Zin in Ommetje?

Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door refo »

DDD schreef:Heel goed. Maar ik heb het idee dat mijn stijging op de ranglijst vooral veroorzaakt wordt door mensen die gestopt zijn. Dat maakt mij dan weer ootmoedig.
Ja, ik ben ermee gestopt. Hapert veel te vaak. En er zijn genoeg apps die het goed bijhouden hoeveel je loopt.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

Karlstad1970 schreef:Thuis blijven als je positief bent, hoe moeilijk is het de regels gewoon even te volgen? Zo komen we er allemaal uit, het is even niet anders, en wat betreft reanimeren hoef je alleen maar hartmassage toe te passen en tuurlijk gebeurt dat wel als je het geleert hebt ben je verplicht iemand te helpen, het slachtoffer kan ook hiv of andere besmettelijke ziektes hebben die je niet ziet.

Nuchter blijven en veel bidden dat er een eind komt aan deze pandemie.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb inmiddels enige ervaring met een groot gezin in quarantaine. We houden ons aan alle richtlijnen, maar af en toe doen we een rondje door de polder. Cruciaal om het vol te houden.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

Ad Anker schreef:
eilander schreef:
Dodo schreef:Dat van die reanimatie lijkt me vergezocht, maar naar buiten gaan betekent een hogere kans op contacten. Dat is gewoon zo. Ook in een stille polder, want je bent echt niet de enige die de rust op wil zoeken.
Maar je kunt daar vijf meter afstand houden. Je passeert elkaar tien seconden. Nou, ik blijf echt niet binnen als het zó kan.
Natuurlijk niet. Het is echt de angstculruur vsn onze dagen. Om bang van te worden. En JvW, ik vind je reden oneigenlijk. Mijn vrouw werkt zich al een jaar drie slagen in de rondte en toch blijf ik bij mijn standpunt. We moeten alstublieft nuchter blijven.
Dat je het oneigenlijk vindt mag natuurlijk, maar begrijpen doe ik je niet. Mijn vrouw werkt ook in de zorg. Wat ik aangeef is dat ik nu van heel dichtbij de impact heb meegemaakt bij een jong iemand. Als je ziet dat iemand na de IC een jaar bezig is om te herstellen, dan denk ik dat het niet teveel gevraagd is om als je positief getest bent gewoon binnen te blijven. En ik vind het egoïstisch om dat dan maar niet te doen, maar zo is de maatschappij nu eenmaal tegenwoordig. Ieder voor zich.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

Mijn standpunt komt niet voor uit egoïsme. Dat wil ik even gezegd hebben. Verder worden we het gewoon niet eens. ;)
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Karlstad1970 »

Verder ben ik er voor om er zoveel mogelijk op uit te gaan hoor lekker de natuur in, niks beter dan dat, en heel eerlijk ons gezind bestaat uit 11 en niemand heeft nog iets gehad dus misschien wat makkelijk praten en we wonen in de natuur.

Lekker blijven bewegen en er worden ook mensen heel erg van griep of overlijden, en de kans dat een auto je aanrijd is toch echt groter dan overlijden aan COVID, wij Christenen weten toch dat we moeten leven met de dood, laten we ons liever druk maken om onze ziel dan om Corona. Of is dat te kort door de bocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

Karlstad1970 schreef:Verder ben ik er voor om er zoveel mogelijk op uit te gaan hoor lekker de natuur in, niks beter dan dat, en heel eerlijk ons gezind bestaat uit 11 en niemand heeft nog iets gehad dus misschien wat makkelijk praten en we wonen in de natuur.

Lekker blijven bewegen en er worden ook mensen heel erg van griep of overlijden, en de kans dat een auto je aanrijd is toch echt groter dan overlijden aan COVID, wij Christenen weten toch dat we moeten leven met de dood, laten we ons liever druk maken om onze ziel dan om Corona. Of is dat te kort door de bocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, dat is te kort door de bocht wat mij betreft.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Karlstad1970
Verbannen
Berichten: 196
Lid geworden op: 11 mei 2021, 09:51

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Karlstad1970 »

Wat vind je dan precies te kort door de bocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23811
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:Mijn standpunt komt niet voor uit egoïsme. Dat wil ik even gezegd hebben. Verder worden we het gewoon niet eens. ;)
Een betere term is egocentrisch.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10571
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

refo schreef:
Ad Anker schreef:Mijn standpunt komt niet voor uit egoïsme. Dat wil ik even gezegd hebben. Verder worden we het gewoon niet eens. ;)
Een betere term is egocentrisch.
Aha, precies!
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

JvW schreef:
Karlstad1970 schreef:Verder ben ik er voor om er zoveel mogelijk op uit te gaan hoor lekker de natuur in, niks beter dan dat, en heel eerlijk ons gezind bestaat uit 11 en niemand heeft nog iets gehad dus misschien wat makkelijk praten en we wonen in de natuur.

