Hardlopen

Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Hardlopen

Bericht door Mannetje »

Boek lezen op de hometrainer. Kan prima.
-
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Hardlopen

Bericht door eilander »

FlyingEagle schreef:Er zijn van die mooie posters te koop, eentje van een hagelwit strand ofzo.
Ik zou dan een tijger doen, dan wil je wel rennen.
KDD
Berichten: 1496
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Hardlopen

Bericht door KDD »

eilander schreef:
FlyingEagle schreef:Er zijn van die mooie posters te koop, eentje van een hagelwit strand ofzo.
Ik zou dan een tijger doen, dan wil je wel rennen.
Of een poster van Kamala Harris - dat werkt ook.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Hardlopen

Bericht door Anselmus »

Vanmorgen m'n hardloopschoenen aangetrokken. Het wat koud en een beetje nat, maar het was eigenlijk goed te doen. Ik ben aan m'n tempo aan het werken. Vanmorgen 6.19, ik wil eigenlijk onder de zes uitkomen dit jaar. En m'n rondje was vanmorgen net te kort. Binnenkort eens een langere uitstippelen hier in de buurt.
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Anselmus schreef:Vanmorgen m'n hardloopschoenen aangetrokken. Het wat koud en een beetje nat, maar het was eigenlijk goed te doen. Ik ben aan m'n tempo aan het werken. Vanmorgen 6.19, ik wil eigenlijk onder de zes uitkomen dit jaar. En m'n rondje was vanmorgen net te kort. Binnenkort eens een langere uitstippelen hier in de buurt.
Bedoel je 6.19 km?

Ik probeer vanavond weer te gaan. Mijn eerste doel is om weer 2 a 3 keer per week te lopen en daarnaast nog twee keer te wandelen.
newton
Berichten: 673
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Hardlopen

Bericht door newton »

merel schreef:
Anselmus schreef:Vanmorgen m'n hardloopschoenen aangetrokken. Het wat koud en een beetje nat, maar het was eigenlijk goed te doen. Ik ben aan m'n tempo aan het werken. Vanmorgen 6.19, ik wil eigenlijk onder de zes uitkomen dit jaar. En m'n rondje was vanmorgen net te kort. Binnenkort eens een langere uitstippelen hier in de buurt.
Bedoel je 6.19 km?
6.19 met doelstelling onder de zes klinkt als minuten per kilometer. Met 6.19 zit je op 9.5km per uur. 6 = 10 km per uur.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Dank je, weer wat geleerd. Ik loop al jaren, maar nog nooit met een doel. Ik houd zelfs tijd en afstand niet bij.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hardlopen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:Dank je, weer wat geleerd. Ik loop al jaren, maar nog nooit met een doel. Ik houd zelfs tijd en afstand niet bij.
Strava installeren :-). Ik moet zeggen, als ik ga fitnessen heb ik altijd wel een schema. Anders voelt het echt heel doelloos.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:Dank je, weer wat geleerd. Ik loop al jaren, maar nog nooit met een doel. Ik houd zelfs tijd en afstand niet bij.
Strava installeren :-). Ik moet zeggen, als ik ga fitnessen heb ik altijd wel een schema. Anders voelt het echt heel doelloos.
Strava ken ik niet, wel Evi. Wat is het voordeel van Strava?
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hardlopen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:Dank je, weer wat geleerd. Ik loop al jaren, maar nog nooit met een doel. Ik houd zelfs tijd en afstand niet bij.
Strava installeren :-). Ik moet zeggen, als ik ga fitnessen heb ik altijd wel een schema. Anders voelt het echt heel doelloos.
Strava ken ik niet, wel Evi. Wat is het voordeel van Strava?
Ik ken Evi niet. Je houdt er bij wat je tijden zijn, snelheden, afstanden etc.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Hardlopen

Bericht door Anselmus »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:Dank je, weer wat geleerd. Ik loop al jaren, maar nog nooit met een doel. Ik houd zelfs tijd en afstand niet bij.
Strava installeren :-). Ik moet zeggen, als ik ga fitnessen heb ik altijd wel een schema. Anders voelt het echt heel doelloos.
Strava ken ik niet, wel Evi. Wat is het voordeel van Strava?
Evy is een coach, Strava een soort Facebook voor sporters. Je kunt aangeven welke sport je hebt gedaan, welke tijden en afstanden. Je kunt meedoen met challenges en kijken of je bepaalde segmenten harder hebt gelopen dan de vorige keer. En de uitleg hierboven over de tijd klopt. Een pace van onder de zes betekent 10 km/uur of 5 km in een half uur lopen. Uiteindelijk kom je daar met Evy ook ongeveer uit, maar om jezelf dan iets verder uur te dagen kun je je snelheid steeds iets verbeteren.

