CSFR

de Paus

CSFR

Bericht door de Paus »

Vandaag las ik op de site van RefDag het volgende: http://www.refdag.nl/website/artikel.as ... 318&datum=
De GerGem adviseert studenten niet meer om op CSFR te gaan. Ze wijst het bij monde van Ds. W. Visscher zelfs af. Mijn haren stijgen ter berge! Als zelfs CSFR al wordt afgekeurd, wat kan dan nog wel? WORDT WAKKER GER.GEM!!!

de paus
de Paus

Bericht door de Paus »

Vandaag las ik op de site van RefDag het volgende: http://www.refdag.nl/website/artikel.as ... 318&datum=
De GerGem adviseert studenten niet meer om op CSFR te gaan. Ze wijst het bij monde van Ds. W. Visscher zelfs af. Mijn haren stijgen ter berge! Als zelfs CSFR al wordt afgekeurd, wat kan dan nog wel? WORDT WAKKER GER.GEM!!!

de paus
Reformator

Bericht door Reformator »

hoezo wordt wakker !

De GER Gem waarschuwt terecht tegen organisaties als de CFSR.

Zie het artikel enige tijd geleden in het RD
over de koers die deze club vaart.
Je kan dus beter zeggen gelukkig de Ger Gem is wakker geworden zoals de OGG en de GGN al langere tijd hun studenten waarschuwde tegen deze club.

Studenten kunnen zich beter aansluiten
D.C of bij Solidamentum.
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Het is natuurlijk wel zo dat de CSFR gigantisch is verlinkst in die vijftig jaar. Ik meen zelfs dat het een en ander vanuit de gereformeerde belijdenisgeschriften binnen deze kring gerelativeerd wordt. Het gedachtegoed van C. Graafland dringt daar volgens mij meer en meer door.
criticus

Bericht door criticus »

Verheugd was ik toen ik vernam dat er nu openlijk vanuit de GG wordt gezegd dat de csfr toch eigenlijk niet meer in de lijn van eertijds staat.
alhoewel ds. moerkerken e.a. allen bij deze club zaten zien ze het verval in de leer en leven welke bij het csfr word uitgedragen

Gelukkig zijn er verantwoorde vervangers als Solidamentum en DC.
de Paus

Bericht door de Paus »

Zie het artikel enige tijd geleden in het RD over de koers die deze club vaart.
Je kan dus beter zeggen gelukkig de Ger Gem is wakker geworden zoals de OGG en de GGN al langere tijd hun studenten waarschuwde tegen deze club
Lekkere neutrale bron overigens: het RD. Jullie noemen geen echte argumenten TEGEN CSFR.
Studenten kunnen zich beter aansluiten D.C of bij Solidamentum
Wat is er zo goed aan DC of Solidamentum? Wat doen zij wat CSFR niet doet?
Het gedachtegoed van C. Graafland dringt daar volgens mij meer en meer door
HIEP HIEP HOERA! Hervormd bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Zelf zit ik op een kring met CSFR-leden, en ken ik verschillende leden van CSFR van verschillende disputen en ik kan niet anders zeggen dan dat ik die kritiek en afwijzing vanuit de GerGem volkomen misplaatst vind. De kringen en avonden van CSFR zijn opbouwend voor je geloof, er zijn avonden die ook ontspannend zijn en vriendschapsbanden geven. Wat nog meer nodig?

de paus
student
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2002, 17:09

Bericht door student »

Zeer verbaasd ben ik over de negatieve reacties op de CSFR. Ik betwijfel of de verlinksing zodanig is als wordt gemeend en van nieuwe leden wordt verwacht dat ze zonder voorbehoud hun handtekening zetten onder de Bijbel en de drie formulieren. Waarom negatief zijn t.a.v. een studentenvereniging waar serieus de bijbel wordt bestudeerd, erover wordt gesproken? Ook ben ik wel benieuwd wat er nu precies bedoeld wordt met verlinksing. En met het verval van leer en leven.
Trein

Bericht door Trein »

Wat ze bedoelen, is dat je iets afwijkt van wat zij goed vinden, en dan heb je volgens hun dus een valse leer. Ze vinden zichzelf echt enorm goed en verheven boven de rest van de wereld en het gepeupel.
Daar is een mooi woord voor, Godsdienstwaanzin.

Dat kerkje begint steeds meer op een secte te lijken.

[Edited on 2/2/02 by Trein]
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12008
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Bericht door Herman »

Ik denk dat er heus de CSFR helemaal niet de meest reformatorische vereniging is! Sterker nog, zijn er ook niet sterke evangelicale invloeden, die echt niet allemaal positief te beoordelen zijn?
Bovendien kan vind ik het volstrekt normaal dat binnen de GG daar zorg over uitgesproken wordt. Ze zitten nu eenmaal niet op 1 lijn.
Adje

Bericht door Adje »

Zijn er hier ook posters die op de CSFR zitten? Misschien wel goed voor de relativering.
spankie

Bericht door spankie »

Sorry adje, geen csfr-lid, wel een reactie.

Beste mensen, laten we svp niet weer verzanden in een discussie hoe goed de Ned. Hervormde Kerk en hoe slecht en bekrompen de Ger. Gem. zou zijn.

Mijns inziens is de kritiek en de afwijzing van de Ger Gem wel begrijpelijk, maar niet terecht.
Het gaat er nu eenmaal wel wat anders dan men bij de Ger Gem graag zou willen. Maar of dat nou zo verkeerd is?
Gerrie

Bericht door Gerrie »

20 jaar geleden ben ik ook CSFR-lid geweest. En toen waren er ook studenten van de GerGem die geen lid wilden worden. Wel was er een institutiekring waar zowel studenten van de CSFR als GerGemmers samen Calvijn bestudeerden. En daar had ik goede ervaringen mee. Zijn de tijden nu zoveel anders?
de Paus

Bericht door de Paus »

daarom heb ik bedankt voor de Ned Herv. Kerk. Het bloed stoomt juist daar waar het niet gaan mag. Tegen de gereformeerde leer in.
Bedanken voor de Hervormde Kerk vind ik niet een oplossing. Je laat namelijk wel heel wat broeders en zusters achter. En je gaat me nu niet wijsmaken dat er in de Hervormde Kerk alleen maar verkeerde dingen gebeuren!!! of toch?

de paus
sochrio

Bericht door sochrio »

Tussen hervormde gemeentes onderling zit ook een gigantisch verschil.
Bovendien, geen enkele kerk is volmaakt, omdt het menselijke instellingen zijn.
Plaats reactie