Zin in Ommetje?

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

huisman schreef:
Orchidee schreef:
Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Jij hebt een soort farizeeërspeurneus. Waarom toch? Voor mij en de meesten hier is de zondag niet bedoeld voor uitgebreide wandeltochten. Respecteer dat en doe telkens niet zo wederspannig.
Ik ben géén speurneus maar ben wél ontzettend allergisch voor farizeisme!
Toch oppassen dat dit geen allergie tegen heiligmaking gaat worden. Ik ken bv vrouwen die hun hoed opdoen bij het volgen van de online kerkdiensten. Zij doen dit absoluut niet uit farizeïsme maar uit eerbied.

Je zult het niet zo bedoelen maar we moeten oppassen om te makkelijk een ander te veroordelen en te beschuldigen van farizeïsme.
@Orchidee, mijn opmerking over "grote wandeltochten " stond in het licht van de vraag of mensen het storend vonden als de app ommetje op zondag aanstond tijdens onze dagelijkse rondjes met de hond. En dat ik tegelijkertijd wilde aangeven dat ik de zondag niet besteed aan grote wandeltochten (daar bedoel ik dagtochten mee) . Niet om er iets mee te zijn. Maar om aan te geven dat de zondag voor ons geen dag van voornamelijk recreatie is. Maar een dag om bezig te zijn met Hem. En nee ik zeg niet dat je niet mag wandelen op zondag. Dan zouden we de hond ook niet uit mogen laten...Nogmaals de achtergrond was de vraag of mensen gekwetst of bezwaard voelen als team refogenoten de ommetjes app aan hadden op zondag. Want dan houd ik de app uit.
Gezegende zondag morgen!
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10445
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zita »

Orchidee schreef:
Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Jij hebt een soort farizeeërspeurneus. Waarom toch? Voor mij en de meesten hier is de zondag niet bedoeld voor uitgebreide wandeltochten. Respecteer dat en doe telkens niet zo wederspannig.
Ik ben géén speurneus maar ben wél ontzettend allergisch voor farizeisme!
Ik denk dat het belangrijk is om beducht te zijn op farizeïsme bij jezelf. Maar beducht zijn op farizeïsme bij de ander, dat lijkt verdacht veel op farizeïsme.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10432
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Orchidee »

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
merel
Berichten: 9768
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Dodo schreef:Mijn man loopt elke zondagmiddag de surfplas rond, dat is een kilometer of acht, negen. Het is nog nooit bij me opgekomen dat dit een probleem zou zijn op zondag. Wat is een grote wandeling, wat is een kleine wandeling, wie bepaalt wat er nog mee door kan? Laat de ander daar toch vrij in. Niemand hier gaat op zondag de hele dag op sjouw zodat de diensten in het gedrang zouden komen.
Dat heb ik gistermiddag ook gedaan. Niemand wilde mee, heerlijk alleen 9 km gelopen.
Panny
Berichten: 1809
Lid geworden op: 02 okt 2013, 16:08

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Panny »

Gisteren niet gelopen met de app en direct 8 plaatsen gezakt :)
Nouja ik heb het er wel voor over. Vind het altijd heerlijk rustgevend om één dag in de week geen smartphone bij de hand te hebben.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Arja »

Jammer dat er geen fiets-ommetjes bestaan.
Zitten er mensen op Strava?
Chrisje72
Berichten: 1483
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Chrisje72 »

wel op sportstracker
Ommetje
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2021, 22:21

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ommetje »

Arja schreef:Jammer dat er geen fiets-ommetjes bestaan.
Zitten er mensen op Strava?
Al bijna 6 jaar registeer ik mijn fietstochten en wandelingen op Strava. Als het weer mij echt tegen weet te houden om naar buiten te gaan maak ik wel eens een ommetje door alle tochten van de afgelopen tijd. Foto's die er bij staan soms leuk om terug te zien en soms brengt het weer op ideeën om een mooie tocht nog een keer te gaan maken.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door BJD »

Arja schreef:Jammer dat er geen fiets-ommetjes bestaan.
Zitten er mensen op Strava?
Yep. En Garmin, al doe ik met dat laatste niet veel. Behalve wat analyse.
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

