Jeugdherbergen in Europa

Plaats reactie
madelief

Jeugdherbergen in Europa

Bericht door madelief »

Heeft er hier iemand ervarig met slapen in een jeugdherberg?
Ik wil nl in november dit jaar in Duitsland ( het droge gedeelte!!) een weekendje naar een jeugdherberg. Ik reis dan alleen en ga om mensen te ontmoeten.
Het lijkt me megatof!!!!!!
Want ik heb een Canadese penvriendin en die deed dat ook en was er goed over te spreken. Maar graag hoor ik ook jullie ervaringen.................
Tussen twee haakjes is het plan om naar Baden-Baden te gaan.lemand daar al geweest?
Ik ben wel in het zwarte woud geweest maar nog niet op dat plekje.
Please reakties.........:thu:thu
madelief

Bericht door madelief »

Is er dan helemaal niemand die hier iets zinnigs over weet te zeggen................:#:(:#:(
Please al is het iets dat 50 jaar geleden is of dat je het een leuk idee vind maar zeg aub iets...................................
wpv

Bericht door wpv »

Nou vooruit dan:

Tis van mij al weer 22 jaar geleden, dat ik een jeugdherbergentrektocht heb gemaakt door Duitsland. Op zich wel leuk, als je niet op je privacy gesteld bent. Dat vond ik namelijk een minpuntje. Je bent altijd maar dan ook altijd met anderen. Ja kunt je niet eens even terugtrekken op je eigen kamer want die heb je niet.
Wat eten en drinken betreft moet je ook maar afwachten wat je krijgt en wat de pot schaft. Kheb in een jeugdherberg waar ik 4 dagen verbleef elke dag vruchtenthee gekregen. Wanneer je er van houd is het lekker, maar ik vond het smerig.
kridje
Berichten: 1193
Lid geworden op: 07 mar 2002, 22:59
Locatie: Moerkapelle
Contacteer:

Bericht door kridje »

Ja, er zijn ook jeugdherbergen in Nederland. Ik weet niet hoeveel maar ik denk zeker wel een stuk of 20. Volgens mij zijn ze niet met elkaar te vergelijken.

Toen ik nog op school zat zaten we tijdens praktijkweek vaak in een jeugdherberg. Heb met school in o.a. Doorwerth en Arnhem gezeten en beviel me best. Maar als je met school ben is het een ander sfeertje dan als je op jezelf of met een gezinnetje ben! :%
madelief

Bericht door madelief »

Herbergen genoeg in europa. Bij de anwb kun je een boek kopen maar er zijn speciale site waarop je alle jeugdherbergen kunt bekijken en online boeken. Je moet maar eens met de zoekmachine Ilse en dan jeugdherbergen intypen. Pffffff wat je dan allemaal tegen komt.......
Er zijn zeker meer als twintig jeugdherbergen in Ned. Het zal eerder tegen de 500 lopen. :,
madelief

Bericht door madelief »

Nou het Zarte Woud zat vol maar ik heg nu geboekt voor Hof. Vlakbij de Tsjechische grens.
Maar ook heel leuk.
:!:!:!:!:!:!
Plaats reactie