Kleine ergernissen

merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ararat schreef:
Erik1960 schreef:
Klavart schreef:Wat waren dat voor wantoestanden?
Dat kun je met een beetje gevoel voor de situatie wel bedenken: teveel kinderen in huis, hygiene niet op orde, gastouder ziek/zwak/misselijk/op vakantie = geen opvang, slecht pedagogisch klimaat, enz.
Wel bijzonder als dit plaats kan vinden bij een gastouder die aangesloten is bij een gastouderbureau. De gastouder moet bijscholing plegen, voldoen aan diverse eisen, wordt door zowel het bureau als door de GGD (onverwacht) gecontroleerd.
Bij een gastouder moet je dus niet denken aan een bijbeunende buurvrouw
Natuurlijk zijn er ook goede gastouders, maar ook bij externe gastouders vaak gedoe. Helemaal als de gastouder ziek wordt, zit je als ouder klem. Ik ken ook iemand waarvan de gastouder ineens twee dagen minder ging werken. Ze vond het te druk. Indertijd waren lange wachtlijsten op de opvang en dan zit je behoorlijk in de spagaat.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1695
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

merel schreef:
Ararat schreef:
Erik1960 schreef:
Klavart schreef:Wat waren dat voor wantoestanden?
Dat kun je met een beetje gevoel voor de situatie wel bedenken: teveel kinderen in huis, hygiene niet op orde, gastouder ziek/zwak/misselijk/op vakantie = geen opvang, slecht pedagogisch klimaat, enz.
Wel bijzonder als dit plaats kan vinden bij een gastouder die aangesloten is bij een gastouderbureau. De gastouder moet bijscholing plegen, voldoen aan diverse eisen, wordt door zowel het bureau als door de GGD (onverwacht) gecontroleerd.
Bij een gastouder moet je dus niet denken aan een bijbeunende buurvrouw
Natuurlijk zijn er ook goede gastouders, maar ook bij externe gastouders vaak gedoe. Helemaal als de gastouder ziek wordt, zit je als ouder klem. Ik ken ook iemand waarvan de gastouder ineens twee dagen minder ging werken. Ze vond het te druk. Indertijd waren lange wachtlijsten op de opvang en dan zit je behoorlijk in de spagaat.
Een gastouderbureau kan deze lastige situaties voorkomen door vervanging te regelen (hoewel ziekte altijd lastig blijft) en door duidelijkheid te geven middels opzegtermijnen. Mocht je dus omhoog zitten kan ik je opvang op deze manier aanraden!
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9612
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Voor ons geen externe opvang meer
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kleine ergernissen

Bericht door FlyingEagle »

Nieuwe tuin is aangelegd, nieuw grasmatje is klaar. Kabels voor de verlichting ligt ingegraven, blijkt deze verkeerd om te liggen. Ik wil de lamp erop aansluiten maar de lamp is mannetje en de kabel is mannetje, en aan de andere kant andersom. Moet ik het weer helemaal gaan uitgraven… grr
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

FlyingEagle schreef:Nieuwe tuin is aangelegd, nieuw grasmatje is klaar. Kabels voor de verlichting ligt ingegraven, blijkt deze verkeerd om te liggen. Ik wil de lamp erop aansluiten maar de lamp is mannetje en de kabel is mannetje, en aan de andere kant andersom. Moet ik het weer helemaal gaan uitgraven… grr
Tsja, en mannetje-mannetje zijn we tegen he :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Tiberius »

FlyingEagle schreef:Nieuwe tuin is aangelegd, nieuw grasmatje is klaar. Kabels voor de verlichting ligt ingegraven, blijkt deze verkeerd om te liggen. Ik wil de lamp erop aansluiten maar de lamp is mannetje en de kabel is mannetje, en aan de andere kant andersom. Moet ik het weer helemaal gaan uitgraven… grr
Kan je geen convertor kopen? Dat is minder zweten, in ieder geval.
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1695
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

