Kleine ergernissen

merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Maanenschijn schreef:Grappig te lezen. Bij ons kunnen ze allemaal banden plakken, stofzuigen (de plinten en plafond ook meenemen!), koken, de was sorteren en aanzetten, ketting om de fiets leggen, lampjes repareren, kleine klusjes (schroeven, zagen etc).

Zonder mannelijk of vrouwelijk onderscheid.

Aan strijken en opvouwen mogen ze zich niet wagen, daar is mijn vrouw te secuur op.
Bij ons ook, al moet ik eerlijk bekennen dat ik zelf ook niet zo handig ben in kleine klusjes met schroeven en zagen. Dochterlief is inmiddels ook bedreven in grotere klussen. De oudste leer ik nu strijken en de was fatsoenlijk ophangen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4011
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Het is een kleine ergernis dat Tapatalk geen emoticons laat zien. Ik zie alleen de bijbehorende tekst.

@Geytenbeekje gebruikt graag :huhu. Wat betekent dat?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Bertiel schreef:zuigen jullie het hele plafond, of alleen de plintjes langs het plafond?
Ik heb van mijn vader geleerd dat je bij het stofzuigen ook naar boven moet kijken. Dus als het nodig is... het hele plafond. Ben er wel voorzichtig mee, want voor je het weet laat je stofzuiger een strakke donkere streep achter op de verf van het plafond. Niet elke partner is daarvan gediend en het verweer 'maar het is wel schoon' is dan niet afdoende.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4011
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Bertiel schreef:zuigen jullie het hele plafond, of alleen de plintjes langs het plafond?
We hebben een planken/balken plafond. Ondersteund door oude portalen, oude molenwieken en ander oud spul. Erg veel mogelijkheden voor spinnen en stof. Dus is het plafond zuigen best wel een klusje.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Ambtenaar
Berichten: 9140
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ambtenaar »

Erik1960 schreef:Ik heb van mijn vader geleerd dat je bij het stofzuigen ook naar boven moet kijken. Dus als het nodig is... het hele plafond. Ben er wel voorzichtig mee, want voor je het weet laat je stofzuiger een strakke donkere streep achter op de verf van het plafond. Niet elke partner is daarvan gediend en het verweer 'maar het is wel schoon' is dan niet afdoende.
Zuigen maar: https://www.dyson.nl/stofzuigers/draadloos/v15
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

Maanenschijn schreef:Grappig te lezen. Bij ons kunnen ze allemaal banden plakken, stofzuigen (de plinten en plafond ook meenemen!), koken, de was sorteren en aanzetten, ketting om de fiets leggen, lampjes repareren, kleine klusjes (schroeven, zagen etc).

Zonder mannelijk of vrouwelijk onderscheid.

Aan strijken en opvouwen mogen ze zich niet wagen, daar is mijn vrouw te secuur op.
Bij ons idem maar dan wel inclusief de was.
Sinds ik schouderklachten heb heb ik als regel dat de 18plussers hun eigen kleding strijken. Inmiddels zijn ze dat allemaal. Ik doe alleen de strijk voor mezelf en mijn echtgenoot. En het evt linnengoed.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Maanenschijn schreef:Grappig te lezen. Bij ons kunnen ze allemaal banden plakken, stofzuigen (de plinten en plafond ook meenemen!), koken, de was sorteren en aanzetten, ketting om de fiets leggen, lampjes repareren, kleine klusjes (schroeven, zagen etc).

Zonder mannelijk of vrouwelijk onderscheid.

Aan strijken en opvouwen mogen ze zich niet wagen, daar is mijn vrouw te secuur op.
Hoe rijdt dat? :)
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Anselmus »

Ambtenaar schreef:
Erik1960 schreef:Ik heb van mijn vader geleerd dat je bij het stofzuigen ook naar boven moet kijken. Dus als het nodig is... het hele plafond. Ben er wel voorzichtig mee, want voor je het weet laat je stofzuiger een strakke donkere streep achter op de verf van het plafond. Niet elke partner is daarvan gediend en het verweer 'maar het is wel schoon' is dan niet afdoende.
Zuigen maar: https://www.dyson.nl/stofzuigers/draadloos/v15
Bij m'n schoonfamilie hadden ze allemaal zoiets en sinds een half jaar zijn wij ook overstag. We willen nooit meer anders. De onze kan ook dweilen: https://robotassistent.nl/beste-robotstofzuiger/
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6446
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:Sinds ik schouderklachten heb heb ik als regel dat de 18plussers hun eigen kleding strijken. Inmiddels zijn ze dat allemaal. Ik doe alleen de strijk voor mezelf en mijn echtgenoot. En het evt linnengoed.
Nog steeds schouderklachten. :oO
Online
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

