Kleine ergernissen

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

De inhoud van de e-paper is overigens wel gelijk aan de papieren krant.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Tiberius schreef:Nu het toch over digitaal krant lezen gaat:
Ik vind de app van RD een grote ergernis. Het ND heeft recent ook een nieuwe app, met dezelfde opbouw als het RD, en dat is ook tobben.
Grootste ergernis vind ik, dat de app steeds naar de 1e pagina terugvalt. Bijvoorbeeld als je je iPad even dichtklapt om te eten of zo. Maar ook als je gewoon zit te lezen.
Andere ergernis - een goede nummer twee - is dat je niet makkelijk naar de volgende pagina kan gaan: je moet altijd eerst helemaal uitzoomen.
Ik wil me aansluiten bij deze post. Helemaal eens. Jammer dat hij niet in de bètaversie is voorgesteld, zodat zulke ergernissen van te voren hadden verholpen kunnen worden.

En verder was er enige tijd terug ook al een storing op de e-paper. Toen heb ik een boze mail gestuurd, waardoor er nu gelukkig toch op de website staat dat er een storing is.

Jammer dat het RD bepaalde klachten niet oppakt. Ik mis de oude app wel. En evenzo geldt dat voor Kerktijden. Ook dat is nog steeds zeer onoverzichtelijk.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Ik denk dat het gebrek aan goede software-ontwikkelaars zich bij het RD doet gelden.
DDD
Berichten: 28657
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Tiberius schreef:Nu het toch over digitaal krant lezen gaat:
Ik vind de app van RD een grote ergernis. Het ND heeft recent ook een nieuwe app, met dezelfde opbouw als het RD, en dat is ook tobben.
Grootste ergernis vind ik, dat de app steeds naar de 1e pagina terugvalt. Bijvoorbeeld als je je iPad even dichtklapt om te eten of zo. Maar ook als je gewoon zit te lezen.
Andere ergernis - een goede nummer twee - is dat je niet makkelijk naar de volgende pagina kan gaan: je moet altijd eerst helemaal uitzoomen.
Helemaal eens. Een pdf-versie is stukken eenvoudiger.
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erskinees »

Het Erdee en IT is gewoon een verkeerde combinatie. Ik heb ook vaak ruzie met de e-reader app, erg jammer.
Philip
Berichten: 314
Lid geworden op: 27 apr 2021, 09:51

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Philip »

Sorry dat het wat langer duurde voor ik kon reageren.
HersteldHervormd schreef: Bron voor de honderden jaren? Volgens mij is het pas echt begonnen halverwege de 20e eeuw. Ten tijde van de industriële revolutie waren de vervuilende belastingen voornamelijk nog voor de rijken, een klein gedeelte van de bevolking.
Pas na de WOII is men zeer vervuilend aan het werk gegaan, alles kon en mocht. Ik denk sinds 2000 is de knop langzaam omgegaan en zorgen wet en regelgeving ervoor dat we niet zomaar alles kunnen doen wat we willen doen. [/quote]

Eens, daarvoor was de uitstoot inderdaad veel lager, maar ook toen behoorden we tot de wereldtop, al was het maar omdat er in grote delen van de wereld nog helemaal geen industrie e.d. was.
HersteldHervormd schreef: Ik vind je een beetje een klimaatdrammer. Ik kwam vandaag met mijn berichtje over wéér een paar klimaatactivisten, en je rechtvaardigt min of meer gewoon de acties. Echt ongelofelijk.
Dat ik een klimaatdrammer ben, wil ik wel erkennen. Maar ik denk dat dat drammen nodig is. Donderdag stond het weer in het nieuws:
World close to ‘irreversible’ climate breakdown, warn major studies.Current pledges for action by 2030, even if delivered in full, would mean a rise in global heating of about 2.5C, a level that would condemn the world to catastrophic climate breakdown
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33250
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

Erskinees schreef:Het Erdee en IT is gewoon een verkeerde combinatie. Ik heb ook vaak ruzie met de e-reader app, erg jammer.
Niet alleen RD hoor; het is een breed probleem. IT'ers kosten gewoon flink wat geld en veel organisaties hebben dat er niet voor over.
HersteldHervormd
Berichten: 6065
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

@Philip:
Je moet verantwoord met de natuur omgaan, dat lijkt me evident en bovenal een Bijbels gegeven. Daar is wat mij betreft geen discussie over. Ik word alleen moe van mensen die zich vastplakken of een coronademonstratie houden. Ik vind demonstreren überhaupt niet Bijbels. De Nederlandse vlag ondersteboven hangen vind ik ook schandalig bijvoorbeeld. Dan heb je geen respect meer voor Nederland vind ik.

