Maar de plannen liggen er nog voor een volgende keer.
Kwam toevallig wel nog in de David Janse straat...
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door JvW »

Marck schreef:DIA, nog bedankt voor je reactie hierboven. Duidelijk gesproken! Heb gezien wat je bedoelde. Was vergeten er nog op te reageren.
Door een technisch mankement aan mijn onderbeen is er niet zo veel bezocht uiteindelijk. Maar de plannen liggen er nog voor een volgende keer.
Kwam toevallig wel nog in de David Janse straat...
Toevallig? Dat is volgens mij echt een straatje in Oostkapelle waar je niet toevallig doorheen komt….
Maar wel jammer dat je niet veel kon bezoeken!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door Marck »

JvW schreef:
Marck schreef:DIA, nog bedankt voor je reactie hierboven. Duidelijk gesproken! Heb gezien wat je bedoelde. Was vergeten er nog op te reageren.
Door een technisch mankement aan mijn onderbeen is er niet zo veel bezocht uiteindelijk. Maar de plannen liggen er nog voor een volgende keer.
Kwam toevallig wel nog in de David Janse straat...
Toevallig? Dat is volgens mij echt een straatje in Oostkapelle waar je niet toevallig doorheen komt….
Maar wel jammer dat je niet veel kon bezoeken!
Was richting wat Koningsdag activiteiten bij een school. Het centrum was te stilletjes Maar wel van te voren in de smiezen gehad op maps.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1422
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door Marck »

Ik heb trouwens belangstelling in de geschiedenis van de GG Oostkapelle. Is het boekje Het Beschermend Schild van P. Davidse aan te raden?
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Op zoek naar interessante Zeeuwse locaties

Bericht door JvW »

Marck schreef:Ik heb trouwens belangstelling in de geschiedenis van de GG Oostkapelle. Is het boekje Het Beschermend Schild van P. Davidse aan te raden?
Daar kan ik je helaas niet mee helpen, wellicht dat anderen daar meer van weten....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Plaats reactie