Zin in Ommetje?

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

merel schreef:Dat ommetje kan ik mij, voor de overige gezinsleden in quarantaine, nog wel voorstellen, maar niet voor degene die positief getest is. Die moet mijns inziens thuisblijven.
Zeker. Ik geef wel eerst ons mannetje van 5 nog een dikke knuffel voor ik wegga. :yahoo
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

eilander schreef:
merel schreef:Dat ommetje kan ik mij, voor de overige gezinsleden in quarantaine, nog wel voorstellen, maar niet voor degene die positief getest is. Die moet mijns inziens thuisblijven.
Zeker. Ik geef wel eerst ons mannetje van 5 nog een dikke knuffel voor ik wegga. :yahoo
Ik merk dat je de impact van Corona nog behoorlijk onderschat. Ik weet ook dat ik mij daar niet aan zou moeten storen, maar toch raakt het mij....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Karlstad1970 schreef:Thuis blijven als je positief bent, hoe moeilijk is het de regels gewoon even te volgen? Zo komen we er allemaal uit, het is even niet anders, en wat betreft reanimeren hoef je alleen maar hartmassage toe te passen en tuurlijk gebeurt dat wel als je het geleert hebt ben je verplicht iemand te helpen, het slachtoffer kan ook hiv of andere besmettelijke ziektes hebben die je niet ziet.

Nuchter blijven en veel bidden dat er een eind komt aan deze pandemie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Met hiv bestaat geen risico op besmetting met beademen. Wel bij bloed op bloed ( stromend bloed) contact. En dan nog alleen als mensen geen of onvoldoende medicatie slikken. Hier in Nederland is voldoende medicatie en uitstekende medische zorg. M.a.w. de kans op besmetting met corona is groter dan op hiv bij beademen hier in Nederland. Eigenlijk zelfs niet.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Ad Anker schreef:
eilander schreef:
Dodo schreef:Dat van die reanimatie lijkt me vergezocht, maar naar buiten gaan betekent een hogere kans op contacten. Dat is gewoon zo. Ook in een stille polder, want je bent echt niet de enige die de rust op wil zoeken.
Maar je kunt daar vijf meter afstand houden. Je passeert elkaar tien seconden. Nou, ik blijf echt niet binnen als het zó kan.
Natuurlijk niet. Het is echt de angstculruur vsn onze dagen. Om bang van te worden. En JvW, ik vind je reden oneigenlijk. Mijn vrouw werkt zich al een jaar drie slagen in de rondte en toch blijf ik bij mijn standpunt. We moeten alstublieft nuchter blijven.
Vindt jij dat kinderen hun ouders niet hoeven te gehoorzamen als zij vinden dat hun pa en ma niet nuchter genoeg zijn? (Lis van het feit dat ouders inderdaad soms te bezorgd kunnen zijn?) En zet dat dan eens over naar Paulus die roept de overheid te gehoorzamen (overheid met nb keizer Nero!)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:
DDD schreef:Heel goed. Maar ik heb het idee dat mijn stijging op de ranglijst vooral veroorzaakt wordt door mensen die gestopt zijn. Dat maakt mij dan weer ootmoedig.
Ja, ik ben ermee gestopt. Hapert veel te vaak. En er zijn genoeg apps die het goed bijhouden hoeveel je loopt.
Alleen zit er dan geen competitie aapect in. :)
Online
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Ik ben er ook mee gestopt. Ik vond het nadeel dat de app automatisch na twee uur stopt. Dan was het geen ommetje meer.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

Lilian1975 schreef:
Ad Anker schreef:
eilander schreef:
Dodo schreef:Dat van die reanimatie lijkt me vergezocht, maar naar buiten gaan betekent een hogere kans op contacten. Dat is gewoon zo. Ook in een stille polder, want je bent echt niet de enige die de rust op wil zoeken.
Maar je kunt daar vijf meter afstand houden. Je passeert elkaar tien seconden. Nou, ik blijf echt niet binnen als het zó kan.
Natuurlijk niet. Het is echt de angstculruur vsn onze dagen. Om bang van te worden. En JvW, ik vind je reden oneigenlijk. Mijn vrouw werkt zich al een jaar drie slagen in de rondte en toch blijf ik bij mijn standpunt. We moeten alstublieft nuchter blijven.
Vindt jij dat kinderen hun ouders niet hoeven te gehoorzamen als zij vinden dat hun pa en ma niet nuchter genoeg zijn? (Lis van het feit dat ouders inderdaad soms te bezorgd kunnen zijn?) En zet dat dan eens over naar Paulus die roept de overheid te gehoorzamen (overheid met nb keizer Nero!)
Het gaat hier om adviezen hè. Daar kun je je nuchtere verstand bij gebruiken.
Ik ben het verder met Paulus eens dat we de overheid hebben te gehoorzamen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

