Kleine ergernissen

Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

Bertiel schreef:als je omhoog kijkt dan kan je toch niet zien of je alles van de grond hebt opgezogen? :?
Daarom zei hij: ook omhoog kijken. Dus niet alleen omhoog kijken. Net als in het echte leven zeg maar :)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Piet Puk
Berichten: 5412
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Piet Puk »

Erik1960 schreef:
Bertiel schreef:als je omhoog kijkt dan kan je toch niet zien of je alles van de grond hebt opgezogen? :?
Daarom zei hij: ook omhoog kijken. Dus niet alleen omhoog kijken. Net als in het echte leven zeg maar :)
En als je naar de grond kijkt, zie je wie jezelf bent: stof.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door helma »

-DIA- schreef:Ergernissen heb ik niet zo... maar pijn wel...
Ik dacht eraan na lezing van bovenstaand bericht, waarin ik Helma veel sterkte toe wil wensen.
Als ik een beetje terugreken heb ik zeker als meer dan 10 jaar constant pijn.
Beide voeten, zenuwpijn. Niet te behandelen.
Het werd door mijn broer ontdekt: ik zat wat te bewegen met mijn voeten in de auto.
Mijn broer zei: wat doe je met je voeten. Ik zei: die doen zeer...
Dat was omstreeks 2009. Ik weet nog dat ik toen bij de begrafenis van mijn moeder nauwelijks stil kon staan vanwege de pijn aan mijn voeten. Daar kan ik dus aam weten dat ik toen, in 2009 al pijn had.
Dat is nadien niet meer weggeweest, terwijl ik het voordien al ik weet niet hoe lang had, zonder dat ik het zei.
Er is wel een behandeling voorgesteld met medicijnen die eigenlijk zijn bedoeld als antidepressiva. Als bijwerking zouden deze de pijn kunnen doen verminderen. Maar deze hebben dan weer andere niet bepaald leuke bijwerkingen.
En daarnaast kwam er een beknelling bij van de Nervus ulnaris. Hieraan ben ik in oktober geopereerd, maar tot nu toe geen verbetering.
Dank voor je meeleven! Chronische pijnklachten zijn naar! Was het amitriptyline wat de dokter adviseerde? Ik kreeg dat een paar jaar geleden in een moeilijke periode als 'steuntje in de rug' Het was bedoeld als antidepressiva maar ik merkte dat mijn schouderklachten drastisch verminderden. Ik ben het een hele tijd gaan gebruiken voor de pijn. Was er echt blij mee! Ik sliep er uitstekend op. En het hielp ook nog tegen een lastig vrouwenkwaaltje.
De bijwerking van slaperigheid vond ik wel een minpunt...
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5938
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Anselmus schreef:
Ambtenaar schreef:
Erik1960 schreef:Ik heb van mijn vader geleerd dat je bij het stofzuigen ook naar boven moet kijken. Dus als het nodig is... het hele plafond. Ben er wel voorzichtig mee, want voor je het weet laat je stofzuiger een strakke donkere streep achter op de verf van het plafond. Niet elke partner is daarvan gediend en het verweer 'maar het is wel schoon' is dan niet afdoende.
Zuigen maar: https://www.dyson.nl/stofzuigers/draadloos/v15
Bij m'n schoonfamilie hadden ze allemaal zoiets en sinds een half jaar zijn wij ook overstag. We willen nooit meer anders. De onze kan ook dweilen: https://robotassistent.nl/beste-robotstofzuiger/
Ik zoek ook nog zo'n apparaat, maar wil wachten op Black Friday. Is het aan te raden Anselmus? Heb je ook met een station?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door -DIA- »

