Turkije

Plaats reactie
matthijs019

Turkije

Bericht door matthijs019 »

Ik heb gisteravond een sms gehad van Jelle uit Turkije.. Hij heeft het prima naar zijn zin maar hij was toch eigenlijk ook wel erg benieuwd wat hier allemaal gebeurde..

Jelle nu je dit hopelijk zult lezen als je weer terug bent? is mijn vraag, hoe was het in Turkije.. Is het een mooi vakantie land, zijn het vriendelijke mensen de turken.. Heb je nog plekken gezien die je kunt aan raden om daar zeker een keer te kijken.. We zijn benieuwd...
secret boy
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 mar 2002, 19:43

Bericht door secret boy »

vraagje jelle.

Heb je daar met Euro's betaald????
Jelle

Bericht door Jelle »

ja hoor Secret Boy. ik heb betaald met euro´s en met Turkse lira´s.
Maar in elke winkel en overal waar je komt hebben ze graag euro´s. Je moet wel zorgen dat je als wisselgeld ook euro´s terug krijgt want anders is het onvoordelig i.v.m. de koers.
Maar het leukste blijft toch betalen met de Turkse lira. Het leuke is dat je voor 1 euro 1.612000 Turkse lira krijgt.
Nou betalen willen we dan wel want de miljoenen vliegen je portemonnee uit. op de patat kan je voor 1 miljoen aan majo laten gooien.:,:,:,

Iedereen is daar miljonair.:eur:eur:eur:eur

Leuk hoor, je hebt papieren geld van 1 miljoen, 5 miljoen, 10 miljoen en 20 miljoen. en dan nog briefjes van 500 duizend en 250 duizend.
Je begrijpt dat we heel wat miljoenen hebben uitgegeven.
madelief

Bericht door madelief »

Waarom gaat toch iedereen naar die standaard vakantie landen..............

Jaren terug was het Frankrijk ( en werd er zelfs reclame voor gemaakt)
En ook Griekenland is aan de buert geweest.
En nu weer Turkeye.............( word ook reclame voor gemaakt.

Er durven zo weinig mensen af te wijken van het normale................

Waarom...........Heb eens lef en ga naar een niet doorsnee land.

Dat heeft veel voordelen;
- je komt niet half nederland tegen
- meestal zijn de prijzen nog goedkoop. denk aan het oostblok
- de mensen zijn echt geintereseerd in je vakantie verhaal en foto's
- dus praat je langer over je vakantie
- Je voelt je er beter bij omdat je niet mee doet aan het massa toerisme
- Je leert meer van de cultuur van een land omdat je niet veel nederlanders rodn hebt lopen...........geen nederlandse barkeeper etc.

Durf de stap te nemen....................en wijkm eens af van het normale.:,:bou::bou::bou:
Jelle

Bericht door Jelle »

Wel eens in Turkije geweest Madelief?

Natuurlijk heb je gelijk dat er steeds meer Nederlanders daar heen gaan. Toch blijft Frankrijk het meest bezochte land van de Nederlanders.
Trouwens wij gingen als nieuwtje 13 jaar geleden al naar Turkye toen er nog niet zoveel Nederlanders daar kwamen.
Maar ja als je een fijne stek gevonden hebt wil je daar wel eens lekker blijven hangen.
Volgend jaar hopen we 15 dagen naar Tongelolita te gaan. Ik ben er nog nooit geweest dus ik hoop dat het extreem genoeg is.
:stu:pu:,
Plaats reactie