De voordelen van koud douchen

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Zeeuw »

Bourdon16 schreef:
Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik moet er niet aan denken, dat koud douchten, geef mij gewoon maar 35 graden.
Ik douche nog warmer; ongeveer 38°C.
:oO
Ik ook warmer denk ik.

Ik weet niet wat de temperatuur is tot de beveiliging bij een mengkraan maar ik zet hem dan nog wel een stukje warmer.
Maar ik lees dat je beter niet koud kunt douchen voor het slapen gaan dus helaas moet ik het experiment van koud douchen aan me voorbij laten gaan...
Het hele idee ervan is juist aan het begin van de dag. Maar ach, verstokte comfort-watjes zullen we niet gaan overtuigen. :)
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1438
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Bourdon16 »

J.C. Philpot schreef:
Bourdon16 schreef:
Geytenbeekje schreef:Wat was de Gekrookte Riet-route 1.0? :huhu
Loon op Zand, Alblasserdam, Ter Aar, Houten, Nederhemert en weer terug in Loon op Zand? :huhu
Dat is denk ik wel een wat groter rondje :huhu
Haha nee dat is volgens mij de weg van Harskamp via Garderen, Elspeet naar Doornspijk.
Volgens mij heeft ds. J. Belder dat weleens in een column genoemd en dat vond ik toen wel grappig.

Mijn route is wel letterlijk en figuurlijk langs het gekrookte riet zoals Maanenschijn al terecht opmerkte :).
Dit is offtopic. Het Gekrookte Riet is een warm bad. Geen koude douche :yahoo
Ik dacht dat ze meer heetgebakerd waren..
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik moet er niet aan denken, dat koud douchten, geef mij gewoon maar 35 graden.
Ik douche nog warmer; ongeveer 38°C.
:oO
Heerlijk joh. Vooral als het vriest dat het kraakt.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Zeeuw »

GerefGemeente-lid schreef:
Zeeuw schreef:
GerefGemeente-lid schreef:
Geytenbeekje schreef:Ik moet er niet aan denken, dat koud douchten, geef mij gewoon maar 35 graden.
Ik douche nog warmer; ongeveer 38°C.
:oO
Heerlijk joh. Vooral als het vriest dat het kraakt.
Oh oh, vroegah, toen de mannen van staal en de schepen van hout waren :-)
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1438
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Bourdon16 »

Ik heb het vanavond geprobeerd. Gelijk eronder en zo koud als het kon. Ik dacht dat mijn hart op hol sloeg. Maar toch was het wel lekker. Daarna wel nog ff lekker warm gedoucht.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door J.C. Philpot »

Bourdon16 schreef:Ik heb het vanavond geprobeerd. Gelijk eronder en zo koud als het kon. Ik dacht dat mijn hart op hol sloeg. Maar toch was het wel lekker. Daarna wel nog ff lekker warm gedoucht.
Heel goed!

wie volgt? :yahoo
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Ad Anker »

Jullie zijn knetter...

Ik lach me een kriek met al die doucheverhalen. Stoere mannetjes met kippenvel onder een koude straal.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door windorgel »

Heb het een keer gedaan toen de CV kapot was. Niet aan mij besteed.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Mannetje »

Op z'n tijd best lekker hoor.
-
HersteldHervormd
Berichten: 5934
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door HersteldHervormd »

J.C. Philpot schreef:
Bourdon16 schreef:Ik heb het vanavond geprobeerd. Gelijk eronder en zo koud als het kon. Ik dacht dat mijn hart op hol sloeg. Maar toch was het wel lekker. Daarna wel nog ff lekker warm gedoucht.
Heel goed!

wie volgt? :yahoo
Ik heb het ook geprobeerd. Niet helemaal op z’n koudst. Ben iets minder stoer dan Bourdon (dat wist iedereen natuurlijk al ;) )

Maar dat had er mee te maken Zeeuw mij er op wees dat het niet slim is om te doen voor het slapen gaan.

Eerste indruk is goed, op de een of andere manier voel ik me erg… fris haha
Ik zat wel ff te shaken haha
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Apologeet
Berichten: 215
Lid geworden op: 30 jul 2022, 21:00

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Apologeet »

Ik vind het altijd triest om zogenaamde voordelen te zoeken achter een noodgedwongen situatie.
Niemand doucht koud als ie een keus heeft.
Het gaat gewoon over armoede.
Zo kun je jezelf ook voorhouden dat crackers gezond zijn omdat je geen warm eten meer kan veroorloven of dat water uit de kraan het beste is omdat je geen flessen limonade meer kan kopen.
En ja, ik weet dat dit een oud topic is.
Maar bij toeval wel erg actueel.
Laatst gewijzigd door Apologeet op 05 sep 2022, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17207
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door huisman »

J.C. Philpot schreef:
Bourdon16 schreef:Ik heb het vanavond geprobeerd. Gelijk eronder en zo koud als het kon. Ik dacht dat mijn hart op hol sloeg. Maar toch was het wel lekker. Daarna wel nog ff lekker warm gedoucht.
Heel goed!

wie volgt? :yahoo
Ik zeker niet. Heb tijdens oefeningen met -8 met heul koud water mijzelf buiten moeten wassen. Zeker 10 dagen achter elkaar het alleen maar koud, koud en koud gehad. Slapen in een slaapzak, verplicht buiten uitkleden en dan je kleren meenemen in de slaapzak. Tijdens deze oefening verschillende collega's met bevroren vingers en tenen uitgevallen.

Sindsdien douche ik niet warm maar heet!! :) :garde
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef:Jullie zijn knetter...

Ik lach me een kriek met al die doucheverhalen. Stoere mannetjes met kippenvel onder een koude straal.
Hohoho, ik niet hoor!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door Zita »

Apologeet schreef:Ik vo
Ik vind het altijd triest om zogenaamde voordelen te zoeken achter een noodgedwongen situatie.
Niemand doucht koud als ie een keus heeft.
Het gaat gewoon over armoede.
Zo kun je jezelf ook voorhouden dat crackers gezond zijn omdat je geen warm eten meer kan veroorloven of dat water uit de kraan je beste is omdat je geen flessen limonade meer kan kopen.
Je kunt het toch ook plezierig vinden als iemand er maar het beste van maakt?
Fietsen omdat je geen auto hebt, en dan waarderen dat het nog gezonder is en beter voor het milieu. Shoppen in de kringloopwinkel en het dan leuk vinden dat je unieke items hebt. Door de regen gaan, en dan toch maar zeggen dat het prettig is voor de hele natuur dat het eindelijk weer regent.
Ik zie het probleem niet zo. Tenzij iemand echt tekort komt en je dat met flauwe smoezen goed probeert te praten.
TSD
Berichten: 2089
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: De voordelen van koud douchen

Bericht door TSD »

Apologeet schreef:
Niemand doucht koud als ie een keus heeft.
En dat is gewoon niet waar. Er douchen er genoeg uit vrije keuze koud en niet eens om kosten te besparen. Je veronderstelling klopt niet.
Plaats reactie