Duo Lingo

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Duo Lingo

Bericht door DDD »

Ik hoor steeds meer mensen die via Duo Lingo een taal leren. Ik ben zelf begonnen met Italiaans, en ik houd het al een maand vol. Het is een goede afleiding en ontspanning, vind ik. En het blijkt dat ik nog steeds iets nieuws kan onthouden, wat ik ook wel een geruststellende gedachte vind, aangezien ik soms het idee heb dat mijn geheugen een zeef is.

Zijn er meer mensen die dit gebruiken?

Mijn ervaring is alleen met de gratis versie. Ik geloof dat je met de betaalde versie sneller opschiet, maar de vraag is of je dan ook alles onthoudt.

Ik vind het zelf een prettiger manier dan een daadwerkelijke les. Maar ik kan natuurlijk nog nauwelijks een woord verstaan.
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Duo Lingo

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik hoor steeds meer mensen die via Duo Lingo een taal leren. Ik ben zelf begonnen met Italiaans, en ik houd het al een maand vol. Het is een goede afleiding en ontspanning, vind ik. En het blijkt dat ik nog steeds iets nieuws kan onthouden, wat ik ook wel een geruststellende gedachte vind, aangezien ik soms het idee heb dat mijn geheugen een zeef is.

Zijn er meer mensen die dit gebruiken?

Mijn ervaring is alleen met de gratis versie. Ik geloof dat je met de betaalde versie sneller opschiet, maar de vraag is of je dan ook alles onthoudt.

Ik vind het zelf een prettiger manier dan een daadwerkelijke les. Maar ik kan natuurlijk nog nauwelijks een woord verstaan.
Ja ik ken het ook. Heb een tijdje relatief veel Spaans gesproken en ook daarbij jou app gebruikt. Ik zou zo graag het weer op willen pakken omdat het echt een gave en mooie taal is, maarja.

Als je een maand Italiaans leert dan zou je toch wel bepaalde woorden of zinnen moeten verstaan? Praten ze echt zo snel? ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Duo Lingo

Bericht door DDD »

Ik heb een tijd lang wekelijks uit de Italiaanse Bijbel gelezen, dus ik begrijp sowieso wel een aantal dingen. Maar ik denk niet dat ik het journaal in het Italiaans kan volgen.

Ik zoek nog leuke luisterverhalen of podcasts/ films.

Frans ophalen zou ook nog wel leuk zijn, en daarna komt Spaans aan de beurt.
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Duo Lingo

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik heb een tijd lang wekelijks uit de Italiaanse Bijbel gelezen, dus ik begrijp sowieso wel een aantal dingen. Maar ik denk niet dat ik het journaal in het Italiaans kan volgen.

Ik zoek nog leuke luisterverhalen of podcasts/ films.

Frans ophalen zou ook nog wel leuk zijn, en daarna komt Spaans aan de beurt.
Ik denk dat Frans en Spaans het makkelijkst zijn, dat is tenminste mijn ervaring, daarna pas Italiaans, Roemeens en Portugees. Het schijnt wel dat een Spanjaard prima een Portugees zou moeten kunnen verstaan. Net als een Tsjech een Slowaak zou moeten kunnen verstaan. Nederlands en Fries wijkt meer af dan Tsjechisch en Slowaaks.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1083
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Duo Lingo

Bericht door Anselmus »

In het verleden heb ik het gebruikt om wat Franse woorden te leren omdat ik nooit Frans heb gehad. Ik vond het wel grappig en het motiveert om alles gekleurd te houden.

Wat ik persoonlijk beter vind werken is Tandem Language Exchange Community. Daarin kun je aangeven welke taal je beheerst en welke taal je wilt leren. Vervolgens kun je met mensen over de hele wereld communiceren die die taalvoorkeuren andersom hebben ingevuld. Dan spreek je bijvoorbeeld een Spaanse native die Nederlands wil leren. Ik heb daar al grappige gesprekken gehad al is het soms even zoeken naar een leuke match. Zo las ik met een arts uit Roemenië een artikel van nu.nl die ze vertaalde naar het Engels om zo te laten weten hoe ze de tekst begrepen had.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Duo Lingo

Bericht door Herman »

Ik leer tegenwoordig Frans via Duolingo. Ik hou het best aardig vol.
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Duo Lingo

Bericht door HersteldHervormd »

Ik wil graag mijn Franse taal weer bijschaven. Ooit op school een jaar gehad. Ik kan redelijk snel talen leren. Heeft iemand nog tips?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Duo Lingo

Bericht door DDD »

Ik zit al op 820 dagen bij Italiaans. Mij bevalt het uitstekend. Het gaat niet heel snel maar ik doe ook maar één oefening per dag.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3937
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Duo Lingo

Bericht door Terri »

Ik gebruik ook Duo Lingo, 1 x per dag. Ze zijn wel wat opdringerig.... ;)
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Duo Lingo

Bericht door Arja »

Leuk hoor. Ik doe Grieks op DUO LINGO. Nu wil ik jullie natuurlijk volgen :-)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Duo Lingo

Bericht door Herman »

Ik speel daar onder voor- en achternaam, dus vindbaar voor iedereen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Duo Lingo

Bericht door Lilian1975 »

Ik ben met Frans begonnen. Lijkt me wel handig voor de vakantie. :). Als je email stuurt, kan je mijn naam krijgen. Heb alleen 2 jaar Frans op de middelbare school gehad. Niet in vakkenpakket. Dus beginner...
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 12 mar 2024, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Duo Lingo

Bericht door Mannetje »

Ik ga mijn Duits maar eens proberen op te halen voor de vakantie. Dankzij dit topic denk ik er nu aan om Duo Lingo eindelijk eens te installeren op mijn telefoon.

Al heel wat jaar terug had ik memrise om Hebreeuws te leren, dat werkte toen best aardig.
-
TSD
Berichten: 2089
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Duo Lingo

Bericht door TSD »

Mannetje schreef: 12 mar 2024, 13:25 Ik ga mijn Duits maar eens proberen op te halen voor de vakantie. Dankzij dit topic denk ik er nu aan om Duo Lingo eindelijk eens te installeren op mijn telefoon.

Al heel wat jaar terug had ik memrise om Hebreeuws te leren, dat werkte toen best aardig.
Memrise gebruik ik dus nu om mijn Duits weer op te frissen. Ik vind de nieuwe AI-chatbot daarin, waarmee je dus ook zinnen moet formuleren voor in een gesprek, best een hele mooie tool die mij sneller helpt dan alleen woordjes stampen.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Duo Lingo

Bericht door Arja »

TSD schreef: 12 mar 2024, 14:52
Mannetje schreef: 12 mar 2024, 13:25 Ik ga mijn Duits maar eens proberen op te halen voor de vakantie. Dankzij dit topic denk ik er nu aan om Duo Lingo eindelijk eens te installeren op mijn telefoon.

Al heel wat jaar terug had ik memrise om Hebreeuws te leren, dat werkte toen best aardig.
Memrise gebruik ik dus nu om mijn Duits weer op te frissen. Ik vind de nieuwe AI-chatbot daarin, waarmee je dus ook zinnen moet formuleren voor in een gesprek, best een hele mooie tool die mij sneller helpt dan alleen woordjes stampen.
Is jouw Memrise gratis?
Plaats reactie