Zin in Ommetje?

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef: Minder werken.
Dat zou ik naar mijn man toe een oneerlijke verdeling van taken vinden en ook een slecht voorbeeld voor de kinderen. Prima als een ander daar anders instaat, maar voor mij voelt het niet goed.
Dan ga je dus ook geen tijd vinden.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11395
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Mister »

merel schreef:
Zeeuw schreef: Minder werken.
Dat zou ik naar mijn man toe een oneerlijke verdeling van taken vinden en ook een slecht voorbeeld voor de kinderen. Prima als een ander daar anders instaat, maar voor mij voelt het niet goed.
Wellicht een wat onnozele vraag, maar begrijp ik het nu goed dat meer thuis zijn/minder werken een slecht voorbeeld is voor de kinderen?
Online
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef: Minder werken.
Dat zou ik naar mijn man toe een oneerlijke verdeling van taken vinden en ook een slecht voorbeeld voor de kinderen. Prima als een ander daar anders instaat, maar voor mij voelt het niet goed.
Dan ga je dus ook geen tijd vinden.
Klopt! Daarom is consequent en op vaste tijden sporten ook best een uitdaging. Een paar jaar gelden was het nog meer uitdaging en deed ik het echt bij nacht en ontij.

Mister schreef:
merel schreef:
Zeeuw schreef: Minder werken.
Dat zou ik naar mijn man toe een oneerlijke verdeling van taken vinden en ook een slecht voorbeeld voor de kinderen. Prima als een ander daar anders instaat, maar voor mij voelt het niet goed.
Wellicht een wat onnozele vraag, maar begrijp ik het nu goed dat meer thuis zijn/minder werken een slecht voorbeeld is voor de kinderen?
Dat begrijp je inderdaad verkeerd. Het gaat niet alleen over meer thuis zijn en minder werken, maar over een ongelijke verdeling van taken. Als de ene partner volledig verantwoordelijk is voor het financiële deel en de andere heel veel ME time heeft, doe je mijns inziens je partner/gezin tekort en dat vind ik een slecht voorbeeld voor de kinderen.

Voor jouw info; mijn man werkt fulltime en ik werk 4 dagen. Ik werk van 7.00 uur - 15.00 uur, dus op het moment dat de kinderen thuiskomen, ben ik ook (bijna) klaar. Mijn man brengt hen naar school en werkt voor het overgrote deel ook thuis.

Voor de goede orde; ik wil hierin @lilian niet aanvallen of bekritiseren.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Dat begrijp je inderdaad verkeerd. Het gaat niet alleen over meer thuis zijn en minder werken, maar over een ongelijke verdeling van taken. Als de ene partner volledig verantwoordelijk is voor het financiële deel en de andere heel veel ME time heeft, doe je mijns inziens je partner/gezin tekort en dat vind ik een slecht voorbeeld voor de kinderen.
.
Want in het huishouden met kinderen heb je veel me-time? Dat ga ik nog eens vertellen thuis :)
Online
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Zeeuw schreef:
merel schreef:
Dat begrijp je inderdaad verkeerd. Het gaat niet alleen over meer thuis zijn en minder werken, maar over een ongelijke verdeling van taken. Als de ene partner volledig verantwoordelijk is voor het financiële deel en de andere heel veel ME time heeft, doe je mijns inziens je partner/gezin tekort en dat vind ik een slecht voorbeeld voor de kinderen.
.
Want in het huishouden met kinderen heb je veel me-time? Dat ga ik nog eens vertellen thuis :)
Als kinderen tussen 8.00 uur en 15.30 uur op school zijn, kan er inderdaad heel veel me-time overblijven. Dat is prima als je daar gezamenlijk voor kiest. Het is alleen mijn/onze keuze niet en ik vind het een verkeerd voorbeeld naar de kinderen toe.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

merel schreef:
Zeeuw schreef:
merel schreef:
Dat begrijp je inderdaad verkeerd. Het gaat niet alleen over meer thuis zijn en minder werken, maar over een ongelijke verdeling van taken. Als de ene partner volledig verantwoordelijk is voor het financiële deel en de andere heel veel ME time heeft, doe je mijns inziens je partner/gezin tekort en dat vind ik een slecht voorbeeld voor de kinderen.
.
Want in het huishouden met kinderen heb je veel me-time? Dat ga ik nog eens vertellen thuis :)
Als kinderen tussen 8.00 uur en 15.30 uur op school zijn, kan er inderdaad heel veel me-time overblijven. Dat is prima als je daar gezamenlijk voor kiest. Het is alleen mijn/onze keuze niet en ik vind het een verkeerd voorbeeld naar de kinderen toe.
Dat kan. Hier wordt er overdag veel in het huishouden gedaan, vrijwilligerswerk etc. En dan blijft er wel wat me-time over ongetwijfeld wat me-time over. Mooi om deels als stille tijd te gebruiken.
Online
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Afgelopen kerstvakantie heeft mijn man met twee van onze jongens 35 km gelopen. Afgelopen vakantie hebben zij( wij) ook veel gelopen. Ze wilden wel weer een lange tocht. Daarom hebben ze vandaag een hele lange tocht gemaakt over allemaal klompen paden. Het doel was 50 km. Na 48 was de koek echt op en heb ik hen vlak voor de finish opgehaald. Ik blijf het erg knap vinden.
Laatst gewijzigd door merel op 05 aug 2022, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door DDD »

Ik ook. Ik wandelde onlangs zestien kilometer met een vriend en ik voelde mijn benen toen al een beetje. Ik weet zeker dat ik ruim voor de 35 kilometer spijt zou hebben.
Plaats reactie