Canada

matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ha Anne,

Heb jij ook famillie daar in Lethbridge.
Ik heb heel wat nederlanders gesproken daar.
Maar dat waren bijna allemaal farmers.


Origineel geplaatst door anne
Doe je mijn familie in Lethbridge ook de groeten?:thu
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Haaaa Lieneke,

Nee heb geen Bartje gelezen en heb er ook geen moment aan gedacht. Maybe met de kerstdagen.

De verhalen komen volgende week als ik tijd heb. Ik zal zeker meer vertellen dan alleen dat het super geweldig mooi was.

Matthijs







Origineel geplaatst door Lieneke
Haaaa Matthijs!

Leuk dat je weer naar Nederland bent gekomen!
Goede reis gehad, neem ik aan....
Ben benieuwd naar je verhalen!!

Groetjes,
Lieneke :)

Oja, Bartje nog gelezen? ;)

[Veranderd op 19/7/02 door Lieneke]
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Ha Billy,

Is het really dat ze mij gemist hebben hier. Volgens mij hebben ze hier genoten van de rust die er was op de site.
Nieuwtje???? ;)
De verhalen komen zo spoedig mogelijk.

Matthijs


Origineel geplaatst door Billy
leuk dat je het zo naar je zin hebt gehad mattjis,

maar man man man, wat hebben ze ( ook de dames!!!! ;) ) je gemist hier op het forum!

we zijn natuurlijk allemaal heel nieuwgierig naar je reisverhalen en niet in het minst om een nieuwtje wat je wellicht ons te vertellen hebt. .....volgens jelle dan hoor ;)


Bye

Billy
Pied
Berichten: 915
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:36

Bericht door Pied »

We weten het allang hoor, Matthijs.
Alberta zei je toch?
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door Pied
We weten het allang hoor, Matthijs.
Alberta zei je toch?

Albertje Alberta
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Mensen ik heb een probleem !!!!
Het bevalt mij hier niet meer in Nederland. Ik vindt het wel leuk om mijn familie weer te zien en weer te kunnen forumen.
Maar ik baal er eigenlijk van dat ik weer thuis ben. Emigreren mag ik niet van de canadese regering. Wie heeft een oplossing hier voor.
Ik mis de rocky's en Alberta.


[Veranderd op 20/7/02 door matthijs019]
Adje

Bericht door Adje »

Zo heel af en toe baal ik er ook van, Matthijs, van het Nederlander-zijn. kWoonde dan liever in Finland enzo. Wat dan helpt, is het lezen van ons aller G. Bomans....

Hij zegt eigenlijk dat al dat op vakantie gaan naar het buitenland onzin is. Hier wordt wel allemaal reclame gemaakt bij reisbureaus om op vakantie te gaan naar andere landen, maar, zegt Bomans, dat gebeurt in andere landen ook, en dan wordt juist gezegd dat Nederland zo'n schitterend land is.... En dan ben ik er weer van overtuigd dat er niets zo mooi is, dan het Hollander-zijn! (hoezo chauvinist...)

kHeb nog wel wat verhaaltjes voor je liggen... Verfrissend!
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door Adje
Zo heel af en toe baal ik er ook van, Matthijs, van het Nederlander-zijn. kWoonde dan liever in Finland enzo. Wat dan helpt, is het lezen van ons aller G. Bomans....

Hij zegt eigenlijk dat al dat op vakantie gaan naar het buitenland onzin is. Hier wordt wel allemaal reclame gemaakt bij reisbureaus om op vakantie te gaan naar andere landen, maar, zegt Bomans, dat gebeurt in andere landen ook, en dan wordt juist gezegd dat Nederland zo'n schitterend land is.... En dan ben ik er weer van overtuigd dat er niets zo mooi is, dan het Hollander-zijn! (hoezo chauvinist...)

kHeb nog wel wat verhaaltjes voor je liggen... Verfrissend!

Bomans houdt dus niet van romans.
Ik denk dat Bomans nog nooit in Canada geweest is want daarover raak je nooit over uitgeschreven.

Finland lijkt mij ook wel een mooi land vooral daar in lapland.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

De eerste paar foto's.

KLIK HIER OPklik hier op
Lieneke

Bericht door Lieneke »

Mooie foto's!
Jelle

Bericht door Jelle »

Mooie foto's Matthijs. Ik ken dat gevoel dat je weg wilt uit Nederland, alles is te vol, te bekrompen, te bemoeizuchtig, en te pietluttig en noem maar op. Jij bent nog vrij maar ik moet er wat meer meenemen, noem maar op, vrouw, kinderen, kleinkinderen, en dan het probleem die willen niet, en ik laat ze niet achter.
Maar meer ruimte, meer rust om me heen, daarverlang ik ook wel naar ja.
En dan er is voor jou toch wel een legale manier om in Canada terecht te komen!!!
En als je het niet precies weet vraag je me het maar, maar dat zeg ik hier nog even niet.:in:in:in:in
david

Bericht door david »

Origineel geplaatst door matthijs019
Hey David,

Waar woont je broer ergens in Alberta?
Ik zat in de buurt van Lethbridge.
Je zult het niet geloven Matthijs, maar dat ben ik even vergeten. En ik keek in m'n agenda, maar daar staat z'n adres ook niet in. Shame shame... Maar ik ga het navragen. Volgens mij gaat hij namelijk ook in Monarch naar de kerk. Ik ben daar ook weleens geweest... lang geleden... Hij heeft trouwens ook in Lethbridge gewerkt (of nog steeds), dus je hebt echt wel bij hem in de buurt gezeten. O, ik weet het al! Ford Macleod heet dat plaatsje.

