Hardlopen

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hardlopen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Charles schreef:Die paar keer dat ik heb hardgelopen deed ik dat 's ochtends vroeg. Dan ga je fit en met een goed gevoel de dag in. Is dat geen optie?
In de zomer loop ik wel regelmatig ( voor werktijd) om 5.00 uur hard. In de winter lukt het mij niet om zo vroeg mijn bed uit te komen.
Gewoon, wekker zetten en gaan.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Charles schreef:Die paar keer dat ik heb hardgelopen deed ik dat 's ochtends vroeg. Dan ga je fit en met een goed gevoel de dag in. Is dat geen optie?
In de zomer loop ik wel regelmatig ( voor werktijd) om 5.00 uur hard. In de winter lukt het mij niet om zo vroeg mijn bed uit te komen.
Gewoon, wekker zetten en gaan.
In theorie een nobel streven. In de praktijk draai ik mij nog een keertje om tot 6.00 uur.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hardlopen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Charles schreef:Die paar keer dat ik heb hardgelopen deed ik dat 's ochtends vroeg. Dan ga je fit en met een goed gevoel de dag in. Is dat geen optie?
In de zomer loop ik wel regelmatig ( voor werktijd) om 5.00 uur hard. In de winter lukt het mij niet om zo vroeg mijn bed uit te komen.
Gewoon, wekker zetten en gaan.
In theorie een nobel streven. In de praktijk draai ik mij nog een keertje om tot 6.00 uur.
Tsja, ik zet de wekker ook vroeg en ga. Tis een keuze maken he :)
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Heel goed van jou. Ik loop daarom op een ander tijdstip.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Hardlopen

Bericht door Habitat »

Bij mij is het precies andersom. Ik kan niet goed slapen als ik 's avonds niet gesport heb.
Ik sport elke avond rond een uur of negen. Daarna lekker naar bed. Voor mij ideaal.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Habitat schreef:Bij mij is het precies andersom. Ik kan niet goed slapen als ik 's avonds niet gesport heb.
Ik sport elke avond rond een uur of negen. Daarna lekker naar bed. Voor mij ideaal.
Tijdens mijn studietijd ging ik halverwege de dag. Eigenlijk vind ik dat het prettigst, maar met mijn huidige leven niet haalbaar.
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Hardlopen

Bericht door Ambtenaar »

Als je niet van tegen houdt, kun je overwegen een loopband aan te schaffen. Ik heb een Tacx, en die bevalt prima in de herfst- en wintermaanden.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef:Als je niet van tegen houdt, kun je overwegen een loopband aan te schaffen. Ik heb een Tacx, en die bevalt prima in de herfst- en wintermaanden.
Een aparte sportafdeling met cardioapparatuur in huis zou best fijn zijn. Mijn man sport vaak in de kamer met gewichten. Ik ben daartoe slechter gemotiveerd.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hardlopen

Bericht door Mara »

Ambtenaar schreef:Als je niet van tegen houdt, kun je overwegen een loopband aan te schaffen. Ik heb een Tacx, en die bevalt prima in de herfst- en wintermaanden.
Wij hadden een loopband en een hometrainer. We hebben er slechts een paar weken enthousiast gebruik van gemaakt.
Het is zo saai om een half uurtje te fietsen of te lopen, terwijl je tegen een muur aankijkt.
:hum
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Hardlopen

Bericht door Mister »

Mara schreef:
Ambtenaar schreef:Als je niet van tegen houdt, kun je overwegen een loopband aan te schaffen. Ik heb een Tacx, en die bevalt prima in de herfst- en wintermaanden.
Wij hadden een loopband en een hometrainer. We hebben er slechts een paar weken enthousiast gebruik van gemaakt.
Het is zo saai om een half uurtje te fietsen of te lopen, terwijl je tegen een muur aankijkt.
:hum
Voor het raam zetten.
Erskinees
Berichten: 2742
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: Hardlopen

Bericht door Erskinees »

Dan zet je toch gewoon een filmpje aan en kijk je daar naar? Of je luistert muziek of een podcast. Al is lopen in de natuur/buiten natuurlijk altijd afleidender.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hardlopen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mister schreef:
Mara schreef:
Ambtenaar schreef:Als je niet van tegen houdt, kun je overwegen een loopband aan te schaffen. Ik heb een Tacx, en die bevalt prima in de herfst- en wintermaanden.
Wij hadden een loopband en een hometrainer. We hebben er slechts een paar weken enthousiast gebruik van gemaakt.
Het is zo saai om een half uurtje te fietsen of te lopen, terwijl je tegen een muur aankijkt.
:hum
Voor het raam zetten.
Dan moet je wel een goed uitzicht hebben hoor.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
FlyingEagle
Berichten: 2862
Lid geworden op: 23 apr 2005, 22:34
Locatie: air

Re: Hardlopen

Bericht door FlyingEagle »

Er zijn van die mooie posters te koop, eentje van een hagelwit strand ofzo.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Hardlopen

Bericht door GerefGemeente-lid »

FlyingEagle schreef:Er zijn van die mooie posters te koop, eentje van een hagelwit strand ofzo.
Begin jij nou ook al?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Hardlopen

Bericht door Mara »

Erskinees schreef:Dan zet je toch gewoon een filmpje aan en kijk je daar naar? Of je luistert muziek of een podcast. Al is lopen in de natuur/buiten natuurlijk altijd afleidender.
Het was in de jaren '90, toen hadden wij dit moois allemaal nog niet. :D
Ik liep hard tot een paar jaar geleden, maar altijd met mijn mobiel in mijn zak en oren open.
En dan is het elke keer anders, het weer, de mensen die je tegenkomt, je route kun je steeds wijzigen, in het ochtendlicht, de schemer of het donker. Variatie genoeg.
FlyingEagle schreef:Er zijn van die mooie posters te koop, eentje van een hagelwit strand ofzo.
Die heb je na een paar keer ook wel gezien.
Mister schreef:Voor het raam zetten.
Het raam was te hoog.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Plaats reactie