JvW schreef:
eilander schreef:
merel schreef:Dat ommetje kan ik mij, voor de overige gezinsleden in quarantaine, nog wel voorstellen, maar niet voor degene die positief getest is. Die moet mijns inziens thuisblijven.
Zeker. Ik geef wel eerst ons mannetje van 5 nog een dikke knuffel voor ik wegga. :yahoo
Ik merk dat je de impact van Corona nog behoorlijk onderschat. Ik weet ook dat ik mij daar niet aan zou moeten storen, maar toch raakt het mij....
En wat heeft het voor impact voor dat mannetje van t als het ineens behandeld wordt alsof het een... is? Ineens niet meer door verzorgers aangeraakt, geknuffeld en gekoesterd wordt minimaal 10 dagen lang? Ik denk inderdaad dat angst de dingen soms wat erg buiten proporties plaatst. Tegelijkertijd wbt quarantaine. Past het m.i. niet als christen onze eigen regels te stellen zolang we daarin niet gedwongen worden God ongehoorzaam te zijn.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3022
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Ad Anker schreef:
Lilian1975 schreef:
Ad Anker schreef:
eilander schreef:Maar je kunt daar vijf meter afstand houden. Je passeert elkaar tien seconden. Nou, ik blijf echt niet binnen als het zó kan.
Natuurlijk niet. Het is echt de angstculruur vsn onze dagen. Om bang van te worden. En JvW, ik vind je reden oneigenlijk. Mijn vrouw werkt zich al een jaar drie slagen in de rondte en toch blijf ik bij mijn standpunt. We moeten alstublieft nuchter blijven.
Vindt jij dat kinderen hun ouders niet hoeven te gehoorzamen als zij vinden dat hun pa en ma niet nuchter genoeg zijn? (Lis van het feit dat ouders inderdaad soms te bezorgd kunnen zijn?) En zet dat dan eens over naar Paulus die roept de overheid te gehoorzamen (overheid met nb keizer Nero!)
Het gaat hier om adviezen hè. Daar kun je je nuchtere verstand bij gebruiken.
Ik ben het verder met Paulus eens dat we de overheid hebben te gehoorzamen.
dus als kind het advies krijgt om iets niet of wel te doen omdat de ouder denkt dat het beter voor het welzijn is, mag een kind toch zijn eigen weg kiezen? ( ook al is het advies niet in strijd met gehoorzaamheid aan het Woord?) Waar stopt het onderdanig zijn aan elkaar? Bij wat ik als niet nuchter beschouw, of bij wat ik als niet nuchter beschouw maar wat geen schade aanbrengt aan schepselen van God?
Begrijp me goed. Ik verfoei ook angstcultuur.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

JvW schreef:
eilander schreef:
merel schreef:Dat ommetje kan ik mij, voor de overige gezinsleden in quarantaine, nog wel voorstellen, maar niet voor degene die positief getest is. Die moet mijns inziens thuisblijven.
Zeker. Ik geef wel eerst ons mannetje van 5 nog een dikke knuffel voor ik wegga. :yahoo
Ik merk dat je de impact van Corona nog behoorlijk onderschat. Ik weet ook dat ik mij daar niet aan zou moeten storen, maar toch raakt het mij....
Dat is niet het geval. Daarvoor heb ik teveel gezien in omgeving en familie. Maar ik ga niet een kind van 5 opsluiten of niet meer een knuffel geven als hij naar bed gaat. Kom nou, hij heeft het al moeilijk genoeg.
En de discussie over mijn rondje in de polder ga ik niet herhalen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Ik stoor me er aan dat je op een soort nènènènènè-manier vertelt dat je je zieke kind knuffelt voor je de deur uitgaat. Niemand vraagt van je om je kind emotioneel te verwaarlozen als het ziek is, of als een ander ziek is. Maar je kunt andersmans gevoel respecteren dat we voorzichtig moeten zijn met dit gevaarlijke virus.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

Dodo schreef:Ik stoor me er aan dat je op een soort nènènènènè-manier vertelt dat je je zieke kind knuffelt voor je de deur uitgaat. Niemand vraagt van je om je kind emotioneel te verwaarlozen als het ziek is, of als een ander ziek is. Maar je kunt andersmans gevoel respecteren dat we voorzichtig moeten zijn met dit gevaarlijke virus.
Het is geenszins mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten. Je moet wel de hele discussie die eraan vooraf ging, daarbij in ogenschouw nemen. En ik merk zelf dat ik ook wat minder genuanceerd wordt van dat binnen zitten. :fi
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5643
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

eilander schreef:
Dodo schreef:Ik stoor me er aan dat je op een soort nènènènènè-manier vertelt dat je je zieke kind knuffelt voor je de deur uitgaat. Niemand vraagt van je om je kind emotioneel te verwaarlozen als het ziek is, of als een ander ziek is. Maar je kunt andersmans gevoel respecteren dat we voorzichtig moeten zijn met dit gevaarlijke virus.
Het is geenszins mijn bedoeling om mensen voor het hoofd te stoten. Je moet wel de hele discussie die eraan vooraf ging, daarbij in ogenschouw nemen. En ik merk zelf dat ik ook wat minder genuanceerd wordt van dat binnen zitten. :fi
Je laatste zinnetje waardeer ik. Ik heb dat zelf ook, en ik merk het in de maatschappij, en dus in het klein ook op dit forum. Maar jij bent ook een moderator, en toch zie ik dat je vaak voluit de discussie induikt, en bijna allergisch reageert op bepaalde stellingen en op bepaalde forummers.
Neem dan even pauze en ga wat paardebloemen trekken in de tuin.
(ik vind die dubbelrol van moderator en forummer wel vaker een beetje lastig)
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

Je moet mijn moderatorrol hier volledig buiten laten. Als ik die pet opzet, gebruik ik groene letters. Ik wil me verder niet beperkt voelen om gewoon mee te discussiëren.
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

Ik stoor me er dan weer volstrekt niet aan. Regels zijn er voor bedoeld om acht te slaan op onze naaste en is geen beschermhek die de onvoorspelbaarheid van de medemens in toom moet houden. Vele malen ernstiger zijn de whappiefiguren die met positieve test gewoon de boodschappen gaan doen etc etc. Een onschuldige wandeling over een kille zeeuwse dijk is natuurlijk absoluut geen gevaar voor de vaderlandse volksgezondheid.
Plaats reactie