Vanmorgen even gekeken naar m'n VO2 Max. Kijken jullie daar wel eens naar? Ik ben blij dat de trainingen vruchten afwerpen. M'n conditie is aanzienlijk verbeterd.
Fides Quaerens Intellectum
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Hardlopen

Bericht door JvW »

VO2max wordt bij mij bijgehouden via Garmin, daar kijk ik af en toe naar. Ik ben schijnbaar topfit, al voelt dat lang niet altijd zo…..
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Anselmus schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:Dank je, weer wat geleerd. Ik loop al jaren, maar nog nooit met een doel. Ik houd zelfs tijd en afstand niet bij.
Strava installeren :-). Ik moet zeggen, als ik ga fitnessen heb ik altijd wel een schema. Anders voelt het echt heel doelloos.
Strava ken ik niet, wel Evi. Wat is het voordeel van Strava?
Evy is een coach, Strava een soort Facebook voor sporters. Je kunt aangeven welke sport je hebt gedaan, welke tijden en afstanden. Je kunt meedoen met challenges en kijken of je bepaalde segmenten harder hebt gelopen dan de vorige keer. En de uitleg hierboven over de tijd klopt. Een pace van onder de zes betekent 10 km/uur of 5 km in een half uur lopen. Uiteindelijk kom je daar met Evy ook ongeveer uit, maar om jezelf dan iets verder uur te dagen kun je je snelheid steeds iets verbeteren.

Vanmorgen even gekeken naar m'n VO2 Max. Kijken jullie daar wel eens naar? Ik ben blij dat de trainingen vruchten afwerpen. M'n conditie is aanzienlijk verbeterd.
Ah, dan denk ik dat Evi meer wat voor mij is dan Strava. Ik heb echt 'te lui' om alles wat ik eet en doe te registreren. Het interesseert mij in dat kader ook weinig hoe snel ik loop en welke afstanden ik afleg. Ik loop voor mijn gezondheid en conditie, niet omdat ik het leuk vind.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: RE: Re: Hardlopen

Bericht door Anselmus »

merel schreef:
Anselmus schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef: Strava installeren :-). Ik moet zeggen, als ik ga fitnessen heb ik altijd wel een schema. Anders voelt het echt heel doelloos.
Strava ken ik niet, wel Evi. Wat is het voordeel van Strava?
Evy is een coach, Strava een soort Facebook voor sporters. Je kunt aangeven welke sport je hebt gedaan, welke tijden en afstanden. Je kunt meedoen met challenges en kijken of je bepaalde segmenten harder hebt gelopen dan de vorige keer. En de uitleg hierboven over de tijd klopt. Een pace van onder de zes betekent 10 km/uur of 5 km in een half uur lopen. Uiteindelijk kom je daar met Evy ook ongeveer uit, maar om jezelf dan iets verder uur te dagen kun je je snelheid steeds iets verbeteren.

Vanmorgen even gekeken naar m'n VO2 Max. Kijken jullie daar wel eens naar? Ik ben blij dat de trainingen vruchten afwerpen. M'n conditie is aanzienlijk verbeterd.
Ah, dan denk ik dat Evi meer wat voor mij is dan Strava. Ik heb echt 'te lui' om alles wat ik eet en doe te registreren. Het interesseert mij in dat kader ook weinig hoe snel ik loop en welke afstanden ik afleg. Ik loop voor mijn gezondheid en conditie, niet omdat ik het leuk vind.
Je hoeft het niet zelf in te voeren, je telefoon registreert alles zelf of inderdaad via apps/horloges als Garmin. Maar als het niet bij je past moet je het niet doen. Het stimuleert mij als ik zie dat anderen ook lekker rennenAfbeelding. Daarnaast wil ik nog een keer lopen voor bijvoorbeeld Kerkrade, dan is het handig dat je ongeveer weet wat je loopt.
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Zojuist voor het eten nog gelopen. Het ging voor geen meter; kramp in m'n voeten en kuiten en ik kon mij er slecht toe zetten om door te hollen. Hebben jullie daar ook last van?
Plaats reactie