Hardlopen

Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Hardlopen

Bericht door Anselmus »

Zelf heb ik een keer met een aantal collega's aan een loopevenement meegedaan. Daarvoor liep ik niet, maar die collega's gemotiveerd om te starten. Daarna steeds weer opnieuw conditie op moeten bouwen, want in de winter vind ik lopen wat lastiger dan in de zomer en dan moet ik weer van voor af aan beginnen. Vanmorgen 6 kilometer gelopen. Ik wil eigenlijk dit jaar nog een keer 10 lopen.

Thuis zijn ze niet zo sportief, dus ik moet mezelf er wel echt toe zetten om te gaan als zij op de bank neerploffen :-). Ik vind het gaan nooit zo leuk, maar als ik klaar ben voelt het heerlijk! Het liefst loop ik in de ochtend, daarna is mijn hoofd heerlijk fris.

Ik luister op dit moment podcasts in plaats van muziek tijdens het lopen. De 'ongelooflijke podcast' bijvoorbeeld. Theologisch kijk ik soms anders tegen dingen aan, maar ik kan wel leren van de argumenten en tegenargumenten of die na het gesprek opzoeken.

Ik ben heel blij met m'n laatste aanwinst, een fitbelt. Naast m'n schoenen fijne uitrusting!
Fides Quaerens Intellectum
KDD
Berichten: 1503
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Hardlopen

Bericht door KDD »

Gisteren gehoord in de kerk. Van Wulfert Floor over Hebreën 12 vers 1:

En gij, volk van God! Wie zijt gij op de loopbaan: Een Asahel of een Mefiboseth? Asahel weet gij, kon lopen als een ree van het veld, zodat hij zelfs Abner te paard kon bijhouden; maar Mefiboseth moest wellicht op krukken springen, ten minste hij was kreupel aan allebel zijn voeten. Met wie kunt gij mee: met de eerste of met de laatste? In de wereldse loopbaan kreeg niemand een prijs dan de persoon die juist het allervaardigste was. Indien het in de geestelijke loopbaan ook zo ging, dan zoudt gij wellicht op de prijs niet durven te rekenen; zoudt gij wel? Och nee, dan was de zaak voor ons allen geheel verloren en buiten hoop. Maar nu de prijs door Christus verdiend is, en ook door Hem zal gegeven worden, nu zal zelfs de geringste kuiper, die maar waarlijk op de loopbaan mag zijn, een verbazend rijke buit, een eeuwige prijs ontvangen.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Hardlopen

Bericht door Anselmus »

KDD schreef:Gisteren gehoord in de kerk. Van Wulfert Floor over Hebreën 12 vers 1:

En gij, volk van God! Wie zijt gij op de loopbaan: Een Asahel of een Mefiboseth? Asahel weet gij, kon lopen als een ree van het veld, zodat hij zelfs Abner te paard kon bijhouden; maar Mefiboseth moest wellicht op krukken springen, ten minste hij was kreupel aan allebel zijn voeten. Met wie kunt gij mee: met de eerste of met de laatste? In de wereldse loopbaan kreeg niemand een prijs dan de persoon die juist het allervaardigste was. Indien het in de geestelijke loopbaan ook zo ging, dan zoudt gij wellicht op de prijs niet durven te rekenen; zoudt gij wel? Och nee, dan was de zaak voor ons allen geheel verloren en buiten hoop. Maar nu de prijs door Christus verdiend is, en ook door Hem zal gegeven worden, nu zal zelfs de geringste kuiper, die maar waarlijk op de loopbaan mag zijn, een verbazend rijke buit, een eeuwige prijs ontvangen.
Ik vind het altijd mooi dat Paulus vaak het voorbeeld van hardlopen gebruikt: geen ballast meenemen (in die tijd renden ze naakt), doel voor ogen houden, jezelf dingen ontzeggen, doorzettingsvermogen. Dan haal je de eindstreep en daar ligt de beloning: de loop geëindigd, het geloof behouden. Ernaar jagen, of je het zou kunnen grijpen. Prachtig beeld voor wie van hardlopen houdt.
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Zojuist in de stromende regen hardgelopen. Het moest uit mijn tenen komen, zo weinig zin had ik. Toch blij dat ik gegaan ben.
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Hardlopen

Bericht door Charles »

Bikkel!
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1106
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: RE: Re: Hardlopen

