Kleine ergernissen

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Ararat schreef:Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Ik vind het al knap dat je het überhaupt zelf doet. Hulde! Ik heb vanmorgen een fiets met een lekke band naar de fietsenmaker laten brengen :)
Serieus? :oO
Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band hebt? Wat met MTB-en best weleens voor kan komen....
Mijn dochter ( net naar de middelbare school) heeft vorige week onderweg een band geplakt van een jongen uit haar klas. Bij een naburige school een emmer water gehaald en twee pennen gebruikt om de band van het wiel te halen. Haar vader heeft een dag gestraald van trots.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Ararat schreef:Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Ik vind het al knap dat je het überhaupt zelf doet. Hulde! Ik heb vanmorgen een fiets met een lekke band naar de fietsenmaker laten brengen :)
Serieus? :oO
Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band hebt? Wat met MTB-en best weleens voor kan komen....
Mijn dochter ( net naar de middelbare school) heeft vorige week onderweg een band geplakt van een jongen uit haar klas. Bij een naburige school een emmer water gehaald en twee pennen gebruikt om de band van het wiel te halen. Haar vader heeft een dag gestraald van trots.
Kijk, opvoeding geslaagd!
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kleine ergernissen

Bericht door FlyingEagle »

Dank voor het sturen van je bericht. We hebben contact gehad met onze leverancier van INNR producten en zij geven aan enkel een verlengkabel te hebben maar niet een kabel die de aansluiting omwisseld.

We zien hierin dus geen andere optie dan inderdaad de kabel om te draaien. Excuses voor het opgeleverde ongemak.

Indien er verdere vragen en/of wensen zijn, dan vernemen we dat graag!

Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1692
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

merel schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Ararat schreef:Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Ik vind het al knap dat je het überhaupt zelf doet. Hulde! Ik heb vanmorgen een fiets met een lekke band naar de fietsenmaker laten brengen :)
Serieus? :oO
Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band hebt? Wat met MTB-en best weleens voor kan komen....
Mijn dochter ( net naar de middelbare school) heeft vorige week onderweg een band geplakt van een jongen uit haar klas. Bij een naburige school een emmer water gehaald en twee pennen gebruikt om de band van het wiel te halen. Haar vader heeft een dag gestraald van trots.
En terecht!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Wat leuk inderdaad. Maar zelf zou ik de ANWB bellen.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

DDD schreef:Wat leuk inderdaad. Maar zelf zou ik de ANWB bellen.Afbeelding
Of de dochter van Merel
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine ergernissen

Bericht door DDD »

Nee, dat zou al te brutaal zijn. Los daarvan nog dat ik zelfs het telefoonnummer van merel niet heb, laat staan van haar dochter.
Marco
Berichten: 3580
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Marco »

FlyingEagle schreef:Dank voor het sturen van je bericht. We hebben contact gehad met onze leverancier van INNR producten en zij geven aan enkel een verlengkabel te hebben maar niet een kabel die de aansluiting omwisseld.

We zien hierin dus geen andere optie dan inderdaad de kabel om te draaien. Excuses voor het opgeleverde ongemak.

Indien er verdere vragen en/of wensen zijn, dan vernemen we dat graag!

AfbeeldingAfbeelding
Logisch, je wilt geen spanning hebben op een mannetje: de kans op kortsluiting is dan veel groter (en in het geval van hogere spanningen kan het nog gevaarlijk zijn ook). Dat is ook de reden dat stopcontacten vrouwtjes zijn - op de aarde na.

Overigens: ik vroeg in een elektronicawinkel ooit (eind jaren '80) eens om twee Japanse vrouwtjes. De man achter de toonbank vroeg meteen, welke kleur haar ze moesten hebben (rood en wit). Toevallig stond er een medegemeentelid (ook nog ouderling) ook in de winkel. De beste man keek heel vreemd :D .

Cinch kabels werden toen vaak aangeduid als 'japanse aansluiting' in tegenstelling tot DIN-kabels. Vandaar :haha .
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

FlyingEagle schreef:Nieuwe tuin is aangelegd, nieuw grasmatje is klaar. Kabels voor de verlichting ligt ingegraven, blijkt deze verkeerd om te liggen. Ik wil de lamp erop aansluiten maar de lamp is mannetje en de kabel is mannetje, en aan de andere kant andersom. Moet ik het weer helemaal gaan uitgraven… grr
Is het zwakstroom? Of 230V?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ararat schreef:
merel schreef: Mijn dochter ( net naar de middelbare school) heeft vorige week onderweg een band geplakt van een jongen uit haar klas. Bij een naburige school een emmer water gehaald en twee pennen gebruikt om de band van het wiel te halen. Haar vader heeft een dag gestraald van trots.
En terecht!
Hout kloven en vuur aanmaken is de volgende stap :D De jongens leren daarentegen ook alle huishoudelijke taken.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1692
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

merel schreef:
Ararat schreef:
merel schreef: Mijn dochter ( net naar de middelbare school) heeft vorige week onderweg een band geplakt van een jongen uit haar klas. Bij een naburige school een emmer water gehaald en twee pennen gebruikt om de band van het wiel te halen. Haar vader heeft een dag gestraald van trots.
En terecht!
Hout kloven en vuur aanmaken is de volgende stap :D De jongens leren daarentegen ook alle huishoudelijke taken.
Ook dat is terecht! :huhu
Ik zie overigens bij onze oudsten een steile leercurve op dat vlak, nu ze op kamers wonen. M'n typische 'alpha'-dochter is de meest technische persoon in haar studentenhuis :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:
merel schreef:
Ararat schreef:
merel schreef: Mijn dochter ( net naar de middelbare school) heeft vorige week onderweg een band geplakt van een jongen uit haar klas. Bij een naburige school een emmer water gehaald en twee pennen gebruikt om de band van het wiel te halen. Haar vader heeft een dag gestraald van trots.
En terecht!
Hout kloven en vuur aanmaken is de volgende stap :D De jongens leren daarentegen ook alle huishoudelijke taken.
Ook dat is terecht! :huhu
Ik zie overigens bij onze oudsten een steile leercurve op dat vlak, nu ze op kamers wonen :D
Met een positieve of negatieve hellingscoëfficiënt?
Gebruikersavatar
Posthoorn
Berichten: 6443
Lid geworden op: 04 dec 2008, 11:22

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Posthoorn »

DDD schreef:Wat leuk inderdaad. Maar zelf zou ik de ANWB bellen.Afbeelding
Ik zou naar de fietsenmaker lopen met mijn fiets. :hum
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4009
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Grappig te lezen. Bij ons kunnen ze allemaal banden plakken, stofzuigen (de plinten en plafond ook meenemen!), koken, de was sorteren en aanzetten, ketting om de fiets leggen, lampjes repareren, kleine klusjes (schroeven, zagen etc).

Zonder mannelijk of vrouwelijk onderscheid.

Aan strijken en opvouwen mogen ze zich niet wagen, daar is mijn vrouw te secuur op.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Bertiel
Berichten: 4537
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Bertiel »

zuigen jullie het hele plafond, of alleen de plintjes langs het plafond?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Plaats reactie