helma schreef:
-DIA- schreef:Ergernissen heb ik niet zo... maar pijn wel...
Ik dacht eraan na lezing van bovenstaand bericht, waarin ik Helma veel sterkte toe wil wensen.
Als ik een beetje terugreken heb ik zeker als meer dan 10 jaar constant pijn.
Beide voeten, zenuwpijn. Niet te behandelen.
Het werd door mijn broer ontdekt: ik zat wat te bewegen met mijn voeten in de auto.
Mijn broer zei: wat doe je met je voeten. Ik zei: die doen zeer...
Dat was omstreeks 2009. Ik weet nog dat ik toen bij de begrafenis van mijn moeder nauwelijks stil kon staan vanwege de pijn aan mijn voeten. Daar kan ik dus aam weten dat ik toen, in 2009 al pijn had.
Dat is nadien niet meer weggeweest, terwijl ik het voordien al ik weet niet hoe lang had, zonder dat ik het zei.
Er is wel een behandeling voorgesteld met medicijnen die eigenlijk zijn bedoeld als antidepressiva. Als bijwerking zouden deze de pijn kunnen doen verminderen. Maar deze hebben dan weer andere niet bepaald leuke bijwerkingen.
En daarnaast kwam er een beknelling bij van de Nervus ulnaris. Hieraan ben ik in oktober geopereerd, maar tot nu toe geen verbetering.
Dank voor je meeleven! Chronische pijnklachten zijn naar! Was het amitriptyline wat de dokter adviseerde? Ik kreeg dat een paar jaar geleden in een moeilijke periode als 'steuntje in de rug' Het was bedoeld als antidepressiva maar ik merkte dat mijn schouderklachten drastisch verminderden. Ik ben het een hele tijd gaan gebruiken voor de pijn. Was er echt blij mee! Ik sliep er uitstekend op. En het hielp ook nog tegen een lastig vrouwenkwaaltje.
De bijwerking van slaperigheid vond ik wel een minpunt...
Ik weet niet meer hoe het heette. Ik heb twee soorten geprobeerd, maar beide eigenlijk afgekeurd. Een van de middelen kreeg ik zoveel slaap van dat ik de hele dag wel kon wegdommelen en slapen, en dat was dan ook weer niet de bedoeling.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Anselmus »

HersteldHervormd schreef:
Anselmus schreef:
Ambtenaar schreef:
Erik1960 schreef:Ik heb van mijn vader geleerd dat je bij het stofzuigen ook naar boven moet kijken. Dus als het nodig is... het hele plafond. Ben er wel voorzichtig mee, want voor je het weet laat je stofzuiger een strakke donkere streep achter op de verf van het plafond. Niet elke partner is daarvan gediend en het verweer 'maar het is wel schoon' is dan niet afdoende.
Zuigen maar: https://www.dyson.nl/stofzuigers/draadloos/v15
Bij m'n schoonfamilie hadden ze allemaal zoiets en sinds een half jaar zijn wij ook overstag. We willen nooit meer anders. De onze kan ook dweilen: https://robotassistent.nl/beste-robotstofzuiger/
Ik zoek ook nog zo'n apparaat, maar wil wachten op Black Friday. Is het aan te raden Anselmus? Heb je ook met een station?
Eerst niet met station, maar nu wel en dat is luxe: niet nodig, wel heel fijn. Wij zijn heel blij met de stofzuiger en ik vergelijk het met de vaatwasser: het scheelt tijd, altijd een gladde schone vloer (terwijl je weg bent kun je hem aanzetten) en ja, soms even iets met de hand. Er zijn veel verschillen: wel of niet kunnen dweilen, in prijs, automatisch aanzetten op een andere verdieping of moet je dan een digitale kaart inladen. Goed vergelijken en een review lezen kan nuttig zijn.
Fides Quaerens Intellectum
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5938
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Kleine ergernissen

Bericht door HersteldHervormd »

Anselmus schreef: Eerst niet met station, maar nu wel en dat is luxe: niet nodig, wel heel fijn. Wij zijn heel blij met de stofzuiger en ik vergelijk het met de vaatwasser: het scheelt tijd, altijd een gladde schone vloer (terwijl je weg bent kun je hem aanzetten) en ja, soms even iets met de hand. Er zijn veel verschillen: wel of niet kunnen dweilen, in prijs, automatisch aanzetten op een andere verdieping of moet je dan een digitale kaart inladen. Goed vergelijken en een review lezen kan nuttig zijn.
Wij hebben maar één verdieping. ;)
Welk type hebben jullie? Ik zoek me echt scheel, bij ieder type zitten ook vaak relatief veel slechte reviews bij, dat schrikt mij dan wel weer af. Of je moet een apparaat nemen van €800.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Erik1960 »

HersteldHervormd schreef:
Anselmus schreef: Eerst niet met station, maar nu wel en dat is luxe: niet nodig, wel heel fijn. Wij zijn heel blij met de stofzuiger en ik vergelijk het met de vaatwasser: het scheelt tijd, altijd een gladde schone vloer (terwijl je weg bent kun je hem aanzetten) en ja, soms even iets met de hand. Er zijn veel verschillen: wel of niet kunnen dweilen, in prijs, automatisch aanzetten op een andere verdieping of moet je dan een digitale kaart inladen. Goed vergelijken en een review lezen kan nuttig zijn.
Wij hebben maar één verdieping. ;)
Welk type hebben jullie? Ik zoek me echt scheel, bij ieder type zitten ook vaak relatief veel slechte reviews bij, dat schrikt mij dan wel weer af. Of je moet een apparaat nemen van €800.
en let op dat je geen huisdier met maag-/darmproblemen hebt ;-)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Anselmus »