Bericht door Anselmus »

merel schreef:Zojuist in de stromende regen hardgelopen. Het moest uit mijn tenen komen, zo weinig zin had ik. Toch blij dat ik gegaan ben.
Goed zeg! De warmte binnen vind ik erg aantrekkelijk in deze dagen. Het nodigt niet uit om naar buiten te gaan.
Fides Quaerens Intellectum
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

De warmte binnen is inderdaad veel fijner. Ook slaap ik slechter en veel later als ik 's avonds hardgelopen heb. Toch probeer ik het nu weer op te pakken door drie keer in de week hard te lopen. Hopelijk zet het qua conditie en het verliezen van een paar coronakilio's wat zoden aan de dijk.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hardlopen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:De warmte binnen is inderdaad veel fijner. Ook slaap ik slechter en veel later als ik 's avonds hardgelopen heb. Toch probeer ik het nu weer op te pakken door drie keer in de week hard te lopen. Hopelijk zet het qua conditie en het verliezen van een paar coronakilio's wat zoden aan de dijk.
Kun je dan niet beter begin van de avond lopen? Regen is geen probleem, dat is maar een externe omstandigheid :-)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:De warmte binnen is inderdaad veel fijner. Ook slaap ik slechter en veel later als ik 's avonds hardgelopen heb. Toch probeer ik het nu weer op te pakken door drie keer in de week hard te lopen. Hopelijk zet het qua conditie en het verliezen van een paar coronakilio's wat zoden aan de dijk.
Kun je dan niet beter begin van de avond lopen? Regen is geen probleem, dat is maar een externe omstandigheid :-)
Eerder dan 20.00 uur lukt thuis niet. Mijn man was er niet en ik wilde eerst de jongste twee op bed hebben.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hardlopen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:De warmte binnen is inderdaad veel fijner. Ook slaap ik slechter en veel later als ik 's avonds hardgelopen heb. Toch probeer ik het nu weer op te pakken door drie keer in de week hard te lopen. Hopelijk zet het qua conditie en het verliezen van een paar coronakilio's wat zoden aan de dijk.
Kun je dan niet beter begin van de avond lopen? Regen is geen probleem, dat is maar een externe omstandigheid :-)
Eerder dan 20.00 uur lukt thuis niet. Mijn man was er niet en ik wilde eerst de jongste twee op bed hebben.
Ok, wellicht een andere keer wel dan?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:De warmte binnen is inderdaad veel fijner. Ook slaap ik slechter en veel later als ik 's avonds hardgelopen heb. Toch probeer ik het nu weer op te pakken door drie keer in de week hard te lopen. Hopelijk zet het qua conditie en het verliezen van een paar coronakilio's wat zoden aan de dijk.
Kun je dan niet beter begin van de avond lopen? Regen is geen probleem, dat is maar een externe omstandigheid :-)
Eerder dan 20.00 uur lukt thuis niet. Mijn man was er niet en ik wilde eerst de jongste twee op bed hebben.
Ok, wellicht een andere keer wel dan?
Meestal lukt het niet eerder.
Zeeuw
Berichten: 11550
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Hardlopen

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: Meestal lukt het niet eerder.
Dan zul je keuzes moeten maken, minder slapen of eerder lopen, makkelijker kunnen we het niet maken :-)
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef: Meestal lukt het niet eerder.
Dan zul je keuzes moeten maken, minder slapen of eerder lopen, makkelijker kunnen we het niet maken :-)
Die keuze maak ik toch al door minder te slapen en wel te lopen. Ik weet al 10 jaar dat ik slechter slaap als ik 's avonds sport en neem dat voor lief ;)
Charles
Berichten: 1553
Lid geworden op: 06 jan 2014, 08:44

Re: Hardlopen

Bericht door Charles »

Die paar keer dat ik heb hardgelopen deed ik dat 's ochtends vroeg. Dan ga je fit en met een goed gevoel de dag in. Is dat geen optie?
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Hardlopen

Bericht door merel »

Charles schreef:Die paar keer dat ik heb hardgelopen deed ik dat 's ochtends vroeg. Dan ga je fit en met een goed gevoel de dag in. Is dat geen optie?
In de zomer loop ik wel regelmatig ( voor werktijd) om 5.00 uur hard. In de winter lukt het mij niet om zo vroeg mijn bed uit te komen.
Plaats reactie