Ararat schreef:Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Ik vind het al knap dat je het überhaupt zelf doet. Hulde! Ik heb vanmorgen een fiets met een lekke band naar de fietsenmaker laten brengen :)
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
Ararat schreef:Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Ik vind het al knap dat je het überhaupt zelf doet. Hulde! Ik heb vanmorgen een fiets met een lekke band naar de fietsenmaker laten brengen :)
Serieus? :oO
Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band hebt? Wat met MTB-en best weleens voor kan komen....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Kleine ergernissen

Bericht door FlyingEagle »

Tiberius schreef:
FlyingEagle schreef:Nieuwe tuin is aangelegd, nieuw grasmatje is klaar. Kabels voor de verlichting ligt ingegraven, blijkt deze verkeerd om te liggen. Ik wil de lamp erop aansluiten maar de lamp is mannetje en de kabel is mannetje, en aan de andere kant andersom. Moet ik het weer helemaal gaan uitgraven… grr
Kan je geen convertor kopen? Dat is minder zweten, in ieder geval.
Ja dat heb ik al naar gekeken maar dat is er blijkbaar niet. Het is een kabel van Innr, een concurrent van Philips Hue.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Ararat schreef:Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Ik vind het al knap dat je het überhaupt zelf doet. Hulde! Ik heb vanmorgen een fiets met een lekke band naar de fietsenmaker laten brengen :)
Serieus? :oO
Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band hebt? Wat met MTB-en best weleens voor kan komen....
Dan bel ik jou. Maar ik heb echt nog nooit zomaar een lekke band gehad met de MTB. Ik heb een echte Smart Sam he :-). Wel ooit gevallen, toen 2 lekke banden, fiets kapot, ik in de kreukel, gelukkig een helm op. Toen maar naar huis gebeld.
Ik kan overigens wel een band plakken, maar heb er vaak geen zin in. En we hebben een fietsenmaker die voor 7,50 een nieuwe binnenband legt.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Kleine ergernissen

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Ararat schreef:Dit zou ik dus ook kunnen hebben :huhu

https://www.watbenjedan.nl/ :D
Ik vind het al knap dat je het überhaupt zelf doet. Hulde! Ik heb vanmorgen een fiets met een lekke band naar de fietsenmaker laten brengen :)
Serieus? :oO
Hoe doe je dat dan als je onderweg een lekke band hebt? Wat met MTB-en best weleens voor kan komen....
Dan bel ik jou. Maar ik heb echt nog nooit zomaar een lekke band gehad met de MTB. Ik heb een echte Smart Sam he :-). Wel ooit gevallen, toen 2 lekke banden, fiets kapot, ik in de kreukel, gelukkig een helm op. Toen maar naar huis gebeld.
Ik kan overigens wel een band plakken, maar heb er vaak geen zin in. En we hebben een fietsenmaker die voor 7,50 een nieuwe binnenband legt.
Tja, met zo'n valpartij houdt het inderdaad helemaal op.
Je mag bellen hoor, maar dan duurt het even voordat ik er ben....
Plakken doe ik vrijwel niet meer, zeker niet bij onze racefietsen. Gelijk een nieuw binnenbandje erin. Vervangen is hooguit 10 minuten werk.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Zeeuw schreef:
FlyingEagle schreef:Nieuwe tuin is aangelegd, nieuw grasmatje is klaar. Kabels voor de verlichting ligt ingegraven, blijkt deze verkeerd om te liggen. Ik wil de lamp erop aansluiten maar de lamp is mannetje en de kabel is mannetje, en aan de andere kant andersom. Moet ik het weer helemaal gaan uitgraven… grr
Tsja, en mannetje-mannetje zijn we tegen he :)
Zolang die mannetje-mannetje kabel het maar niet doet is het geen probleem. :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

FlyingEagle schreef:Nieuwe tuin is aangelegd, nieuw grasmatje is klaar. Kabels voor de verlichting ligt ingegraven, blijkt deze verkeerd om te liggen. Ik wil de lamp erop aansluiten maar de lamp is mannetje en de kabel is mannetje, en aan de andere kant andersom. Moet ik het weer helemaal gaan uitgraven… grr
echt even balen... :cry
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Mannetje
Berichten: 7668
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Mannetje »

Kan je geen convertor kopen? Dat is minder zweten, in ieder geval.
Zo'n ding heet dan een genderchanger. Je verzint het niet...
-
Plaats reactie