Posthoorn schreef:
helma schreef:Sinds ik schouderklachten heb heb ik als regel dat de 18plussers hun eigen kleding strijken. Inmiddels zijn ze dat allemaal. Ik doe alleen de strijk voor mezelf en mijn echtgenoot. En het evt linnengoed.
Nog steeds schouderklachten. :oO
Het is sluimerend aanwezig. Maar als ik mijn arm teveel gebruik is het pet.
Ik ben gelukkig al wel anderhalf jaar zonder pijnmedicatie!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

Ergernissen heb ik niet zo... maar pijn wel...
Ik dacht eraan na lezing van bovenstaand bericht, waarin ik Helma veel sterkte toe wil wensen.
Als ik een beetje terugreken heb ik zeker als meer dan 10 jaar constant pijn.
Beide voeten, zenuwpijn. Niet te behandelen.
Het werd door mijn broer ontdekt: ik zat wat te bewegen met mijn voeten in de auto.
Mijn broer zei: wat doe je met je voeten. Ik zei: die doen zeer...
Dat was omstreeks 2009. Ik weet nog dat ik toen bij de begrafenis van mijn moeder nauwelijks stil kon staan vanwege de pijn aan mijn voeten. Daar kan ik dus aam weten dat ik toen, in 2009 al pijn had.
Dat is nadien niet meer weggeweest, terwijl ik het voordien al ik weet niet hoe lang had, zonder dat ik het zei.
Er is wel een behandeling voorgesteld met medicijnen die eigenlijk zijn bedoeld als antidepressiva. Als bijwerking zouden deze de pijn kunnen doen verminderen. Maar deze hebben dan weer andere niet bepaald leuke bijwerkingen.
En daarnaast kwam er een beknelling bij van de Nervus ulnaris. Hieraan ben ik in oktober geopereerd, maar tot nu toe geen verbetering.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6446
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: RE: Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

helma schreef:
Posthoorn schreef:
helma schreef:Sinds ik schouderklachten heb heb ik als regel dat de 18plussers hun eigen kleding strijken. Inmiddels zijn ze dat allemaal. Ik doe alleen de strijk voor mezelf en mijn echtgenoot. En het evt linnengoed.
Nog steeds schouderklachten. :oO
Het is sluimerend aanwezig. Maar als ik mijn arm teveel gebruik is het pet.
Ik ben gelukkig al wel anderhalf jaar zonder pijnmedicatie!
Je bent nog steeds welkom voor een behandeling. :)
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Erik1960 schreef:
Bertiel schreef:zuigen jullie het hele plafond, of alleen de plintjes langs het plafond?
Ik heb van mijn vader geleerd dat je bij het stofzuigen ook naar boven moet kijken. Dus als het nodig is... het hele plafond. Ben er wel voorzichtig mee, want voor je het weet laat je stofzuiger een strakke donkere streep achter op de verf van het plafond. Niet elke partner is daarvan gediend en het verweer 'maar het is wel schoon' is dan niet afdoende.
Wijze les van je vader
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Piet Puk schreef:
Erik1960 schreef:
Bertiel schreef:zuigen jullie het hele plafond, of alleen de plintjes langs het plafond?
Ik heb van mijn vader geleerd dat je bij het stofzuigen ook naar boven moet kijken. Dus als het nodig is... het hele plafond. Ben er wel voorzichtig mee, want voor je het weet laat je stofzuiger een strakke donkere streep achter op de verf van het plafond. Niet elke partner is daarvan gediend en het verweer 'maar het is wel schoon' is dan niet afdoende.
Wijze les van je vader
Mijn vrouw is hem daar nog steeds dankbaar voor :-)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bertiel »

als je omhoog kijkt dan kan je toch niet zien of je alles van de grond hebt opgezogen? :?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie