Zin in Ommetje?

Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ukkie »

Als ik wandel of fiets kan ik beter nadenken dan dat ik thuis ben.
Anders fiets ik zondag 4 x 8km (heen-en terugreis).
Nu wandel ik wat langer met de hond op zondag maar als ik geen hond zou hebben zie ik persoonlijk geen bezwaar om ook op zondag een wandeling te maken.
Ja en hoe lang?........
Laatst gewijzigd door Ukkie op 16 jan 2021, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door HersteldHervormd »

Geytenbeekje schreef:
Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Wat is een grote wandeling ?
Haha scherp.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Orchidee »

Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Jij hebt een soort farizeeërspeurneus. Waarom toch? Voor mij en de meesten hier is de zondag niet bedoeld voor uitgebreide wandeltochten. Respecteer dat en doe telkens niet zo wederspannig.
Ik ben géén speurneus maar ben wél ontzettend allergisch voor farizeisme!
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Mijn man loopt elke zondagmiddag de surfplas rond, dat is een kilometer of acht, negen. Het is nog nooit bij me opgekomen dat dit een probleem zou zijn op zondag. Wat is een grote wandeling, wat is een kleine wandeling, wie bepaalt wat er nog mee door kan? Laat de ander daar toch vrij in. Niemand hier gaat op zondag de hele dag op sjouw zodat de diensten in het gedrang zouden komen.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Maanenschijn »

Orchidee schreef:
Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Jij hebt een soort farizeeërspeurneus. Waarom toch? Voor mij en de meesten hier is de zondag niet bedoeld voor uitgebreide wandeltochten. Respecteer dat en doe telkens niet zo wederspannig.
Ik ben géén speurneus maar ben wél ontzettend allergisch voor farizeisme!
Ik ben een beetje allergisch voor de gedachte dat iets uit overtuiging wel of niet doen gelijk geframed wordt als farizeisme.

Gewoon iemand in zijn waarde laten, nieuwsgierig zijn naar de motivatie vind ik een veel christelijker houding.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Orchidee »

Dat ben ik al voorbij
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4085
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Zin in Ommetje?

Bericht door Maanenschijn »

Ik loop graag op zondag. Of fiets een eind. Dat geeft het hoofd wat lucht en kun je tot je zelf komen. Niet zelden ook mediterend.

Ik woon aan de rand van een natuurgebied. Heerlijk om daar te wandelen, langs het nooit stilstaande water van de rivier.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Hollander »

Orchidee schreef:Dat ben ik al voorbijAfbeelding
Da's niet best, meid. ;)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:
Ad Anker schreef:
Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Jij hebt een soort farizeeërspeurneus. Waarom toch? Voor mij en de meesten hier is de zondag niet bedoeld voor uitgebreide wandeltochten. Respecteer dat en doe telkens niet zo wederspannig.
Ik ben géén speurneus maar ben wél ontzettend allergisch voor farizeisme!
Toch oppassen dat dit geen allergie tegen heiligmaking gaat worden. Ik ken bv vrouwen die hun hoed opdoen bij het volgen van de online kerkdiensten. Zij doen dit absoluut niet uit farizeïsme maar uit eerbied.

Je zult het niet zo bedoelen maar we moeten oppassen om te makkelijk een ander te veroordelen en te beschuldigen van farizeïsme.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Orchidee »

En dat is heiligmaking?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17362
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door huisman »

Orchidee schreef:En dat is heiligmaking?
Pffff. Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat het geen farizeïsme is.

Maar (ver)oordeel maar lekker verder.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
DDD
Berichten: 28723
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door DDD »

Ik vind het inconsequent om geen hoed op te doen thuis en wel in de kerk. Maar ik heb vorige week 10000 stappen gezet tijdens de preek, en dat is mij uitstekend bevallen. Ik ga liever naar de kerk, maar als je dan toch thuis bent (ik was een kerkdienst zonder bezoek) dan is dat een prima manier.

En los daarvan is wandelen op zondag denk ik een van de beste manieren om geestelijk stil te staan, en om te bidden. In onze haastige tijd lijkt wandelen op zondag een goede manier om de rustdag te heiligen, denk ik, beter dan slapen in ieder geval. Dus ik begrijp Orchidee's reactie op Lilian1975 wel.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door eilander »

Open je dit topic, denk je dat het over een ommetje gaat... blijkt het over een rotonde te gaan. :)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10603
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

eilander schreef:Open je dit topic, denk je dat het over een ommetje gaat... blijkt het over een rotonde te gaan. :)
:huhu
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12055
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

Het is de tweede mijl.
Plaats reactie