Zin in Ommetje?

DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door DDD »

Het is jammer dat de ratel uit de bijbeltijd voor melaatsen niet meer in gebruik is. Dan kun je tenminste fatsoenlijk een wandeling maken.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door J.C. Philpot »

Wat is de juridische basis voor quarantaine? Is het strafbaar om dit te overtreden, of is het juridisch gezien slechts een dringend advies?

(Voor ik nu het nog kan boze P2Btjes krijg: het is een zuiver theoretische vraag, ik ben gewoon benieuwd)
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

J.C. Philpot schreef:Wat is de juridische basis voor quarantaine? Is het strafbaar om dit te overtreden, of is het juridisch gezien slechts een dringend advies?

(Voor ik nu het nog kan boze P2Btjes krijg: het is een zuiver theoretische vraag, ik ben gewoon benieuwd)
Ik vond de vraag anders zeer urgent. Haha.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door J.C. Philpot »

Herman schreef:Ik vond de vraag anders zeer urgent. Haha.
Als een antwoord op het forum uitblijft, ben je voor 17 euro per week uit de brand:

https://fitnessapparatuur.nl/producten/ ... t-tm-750s/

Een mp3 met vogelgeluiden aan, en een bus wc verfrisser leegspuiten, en je waant jezelf in de natuur aan het wandelen :yahoo
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

J.C. Philpot schreef:Wat is de juridische basis voor quarantaine? Is het strafbaar om dit te overtreden, of is het juridisch gezien slechts een dringend advies?

(Voor ik nu het nog kan boze P2Btjes krijg: het is een zuiver theoretische vraag, ik ben gewoon benieuwd)
Ik heb het gisteren voorgelegd bij de GGD Zeeland: het is een dringend advies, niet meer dan dat.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

windorgel schreef:
Delftenaar schreef:Er zijn genoeg plaatsen waar je een ommetje in de natuur kunt lopen.

Uit recent onderzoek bleek dat je buiten een besmettingskans van 1 promille hebt.
En overal zijn rustige natuurgebieden voor een stil ommetje te vinden.
Het is niet de bedoeling als je in quarantaine zit!
Vrienden van ons zaten, voor ingang van de avondklok, in quarantaine vanwege een kind dat corona had. Zij gingen heel vroeg of heel laat wandelen met hun kinderen of zij zochten ergens achteraf een voetbalveldje op om toch even buiten te zijn. Officieel mocht het niet, maar na ruim twee weken quarantaine waren de kinderen het behoorlijk zat thuis en in de tuin.
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

merel schreef:
windorgel schreef:
Delftenaar schreef:Er zijn genoeg plaatsen waar je een ommetje in de natuur kunt lopen.

Uit recent onderzoek bleek dat je buiten een besmettingskans van 1 promille hebt.
En overal zijn rustige natuurgebieden voor een stil ommetje te vinden.
Het is niet de bedoeling als je in quarantaine zit!
Vrienden van ons zaten, voor ingang van de avondklok, in quarantaine vanwege een kind dat corona had. Zij gingen heel vroeg of heel laat wandelen met hun kinderen of zij zochten ergens achteraf een voetbalveldje op om toch even buiten te zijn. Officieel mocht het niet, maar na ruim twee weken quarantaine waren de kinderen het behoorlijk zat thuis en in de tuin.
Heel herkenbaar en ik denk niet dat je daar iemand kwaad mee doet. Soms is het ook een lastige keuze als je op advies van de fysio bijvoorbeeld elke dag een half uur zou moeten lopen en dat vervolgens wegens quarantaine niet zou mogen (op basis van een dringend advies). Ik zie er dan niets kwaads in om (zonder contact te hebben, op een rustige plaats) een rondje te lopen.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door windorgel »

Dat begrijp ik ook wel. Maar overdag gewoon een wandeling plannen lijkt me niet echt de bedoeling. Doe het dan op ongewone tijd op een heel rustige plek.
Hendrien
Berichten: 1323
Lid geworden op: 01 mar 2012, 17:44

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Hendrien »

Ik liep ook een ommetje in mijn quarantainetijd tot ik een buurvrouw tegen kwam. En dat was erg ongemakkelijk. Voelde me net een melaatse...
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

windorgel schreef:Dat begrijp ik ook wel. Maar overdag gewoon een wandeling plannen lijkt me niet echt de bedoeling. Doe het dan op ongewone tijd op een heel rustige plek.
Het zal niet de bedoeling zijn, maar het mag wel gewoon hoor. En wat is in deze tijd een ongewone tijd en een rustige plek? Die zijn er naar mijn ervaring (bijna) niet te vinden.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door windorgel »

JvW schreef:
windorgel schreef:Dat begrijp ik ook wel. Maar overdag gewoon een wandeling plannen lijkt me niet echt de bedoeling. Doe het dan op ongewone tijd op een heel rustige plek.
Het zal niet de bedoeling zijn, maar het mag wel gewoon hoor. En wat is in deze tijd een ongewone tijd en een rustige plek? Die zijn er naar mijn ervaring (bijna) niet te vinden.
Het is gewoon tegen het advies vd GGD. Doe het dan s morgens vroeg en zoek een afgelegen plek.
Ik kwam een keer op een smal wandelpad een stel tegen waarvan ik wist dat ze in quarantaine zaten. Ik vond het niet prettig ze op enkele cm afstand te moeten passeren.
JvW
Berichten: 758
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

windorgel schreef:
JvW schreef:
windorgel schreef:Dat begrijp ik ook wel. Maar overdag gewoon een wandeling plannen lijkt me niet echt de bedoeling. Doe het dan op ongewone tijd op een heel rustige plek.
Het zal niet de bedoeling zijn, maar het mag wel gewoon hoor. En wat is in deze tijd een ongewone tijd en een rustige plek? Die zijn er naar mijn ervaring (bijna) niet te vinden.
Het is gewoon tegen het advies vd GGD. Doe het dan s morgens vroeg en zoek een afgelegen plek.
Ik kwam een keer op een smal wandelpad een stel tegen waarvan ik wist dat ze in quarantaine zaten. Ik vond het niet prettig ze op enkele cm afstand te moeten passeren.
Dat snap ik helemaal, maar je kunt in alle eerlijkheid toch niet van een gezin verwachten dat ze een hele maand binnenblijven? Ik vind dat echt onmenselijk! Als je het namelijk een beetje 'treft' als gezin, dan komt het daar wel op neer namelijk...

Daarbij geloof ik niet dat er bij het elkaar passeren in de buitenlucht een risico op besmetting is. Zeker niet als je in quarantaine zit omdat een huisgenoot Corona heeft. Zolang je zelf geen klachten hebt zie ik er niets verkeerds in om af en toe de buitenlucht op te zoeken. Het is een heel ander verhaal op het moment dat je klachten hebt of zelf positief getest bent. Diegene moet wel binnen de erfgrenzen blijven (vind ik dan weer, want ook dat is een overheidsadvies).
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door windorgel »

Dat snap ik, vandaar dat ik zeg: doe het op ongewone tijd op stille plek.
De situatie die ik bedoelde betrof mensen die zelf positief getest waren!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10568
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

Zo, inmiddels op de 9e plek beland. Ik worstel me naar boven. :D
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door DDD »

Heel goed. Maar ik heb het idee dat mijn stijging op de ranglijst vooral veroorzaakt wordt door mensen die gestopt zijn. Dat maakt mij dan weer ootmoedig.
Plaats reactie