Arja schreef:Jammer dat er geen fiets-ommetjes bestaan.
Zitten er mensen op Strava?
Volgens mij wel ja :D
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef:
Arja schreef:Jammer dat er geen fiets-ommetjes bestaan.
Zitten er mensen op Strava?
Volgens mij wel ja :D
:haha Ik zet m’n dagelijkse wandeling alleen in Ommetje en mijn fietsrondjes in Strava. Alleen komt er niks van het fietsen op dit moment...
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef:
Arja schreef:Jammer dat er geen fiets-ommetjes bestaan.
Zitten er mensen op Strava?
Volgens mij wel ja :D
:haha Ik zet m’n dagelijkse wandeling alleen in Ommetje en mijn fietsrondjes in Strava. Alleen komt er niks van het fietsen op dit moment...
Wowow, kleding aan, op t fietsje en trappen JvW :-)
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: Wowow, kleding aan, op t fietsje en trappen JvW :-)
Ik weet het, ik weet het. Voorgaand jaar ook gewoon gedaan in de winterperiode, maar op de een of andere manier lukt het nu niet. Ik ben ontzettend vermoeid, ondanks gemiddeld 9,5 uur slaap per nacht. Wat niet meewerkt is dat ik wat onzeker ben geworden na twee valpartijen, dus fietsen in het donker heeft niet mijn voorkeur. Ik zie dus ook echt uit naar de langere dagen die weer gaan komen.
Maar eens proberen om morgenochtend een rondje te doen, het lijkt erop dat het droog blijft met weinig wind. En dan 's middags natuurlijk m'n ommetje nog even lopen, want dat bevalt me echt uitstekend!
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Zeeuw
Berichten: 11583
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Wowow, kleding aan, op t fietsje en trappen JvW :-)
Ik weet het, ik weet het. Voorgaand jaar ook gewoon gedaan in de winterperiode, maar op de een of andere manier lukt het nu niet. Ik ben ontzettend vermoeid, ondanks gemiddeld 9,5 uur slaap per nacht. Wat niet meewerkt is dat ik wat onzeker ben geworden na twee valpartijen, dus fietsen in het donker heeft niet mijn voorkeur. Ik zie dus ook echt uit naar de langere dagen die weer gaan komen.
Maar eens proberen om morgenochtend een rondje te doen, het lijkt erop dat het droog blijft met weinig wind. En dan 's middags natuurlijk m'n ommetje nog even lopen, want dat bevalt me echt uitstekend!
Dat begrijp ik. Racefiets is met deze nattigheid ook niet echt super. Ik ben afgelopen vrijdag wezen mountainbiken (ik had zelfs een like van JvW geloof ik :-)). Dan zit je toch wat vaster met die dikke banden, al ben ik ook onderuit gegaan. Maar dat kwam omdat mijn ketting eraf liep, net toen ik aanzette. En vallen in de modder is toch weer heel anders dan vallen op het asfalt.

Het begint inmiddels ook wel echt overal kletsnat te worden. Zou fijn zijn als het weer een beetje droger werd. Morgenochtend wsl weer richting Kalmthout :-).
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Arja »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Wowow, kleding aan, op t fietsje en trappen JvW :-)
Ik weet het, ik weet het. Voorgaand jaar ook gewoon gedaan in de winterperiode, maar op de een of andere manier lukt het nu niet. Ik ben ontzettend vermoeid, ondanks gemiddeld 9,5 uur slaap per nacht. Wat niet meewerkt is dat ik wat onzeker ben geworden na twee valpartijen, dus fietsen in het donker heeft niet mijn voorkeur. Ik zie dus ook echt uit naar de langere dagen die weer gaan komen.
Maar eens proberen om morgenochtend een rondje te doen, het lijkt erop dat het droog blijft met weinig wind. En dan 's middags natuurlijk m'n ommetje nog even lopen, want dat bevalt me echt uitstekend!
Twee valpartijen? Logisch dat je dan onzeker voelt. Doe voorzichtig. Hier ligt er veel "bosspul" op de fietspaden. Dat is zelfs voor een e-bike heel erg uitkijken (gisteren na de storm)
Plaats reactie