Kleine ergernissen

HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Ad Anker schreef:
HersteldHervormd schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap je probleem niet zo. Merel werkt, dat is haar keuze, haar kinderen zijn daardoor 's middags alleen thuis.
Dan heb je twee opties als dit een probleem is/wordt: Merel zegt haar baan op, de kinderen gaan naar de BSO. Omdat ik inschat dat de eerste optie voor Merel geen optie is, blijft de tweede over.
Ik heb het al uitgelegd, ik vind niet dat je met onbijbelse ideeën moet komen, dat vind ik typisch. Het is ook niet zo dat jouw 2 keuzes de enige zijn, er zijn ook nog andere opties waarschijnlijk. Stel dat jij vraagt aan mij of ik nog een idee heb voor een leuk kinderpartijtje en ik zeg, ga lekker naar de plaatselijke voetbalclub om een wedstrijd te bekijken. Alsof dat een optie zou zijn.

Je geeft aan dat je je kinderen nooit naar een BSO zou sturen, maar je draagt het idee wel aan bij een ander. Ik vind dat niet stroken.
Nou ja, ik zie niet veel onbijbels in de BSO. Maar goed.
Ja dat is duidelijk ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Jongere
Berichten: 7753
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Jongere »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap je probleem niet zo. Merel werkt, dat is haar keuze, haar kinderen zijn daardoor 's middags alleen thuis.
Dan heb je twee opties als dit een probleem is/wordt: Merel zegt haar baan op, de kinderen gaan naar de BSO. Omdat ik inschat dat de eerste optie voor Merel geen optie is, blijft de tweede over.
Tweede optie is ook geen oplossing. Ik ga nu (helaas) weer meer thuiswerken.
Ik vind het echt heel goed dat je voor je kinderen kiest, zijn er geen familieleden die op zouden kunnen passen? Of mensen uit je kerkelijke gemeente?

Misschien dat je wat eerder van huis kan om daarna nog wat thuis te werken?
Een BSO is "onbijbels", maar blijkbaar is het prima om familieleden of mensen uit de kerkelijke gemeente in te vliegen om precies hetzelfde te doen -kinderen op te vangen-, alleen dan onbezoldigd.

Misschien is het verstandig iets minder snel met een oordeel klaar te staan over betaalde opvang.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kleine ergernissen

Bericht door J.C. Philpot »

Jongere schreef:Een BSO is "onbijbels", maar blijkbaar is het prima om familieleden of mensen uit de kerkelijke gemeente in te vliegen om precies hetzelfde te doen -kinderen op te vangen-, alleen dan onbezoldigd.

Misschien is het verstandig iets minder snel met een oordeel klaar te staan over betaalde opvang.
Toch zit er wel een principieel verschil in, in het geval de BSO seculier is, en de familie/kerkleden dezelfde bijbelse normen en waarden uitdragen.

Dit in verband met de doopbelofte die gedaan is voor Gods aangezicht, waarbij het uiteraard de voorkeur heeft dat de ouders zoveel mogelijk zelf aanwezig zijn voor de kinderen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Hoezo is een BSO onbijbels? Is spelen op straat of knutselen bij de buren dat dan ook?
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

J.C. Philpot schreef:
Jongere schreef:Een BSO is "onbijbels", maar blijkbaar is het prima om familieleden of mensen uit de kerkelijke gemeente in te vliegen om precies hetzelfde te doen -kinderen op te vangen-, alleen dan onbezoldigd.

Misschien is het verstandig iets minder snel met een oordeel klaar te staan over betaalde opvang.
Toch zit er wel een principieel verschil in, in het geval de BSO seculier is, en de familie/kerkleden dezelfde bijbelse normen en waarden uitdragen.

Dit in verband met de doopbelofte die gedaan is voor Gods aangezicht, waarbij het uiteraard de voorkeur heeft dat de ouders zoveel mogelijk zelf aanwezig zijn voor de kinderen.
Ik krijg de indruk dat je geen flauw idee hebt hoe het op een BSO eraan toegaat. Welke waarden en normen 'mist' en kind als deze naar een BSO gaat? Wat is onchristelijk aan een BSO? Als een kind twee uur buiten speelt uit school, ben je toch ook niet bij je kind om christelijke waarden en normen over te dragen? Wat is het verschil met BSO waar een kind ook buiten speelt of binnen knutselt, spelletjes doet?
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap je probleem niet zo. Merel werkt, dat is haar keuze, haar kinderen zijn daardoor 's middags alleen thuis.
Dan heb je twee opties als dit een probleem is/wordt: Merel zegt haar baan op, de kinderen gaan naar de BSO. Omdat ik inschat dat de eerste optie voor Merel geen optie is, blijft de tweede over.
Tweede optie is ook geen oplossing. Ik ga nu (helaas) weer meer thuiswerken.
Ik vind het echt heel goed dat je voor je kinderen kiest, zijn er geen familieleden die op zouden kunnen passen? Of mensen uit je kerkelijke gemeente?

Misschien dat je wat eerder van huis kan om daarna nog wat thuis te werken?
Bij het overgrote merendeel van de ouders prevaleert het belang van de kinderen altijd boven andere zaken. Waarom denk jij dat dit voor werkende ouders of ouders die hun kinderen naar de BSO laten gaan wel anders is?

Wij hebben geen familieleden in de buurt en structureel onbezoldigd terugvallen op iemand willen wij niet. Daar komt altijd ellende van.
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

merel schreef:
HersteldHervormd schreef:
merel schreef:
Ad Anker schreef:Ik snap je probleem niet zo. Merel werkt, dat is haar keuze, haar kinderen zijn daardoor 's middags alleen thuis.
Dan heb je twee opties als dit een probleem is/wordt: Merel zegt haar baan op, de kinderen gaan naar de BSO. Omdat ik inschat dat de eerste optie voor Merel geen optie is, blijft de tweede over.
Tweede optie is ook geen oplossing. Ik ga nu (helaas) weer meer thuiswerken.
Ik vind het echt heel goed dat je voor je kinderen kiest, zijn er geen familieleden die op zouden kunnen passen? Of mensen uit je kerkelijke gemeente?