Nederland veramerikaniseert vrij rap vind ik.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2749
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erskinees »

Tiberius schreef:
Erskinees schreef:Het Erdee en IT is gewoon een verkeerde combinatie. Ik heb ook vaak ruzie met de e-reader app, erg jammer.
Niet alleen RD hoor; het is een breed probleem. IT'ers kosten gewoon flink wat geld en veel organisaties hebben dat er niet voor over.
Er zijn genoeg kant en klare e-readapps op de markt die het Erdee kant en klaar kan kopen. Maar blijkbaar is daar geen kennis van of geld voor.
MGG
Berichten: 3517
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door MGG »

Philip schreef:Sorry dat het wat langer duurde voor ik kon reageren.
HersteldHervormd schreef: Bron voor de honderden jaren? Volgens mij is het pas echt begonnen halverwege de 20e eeuw. Ten tijde van de industriële revolutie waren de vervuilende belastingen voornamelijk nog voor de rijken, een klein gedeelte van de bevolking.
Pas na de WOII is men zeer vervuilend aan het werk gegaan, alles kon en mocht. Ik denk sinds 2000 is de knop langzaam omgegaan en zorgen wet en regelgeving ervoor dat we niet zomaar alles kunnen doen wat we willen doen.
Eens, daarvoor was de uitstoot inderdaad veel lager, maar ook toen behoorden we tot de wereldtop, al was het maar omdat er in grote delen van de wereld nog helemaal geen industrie e.d. was.
HersteldHervormd schreef: Ik vind je een beetje een klimaatdrammer. Ik kwam vandaag met mijn berichtje over wéér een paar klimaatactivisten, en je rechtvaardigt min of meer gewoon de acties. Echt ongelofelijk.
Dat ik een klimaatdrammer ben, wil ik wel erkennen. Maar ik denk dat dat drammen nodig is. Donderdag stond het weer in het nieuws:
World close to ‘irreversible’ climate breakdown, warn major studies.Current pledges for action by 2030, even if delivered in full, would mean a rise in global heating of about 2.5C, a level that would condemn the world to catastrophic climate breakdown
[/quote]

Dat het als na ww2 begonnen is, is op ze zachts gezegd onwaar. Na WW2 nam het een grote schaal aan, mede door de sterke bevolkingsgroei, toename van het aantal toepassingen van plastic, toename van de welvaart en het gebruik van de zeecontainer. (Overigens wordt de invloed van de zeecontainer enorm onderschat. Ik vermoed dat het samen met plastic de twee uitvindingen zijn die ons leven het meest ingrijpend veranderd hebben.)
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1771
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Tiberius schreef:Nu het toch over digitaal krant lezen gaat:
Ik vind de app van RD een grote ergernis. Het ND heeft recent ook een nieuwe app, met dezelfde opbouw als het RD, en dat is ook tobben.
Grootste ergernis vind ik, dat de app steeds naar de 1e pagina terugvalt. Bijvoorbeeld als je je iPad even dichtklapt om te eten of zo. Maar ook als je gewoon zit te lezen.
Andere ergernis - een goede nummer twee - is dat je niet makkelijk naar de volgende pagina kan gaan: je moet altijd eerst helemaal uitzoomen.
Beide ergenissen herken ik op Android niet. De oplossing is dus nabij :)
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17331
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Nu het toch over digitaal krant lezen gaat:
Ik vind de app van RD een grote ergernis. Het ND heeft recent ook een nieuwe app, met dezelfde opbouw als het RD, en dat is ook tobben.
1.Grootste ergernis vind ik, dat de app steeds naar de 1e pagina terugvalt. Bijvoorbeeld als je je iPad even dichtklapt om te eten of zo. Maar ook als je gewoon zit te lezen.
2.Andere ergernis - een goede nummer twee - is dat je niet makkelijk naar de volgende pagina kan gaan: je moet altijd eerst helemaal uitzoomen.
1. Niet herkenbaar. Blijft op iPad en Samsung s20 gewoon op de pagina waar je bent.
2. Herkenbaar maar dat kom ik bij heel veel apps tegen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Kleine ergernissen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zita schreef:Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
Heb je dat niet gelezen in de krant van die man uit Klaaswaal?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Zita schreef:Halloween is wel een grote ergernis. Het is in mijn straat weer allerverschrikkelijkst met sfeervolle lijken en grafzerken.
Vanavond schijnt de nationale bedelronde te zijn. Briefje op de deur en bel uit.
Hier echt in de wijde omtrek vrijwel niks. Poll in de Provinciale Courant zei ook: '90% van de Zeeuwen heeft niks met Halloween'. Heerlijk.
Plaats reactie