Lekker blijven bewegen en er worden ook mensen heel erg van griep of overlijden, en de kans dat een auto je aanrijd is toch echt groter dan overlijden aan COVID, wij Christenen weten toch dat we moeten leven met de dood, laten we ons liever druk maken om onze ziel dan om Corona. Of is dat te kort door de bocht?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ja, dat is te kort door de bocht wat mij betreft.
Ziel en Corona zijn twee verschillende zaken. Als je ziel gered is door Christus kun je nog steeds op de IC terechtkomen. Ik snap wel dat je je drukker moet maken om je ziel dan om Corona, maar daarmee kun je de maatregelen niet negeren.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Mee eens, als je positief getest bent, blijf je mijns inziens gewoon thuis en je gezin ook. Met het huidige testbeleid is dat max 10 dagen. Afgelopen najaar was het nog 10 dagen nadat het positief geteste gezinslid klachtenvrij was. In dat kader een hele vooruitgang. Als bij ons een gezinslid in quarantaine moet blijft dit gezinslid ook 5 dagen in huis en dan testen. Na een negatieve uitslag gaat hij/zij pas weer naar buiten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

merel schreef:Mee eens, als je positief getest bent, blijf je mijns inziens gewoon thuis en je gezin ook. Met het huidige testbeleid is dat max 10 dagen. Afgelopen najaar was het nog 10 dagen nadat het positief geteste gezinslid klachtenvrij was. In dat kader een hele vooruitgang. Als bij ons een gezinslid in quarantaine moet blijft dit gezinslid ook 5 dagen in huis en dan testen. Na een negatieve uitslag gaat hij/zij pas weer naar buiten.
Dit klopt niet. Als een gezinslid positief getest is en jij zelf negatief, zit je langer dan 10 dagen binnen. En zeker in een groot gezin kan het dus gebeuren dat je nog een stukje langer binnen zit, omdat ook de volgende nog positief getest wordt... Je kunt het beste allemaal in één keer positief getest worden.
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:Mee eens, als je positief getest bent, blijf je mijns inziens gewoon thuis en je gezin ook. Met het huidige testbeleid is dat max 10 dagen. Afgelopen najaar was het nog 10 dagen nadat het positief geteste gezinslid klachtenvrij was. In dat kader een hele vooruitgang. Als bij ons een gezinslid in quarantaine moet blijft dit gezinslid ook 5 dagen in huis en dan testen. Na een negatieve uitslag gaat hij/zij pas weer naar buiten.
Dit klopt niet. Als een gezinslid positief getest is en jij zelf negatief, zit je langer dan 10 dagen binnen. En zeker in een groot gezin kan het dus gebeuren dat je nog een stukje langer binnen zit, omdat ook de volgende nog positief getest wordt... Je kunt het beste allemaal in één keer positief getest worden.
Dat is waar. Ik ging ervan uit dat degene geïsoleerd kon worden. Dat kon bij andere vrienden van ons waar ze twee badkamers hadden. Degene die positief getest werd, moest naar zolder en bleef daar.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

merel schreef:
eilander schreef:
merel schreef:Mee eens, als je positief getest bent, blijf je mijns inziens gewoon thuis en je gezin ook. Met het huidige testbeleid is dat max 10 dagen. Afgelopen najaar was het nog 10 dagen nadat het positief geteste gezinslid klachtenvrij was. In dat kader een hele vooruitgang. Als bij ons een gezinslid in quarantaine moet blijft dit gezinslid ook 5 dagen in huis en dan testen. Na een negatieve uitslag gaat hij/zij pas weer naar buiten.
Dit klopt niet. Als een gezinslid positief getest is en jij zelf negatief, zit je langer dan 10 dagen binnen. En zeker in een groot gezin kan het dus gebeuren dat je nog een stukje langer binnen zit, omdat ook de volgende nog positief getest wordt... Je kunt het beste allemaal in één keer positief getest worden.
Dat is waar. Ik ging ervan uit dat degene geïsoleerd kon worden. Dat kon bij andere vrienden van ons waar ze twee badkamers hadden. Degene die positief getest werd, moest naar zolder en bleef daar.
Dit hebben we ook één keer gedaan. We hebben inderdaad ook twee badkamers. Maar bij een positieve uitslag van een kind van 5 leek ons dit toch wat teveel gevraagd... Dus extra lang binnen. Met af en toe een ommetje :slurp
merel
Berichten: 9678
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Dat ommetje kan ik mij, voor de overige gezinsleden in quarantaine, nog wel voorstellen, maar niet voor degene die positief getest is. Die moet mijns inziens thuisblijven.
Plaats reactie