Misschien dat je wat eerder van huis kan om daarna nog wat thuis te werken?
Bij het overgrote merendeel van de ouders prevaleert het belang van de kinderen altijd boven andere zaken. Waarom denk jij dat dit voor werkende ouders of ouders die hun kinderen naar de BSO laten gaan wel anders is?

Wij hebben geen familieleden in de buurt en structureel onbezoldigd terugvallen op iemand willen wij niet. Daar komt altijd ellende van.
En is - structureel - bezoldigd op iemand terugvallen dan geen optie?
Online
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Wim Anker schreef: En is - structureel - bezoldigd op iemand terugvallen dan geen optie?
Dat heet BSO :huhu

Nee, eigenlijk is dat gastouderopvang. Bij een gastouder kun je meer dan bij een BSO vragen naar opties tijdens een kennismakingsgesprek.

Misschien is dat voor (christelijke) ouders te prevaleren boven BSO.
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Ararat schreef:
Wim Anker schreef: En is - structureel - bezoldigd op iemand terugvallen dan geen optie?
Dat heet BSO :huhu

Nee, eigenlijk is dat gastouderopvang. Bij een gastouder kun je meer dan bij een BSO vragen naar opties tijdens een kennismakingsgesprek.

Misschien is dat voor (christelijke) ouders te prevaleren boven BSO.
Diverse collega's maakten in eerste instantie gebruik van gastouderopvang en zijn vanwege wantoestanden snel weer overgestapt op andere opvang.

@ wim anker
BSO hebben we een paar jaar gedaan, maar vanaf het moment dat de jongste naar school ging niet meer. Mijn man doet altijd de ochtenden en ik begin dan vroeg en ging eerder naar huis.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1237
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Klavart »

merel schreef:
Ararat schreef:
Wim Anker schreef: En is - structureel - bezoldigd op iemand terugvallen dan geen optie?
Dat heet BSO :huhu

Nee, eigenlijk is dat gastouderopvang. Bij een gastouder kun je meer dan bij een BSO vragen naar opties tijdens een kennismakingsgesprek.

Misschien is dat voor (christelijke) ouders te prevaleren boven BSO.
Diverse collega's maakten in eerste instantie gebruik van gastouderopvang en zijn vanwege wantoestanden snel weer overgestapt op andere opvang.

@ wim anker
BSO hebben we een paar jaar gedaan, maar vanaf het moment dat de jongste naar school ging niet meer. Mijn man doet altijd de ochtenden en ik begin dan vroeg en ging eerder naar huis.
Wat waren dat voor wantoestanden?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Klavart schreef:Wat waren dat voor wantoestanden?
Dat kun je met een beetje gevoel voor de situatie wel bedenken: teveel kinderen in huis, hygiene niet op orde, gastouder ziek/zwak/misselijk/op vakantie = geen opvang, slecht pedagogisch klimaat, enz.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Wim Anker
Berichten: 3873
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Wim Anker »

Klavart schreef:.....gastouder ziek/zwak/misselijk/op vakantie.....
Was Kaag ingehuurd?
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Wim Anker schreef:
Klavart schreef:.....gastouder ziek/zwak/misselijk/op vakantie.....
Was Kaag ingehuurd?
Ik lees in haar cv niets over een carrière in de gastouderopvang :D
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Online
Gebruikersavatar
Ararat
Berichten: 1694
Lid geworden op: 30 apr 2018, 17:35
Locatie: ZLD

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Ararat »

Erik1960 schreef:
Klavart schreef:Wat waren dat voor wantoestanden?
Dat kun je met een beetje gevoel voor de situatie wel bedenken: teveel kinderen in huis, hygiene niet op orde, gastouder ziek/zwak/misselijk/op vakantie = geen opvang, slecht pedagogisch klimaat, enz.
Wel bijzonder als dit plaats kan vinden bij een gastouder die aangesloten is bij een gastouderbureau. De gastouder moet bijscholing plegen, voldoen aan diverse eisen, wordt door zowel het bureau als door de GGD (onverwacht) gecontroleerd.
Bij een gastouder moet je dus niet denken aan een bijbeunende buurvrouw
Wees op je hoede voor het zuurdeeg
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine ergernissen

Bericht door merel »

Erik1960 schreef:
Klavart schreef:Wat waren dat voor wantoestanden?
Dat kun je met een beetje gevoel voor de situatie wel bedenken: teveel kinderen in huis, hygiene niet op orde, gastouder ziek/zwak/misselijk/op vakantie = geen opvang, slecht pedagogisch klimaat, enz.
Mijn collega had iemand aan huis, omdat zij 4 kinderen heeft. Een greep uit de vele voorbeelden. Gastouders die regelmatig zonder legitieme reden niet op kwamen dagen, Zij liet een kind van 4 alleen oversteken, omdat het jochie niet snel genoeg fietste. Zij was al thuis, kind stond nog voor een drukke weg. Mijn collega werd hierop geattendeerd door buren. Gastouders die op het ouderlijk bed lagen te slapen, de overeengekomen afspraken niet nakwamen ( bedden kinderen opmaken, gordijnen opendoen en vuilnisbak legen), te veel snoep en koek gaven, hele middag voor de tv zetten, snauwen en grauwen naar de kinderen etc. etc. Op een kdv zijn de groepen groter, maar daardoor ook meer controle van andere pedagogisch medewerkers.
Plaats reactie