HersteldHervormd schreef:
Anselmus schreef: Eerst niet met station, maar nu wel en dat is luxe: niet nodig, wel heel fijn. Wij zijn heel blij met de stofzuiger en ik vergelijk het met de vaatwasser: het scheelt tijd, altijd een gladde schone vloer (terwijl je weg bent kun je hem aanzetten) en ja, soms even iets met de hand. Er zijn veel verschillen: wel of niet kunnen dweilen, in prijs, automatisch aanzetten op een andere verdieping of moet je dan een digitale kaart inladen. Goed vergelijken en een review lezen kan nuttig zijn.
Wij hebben maar één verdieping. ;)
Welk type hebben jullie? Ik zoek me echt scheel, bij ieder type zitten ook vaak relatief veel slechte reviews bij, dat schrikt mij dan wel weer af. Of je moet een apparaat nemen van €800.
Wij hebben Roborock
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4011
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Maanenschijn schreef:Het is een kleine ergernis dat Tapatalk geen emoticons laat zien. Ik zie alleen de bijbehorende tekst.

@Geytenbeekje gebruikt graag :huhu. Wat betekent dat?
Ik haal deze nog even naar boven. Iemand een idee? Dat helpt mij misschien de toon van de post wat beter te begrijpen.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Chrisje72
Berichten: 1477
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: RE: Re: Kleine ergernissen

Bericht door Chrisje72 »

Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Het is een kleine ergernis dat Tapatalk geen emoticons laat zien. Ik zie alleen de bijbehorende tekst.

@Geytenbeekje gebruikt graag :huhu. Wat betekent dat?
Ik haal deze nog even naar boven. Iemand een idee? Dat helpt mij misschien de toon van de post wat beter te begrijpen.
Als je even via het menu "geef weer in browser" aantikt en naar de laatste pagina gaat zie je wat er echt staat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4011
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Maanenschijn »

Chrisje72 schreef:
Maanenschijn schreef:
Maanenschijn schreef:Het is een kleine ergernis dat Tapatalk geen emoticons laat zien. Ik zie alleen de bijbehorende tekst.

@Geytenbeekje gebruikt graag :huhu. Wat betekent dat?
Ik haal deze nog even naar boven. Iemand een idee? Dat helpt mij misschien de toon van de post wat beter te begrijpen.
Als je even via het menu "geef weer in browser" aantikt en naar de laatste pagina gaat zie je wat er echt staat.
[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/202209 ... f09366.jpg[/img]
Aha! Dank voor de tip, dat is inderdaad een handige manier. Google wilde me niet erg helpen, maar nu is het opgelost.

Dat ik daar zelf niet opgekomen ben!?
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9144
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kleine ergernissen

Bericht door parsifal »

Vorige maand een matras besteld bij Emma-sleep. Levertijd zou 5 tot 7 dagen zijn (en dat staat nog steeds op de website voor dit matras). Ondertussen zijn we een maand verder. Twee keer op de dag na de"uiterste leverdag" een mail gekregen dat er vertraging is (nu mogen we nog twee weken wachten). Een klantenservice die je bij voorbaat bedankt voor het geduld (wat ik duidelijk niet heb) en geen mogelijkheid om de (al betaalde) bestelling te annuleren. Ondertussen slapen mij vrouw en ik op luchtbedden en hopen we maar dat ze dit we binnen twee weken het matras wel krijgen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17210
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Kleine ergernissen

Bericht door huisman »

parsifal schreef:Vorige maand een matras besteld bij Emma-sleep. Levertijd zou 5 tot 7 dagen zijn (en dat staat nog steeds op de website voor dit matras). Ondertussen zijn we een maand verder. Twee keer op de dag na de"uiterste leverdag" een mail gekregen dat er vertraging is (nu mogen we nog twee weken wachten). Een klantenservice die je bij voorbaat bedankt voor het geduld (wat ik duidelijk niet heb) en geen mogelijkheid om de (al betaalde) bestelling te annuleren. Ondertussen slapen mij vrouw en ik op luchtbedden en hopen we maar dat ze dit we binnen twee weken het matras wel krijgen.
Welkom in Nederland ;) Levertijden op bijna alles zijn in ons landje minimaal 3 maal langer dan opgegeven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Kleine ergernissen

Bericht door Zita »

'Oeps! We zijn de verbinding met je even kwijt.'- melding van Kliksafe.
'Oeps!' is wat meisjes van dertien een jaar of vijfentwintig geleden zeiden. Het is geen melding van een professionele organisatie. Maar goed, het plaatje met de smilies erbij deed mij al vermoeden dat Kliksafe òf al jaren in een retro-stemming is, òf al vijfentwintig jaar hetzelfde wachtwoord-invulscherm heeft.
Plaats reactie