De voordelen van koud douchen

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:Ik vind twee dingen heel grappig:

1: De profielfoto van Philpot bij dit soort onbenullige topics;
2: Dat dit topic onder vrijetijdsbesteding staat.

:haha
Onbenullig? :oO. Maar inderdaad, als je een paar keer naar die foto kijkt en denkt aan een koude douche...Die baard drupt nog een halve dag na.
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
HersteldHervormd schreef:Ik vind twee dingen heel grappig:

1: De profielfoto van Philpot bij dit soort onbenullige topics;
2: Dat dit topic onder vrijetijdsbesteding staat.

:haha
Onbenullig? :oO. Maar inderdaad, als je een paar keer naar die foto kijkt en denkt aan een koude douche...Die baard drupt nog een halve dag na.
Hihi

Van de topics die we hebben op RF is deze wel redelijk onbenullig toch?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door DDD »

Nou dat weet ik niet. Het zet in ieder geval aan tot daden. Ik heb het voor het eerst zojuist geprobeerd. Het voornaamste effect is dat het hier en daar prikt omdat kennelijk de shampoo niet goed is afgespoeld. :D
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Nou dat weet ik niet. Het zet in ieder geval aan tot daden. Ik heb het voor het eerst zojuist geprobeerd. Het voornaamste effect is dat het hier en daar prikt omdat kennelijk de shampoo niet goed is afgespoeld. :D
:haha
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door refo »

HersteldHervormd schreef:Ik vind twee dingen heel grappig:

1: De profielfoto van Philpot bij dit soort onbenullige topics;
2: Dat dit topic onder vrijetijdsbesteding staat.

:haha
Om maar niet te spreken van de onderschriften. Af en toe is het geen (reformatorische) combinatie: post+handtekening.
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door MGG »

Apologeet schreef:Ik vind het altijd triest om zogenaamde voordelen te zoeken achter een noodgedwongen situatie.
Niemand doucht koud als ie een keus heeft.
Het gaat gewoon over armoede.
Zo kun je jezelf ook voorhouden dat crackers gezond zijn omdat je geen warm eten meer kan veroorloven of dat water uit de kraan het beste is omdat je geen flessen limonade meer kan kopen.
En ja, ik weet dat dit een oud topic is.
Maar bij toeval wel erg actueel.
Jawel hoor. Op vakantie heb ik diverse keren koud gedoucht, terwijl het verbruik van gas voor mij gratis was. Ik sponsor Poetin het liefst zo min mogelijk.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Zeeuw »

MGG schreef:
Apologeet schreef:Ik vind het altijd triest om zogenaamde voordelen te zoeken achter een noodgedwongen situatie.
Niemand doucht koud als ie een keus heeft.
Het gaat gewoon over armoede.
Zo kun je jezelf ook voorhouden dat crackers gezond zijn omdat je geen warm eten meer kan veroorloven of dat water uit de kraan het beste is omdat je geen flessen limonade meer kan kopen.
En ja, ik weet dat dit een oud topic is.
Maar bij toeval wel erg actueel.
Jawel hoor. Op vakantie heb ik diverse keren koud gedoucht, terwijl het verbruik van gas voor mij gratis was. Ik sponsor Poetin het liefst zo min mogelijk.
Ook niet stiekem Wodka gedronken dan?
MGG
Berichten: 3428
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door MGG »

Zeeuw schreef: Ook niet stiekem Wodka gedronken dan?
Haha nee, liever wiskey of bacardi. Nu is het niet zo dat ik in de supermarkt rondloop en bij elk product controleer of het uit Rusland komt ;)
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door DDD »

Ik heb tot op heden totaal niet het idee dat ik mij anders voel door de koude douche. Maar misschien werkt het alleen op langere termijn.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef:Nou dat weet ik niet. Het zet in ieder geval aan tot daden. Ik heb het voor het eerst zojuist geprobeerd. Het voornaamste effect is dat het hier en daar prikt omdat kennelijk de shampoo niet goed is afgespoeld. :D
Ik meende wel eens vernomen te hebben dat jij geen shampoo gebruikte omdat dat niet gezond zou zijn? Of was dat een andere forummer?

Ik heb het zelf ook net geprobeerd. Het zet inderdaad aan tot daden. Maar ik heb er geen effect van gemerkt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door DDD »

Wel dagelijks voor mijn haar, vrijwel nooit voor de rest.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Ik heb tot op heden totaal niet het idee dat ik mij anders voel door de koude douche. Maar misschien werkt het alleen op langere termijn.
Minimaal combineren met de Wim Hof ademhalingsmethode he :)
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door HersteldHervormd »

DDD schreef:Ik heb tot op heden totaal niet het idee dat ik mij anders voel door de koude douche. Maar misschien werkt het alleen op langere termijn.
Ook vanochtend niet?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door DDD »

Niet dat ik mij bewust was. Ik had een heftige intervisie te leiden, dus was niet erg gefocust op mijn welbevinden. Dat scheelt misschien.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef:
DDD schreef:Nou dat weet ik niet. Het zet in ieder geval aan tot daden. Ik heb het voor het eerst zojuist geprobeerd. Het voornaamste effect is dat het hier en daar prikt omdat kennelijk de shampoo niet goed is afgespoeld. :D
Ik meende wel eens vernomen te hebben dat jij geen shampoo gebruikte omdat dat niet gezond zou zijn? Of was dat een andere forummer?

Ik heb het zelf ook net geprobeerd. Het zet inderdaad aan tot daden. Maar ik heb er geen effect van gemerkt.
Ik gebruik geen shampoo vanwege het microplastic dat in veel shampoos zit. Daarnaast droogt shampoo erg uit en bij mijn haarstructuur is dat niet prettig. Ik gebruik nu haarzeep.
Plaats reactie