Maar wat betreft je heimwee naar Canada... Ik weet wel een oplossing hoor. Doe het zoals mijn broer. Die is drie jaar geleden voor een jaar naar Amerika geweest en heeft daar rondgetrokken. Ook in Mexico enzo. :$
Maar die kwam verliefd terug. En ja, we mochten nog een jaar van hem genieten hier in Holland, maar daarna is hij toch echt naar z'n vriendin vertrokken. Inmiddels zijn ze getrouwd, dus nu krijgt hij het Am. burgerschap.

Misschien een ideetje voor jou?;) Volgens mij bedoelt Jelle dit??? :in

Groetjes,
David
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Origineel geplaatst door matthijs019
Origineel geplaatst door david
Origineel geplaatst door matthijs019
Hey David,

Waar woont je broer ergens in Alberta?
Ik zat in de buurt van Lethbridge.
Je zult het niet geloven Matthijs, maar dat ben ik even vergeten. En ik keek in m'n agenda, maar daar staat z'n adres ook niet in. Shame shame... Maar ik ga het navragen. Volgens mij gaat hij namelijk ook in Monarch naar de kerk. Ik ben daar ook weleens geweest... lang geleden... Hij heeft trouwens ook in Lethbridge gewerkt (of nog steeds), dus je hebt echt wel bij hem in de buurt gezeten. O, ik weet het al! Ford Macleod heet dat plaatsje.

Maar wat betreft je heimwee naar Canada... Ik weet wel een oplossing hoor. Doe het zoals mijn broer. Die is drie jaar geleden voor een jaar naar Amerika geweest en heeft daar rondgetrokken. Ook in Mexico enzo. :$
Maar die kwam verliefd terug. En ja, we mochten nog een jaar van hem genieten hier in Holland, maar daarna is hij toch echt naar z'n vriendin vertrokken. Inmiddels zijn ze getrouwd, dus nu krijgt hij het Am. burgerschap.

Misschien een ideetje voor jou?;) Volgens mij bedoelt Jelle dit??? :in

Groetjes,
David


Ha David,

Fort Macleod daar ben ik ook nog geweest vorige week toen we naar het Glacier nationaal park zijn geweest in de States een schitterend wild western stadje.

Om zo voor de fun een jaar door noord-amerika heen te reizen lijkt mij niet echt wat, ik wil dan ook graag wat werken daar. Maar je mag met een werkvergunning niet van baas veranderen. Best jammer. Anders zou ik het vast een keer doen, en dan in Mexico beginnen en dan zo naar boven en eindigen in Alaska.

Ik heb opa Jelle wel door hoor hahaha.
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Van de forummers die van mij een kaartje zouden krijgen die moeten denk ik nog even geduld hebben.

Ze zijn onderweg maar ik denk dat ze per boot naar nederland komen. In Canada moet je er altijd bij zeggen dat het airmail is anders gaat het fout en ik ben dit helemaal vergeten te zeggen.
Dus misschien met de kerstdagen.

Matthijs
matthijs019

Bericht door matthijs019 »

Nou hier is dan het begin van mijn reisverslag. Ik probeer het zo kort mogelijk te houden…


28 juni om 5 uur werd ik heel gemeen gewekt door een akelig gepiep die ik snel met een klap het zwijgen gaf, ik dacht met een glimlach gelukkig 3 weken geen wekker meer en met een zwaai stond ik naast bed. Met een luid kabaal bolderde ik de trap om toch nog even te laten horen dat ik nog thuis was. Nadat ik mij gedoucht had? Was mijn beste moe al wat brood aan het smeren voor mij voor onderweg. Inmiddels was het alweer 5.30 en wat duurt 15 minuten toch lang voordat je weg mag. Tja het tijd van afscheid nemen kwam ook. Van mijn moeder kreeg ik nogal wat tips/trucs/adviezen mee wat werd beantwoord met Ja moe, Nee moe Goed moeder, zal ik doen moeder. Van de hond kreeg ik nog een poot en een grommende blaf. Toen ik mijn hoofd nog even in de volière stak kreeg ik nog een fluitconcert van de kanaries als afscheidt.
Het leek wel alsof ik een wereldreis ging maken. Vader was inmiddels ook al uit de bedestee gekropen om mij een hard handig afscheid te geven, het leek wel dat ik mijn hand in een bankschroef had en alsof dat nog genoeg was kreeg ik ook eens een dreun op mijn schouder en zei, Matthijs een goede vakantie en een behouden thuiskomst.

Nadat ik de loodzware koffer met een zwaai de auto ingegooid kon mijn broer de sleutel om draaien en met piepende banden het pad afscheuren maar helaas ik moest nog even wachten. Ja daar kwam hij eindelijk de hoek om lopen en nam plaats achter het stuur. En met een rustig gangetje reden we richting het station, onderweg dacht ik van, o als we maar geen klapband krijgen. Maar gelukkig zag ik in de verte het grote blauwe bord met het teken van de NS erop.
We waren niet de enigste die op vakantie gingen. Het was er zwart van de mensen die met een bus reis op vakantie gingen. Je had ze moeten zien kijken toen ik met een paar gele klompen de auto uit kwam zetten. Nadat ik een kaartje gekocht van 19 euro 70 (tis schandalig) naar Schiphol moest ik de tunnel in om naar spoor twee te kunnen en daar stond ik dan samen met mijn broer te wachten op mijn kameraden die door hun mammies werden weg gebracht.
Maarten met de klompen aan met 2 koffers en een buggy voor het dochtertje van zijn broer en schoonzus. Anne-Jan met een echte Canadese cowboy hood op en uiteraard de bij horende laarzen die hij vorig jaar van een joodse cowboy gekocht had in Alberta.
Door mijn kameraden werd ik met een droge “moguâ€
Plaats reactie