Zin in Ommetje?

Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Piet Puk »

Lilian1975 schreef:Ik zeg het verkeerd. De hiker is voor 20 minuten . Ongeacht afstand. En de eerste keer krijg je meer punten. Bij je tweede ommetje krijg je hier 1 punten voor.
En blijf actief is voor de minimale 750 meter. En dat is max 1 keer per dag.
Ik denk het te snappen. Dus de dagen dat je geen 20 minuten loopt tellen niet mee. Die komen bij mij niet voor, behalve dan de zondag).
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Piet Puk schreef:
Lilian1975 schreef:Ik zeg het verkeerd. De hiker is voor 20 minuten . Ongeacht afstand. En de eerste keer krijg je meer punten. Bij je tweede ommetje krijg je hier 1 punten voor.
En blijf actief is voor de minimale 750 meter. En dat is max 1 keer per dag.
Ik denk het te snappen. Dus de dagen dat je geen 20 minuten loopt tellen niet mee. Die komen bij mij niet voor, behalve dan de zondag).
eh weet ik niet. Nooit geprobeerd. Maar volgens mij krijg je inderdaad pas punten als hoofd groen is. Maar dat hoofd wordt misschien ook wel groen als je hem gewoon aanzet en niet loopt? Geen idee. Ik zou zeggen. Probeer het uit.
Maar loop je niet 20 min en ook niet meer dan 750m krijg je geen punten lijkt me.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Ik loop elke dag een dubbel ommetje voor het ontbijt. Ik heb inmiddels een plek ontdekt waar vaak een specht aan het werk is. Prachtig!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik loop elke dag een dubbel ommetje voor het ontbijt. Ik heb inmiddels een plek ontdekt waar vaak een specht aan het werk is. Prachtig!

Dubbel ommetje voor ontbijt. Wow. Na eentje begin ik toch lichtelijk een rammelende maag te krijgen... petje af. De tweede is regelmatig weliswaar ook wel voor 9 uur. (Naar winkel). Maar ontbijt heb ik dan wel achter mijn kiezen.
Het voorjaar is inderdaad ook al overal te merken. Ik heb de eerste jonge geitjes gezien. Een zwanennest. En gisteren in de polder twee ooievaars. De boeren die op het land bezig zijn. En de geuren....
En wat begint alles al te bloeien...
Ik heb een bloesemallert app. Zodat ik weet wanneer ik een ommetje in de buurt van de Linge of landgoed Mariënwaerdt ga maken... ;)
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Ik heb de app verwijderd. Ik werd het een beetje zat om zoveel met de mobiel bezig te zijn bij het lopen. Ik heb het drie maanden gedaan, en ik denk dat ik het lopen 's morgens vroeg wel vol ga houden. Het is prettig om te doen. En ik heb nog steeds de stappenteller zodat ik zie of ik genoeg beweeg elke dag. Maar die hoef je niet aan en uit te zetten.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door merel »

Dodo schreef:Ik heb de app verwijderd. Ik werd het een beetje zat om zoveel met de mobiel bezig te zijn bij het lopen. Ik heb het drie maanden gedaan, en ik denk dat ik het lopen 's morgens vroeg wel vol ga houden. Het is prettig om te doen. En ik heb nog steeds de stappenteller zodat ik zie of ik genoeg beweeg elke dag. Maar die hoef je niet aan en uit te zetten.
Je hoeft toch niets met je mobiel te doen tijdens het lopen. Bij het weggaan zet je het ommetje aan en bij terugkomst weer uit. Dat is toch het enige?

Ik overweeg ook de app te verwijderen. Op zich best leuk, maar bij het hardlopen nam ik het nooit mee en ik fiets ook regelmatig een ommetje. Dat telt ook niet en ik vergeet het ook nog wel eens mee te nemen tijdens het wandelen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5636
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Ik heb normaal gesproken niet mijn locatie aan. Het is nergens voor nodig. Dus voor een ommetje moest ik 'm wel aanzetten, en omdat ik 's morgens een dubbel ommetje deed, moest ik halverwege op de link klikken, delen punten scoren en dan weer een nieuw ommetje aanzetten.
Het is nu gewoon vreemd om zonder fratsen een stukje te gaan lopen, gisteren was ik zelfs de mobiel vergeten mee te nemen.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik heb normaal gesproken niet mijn locatie aan. Het is nergens voor nodig. Dus voor een ommetje moest ik 'm wel aanzetten, en omdat ik 's morgens een dubbel ommetje deed, moest ik halverwege op de link klikken, delen punten scoren en dan weer een nieuw ommetje aanzetten.
Het is nu gewoon vreemd om zonder fratsen een stukje te gaan lopen, gisteren was ik zelfs de mobiel vergeten mee te nemen.
Locatie delen heb ik juist meestal aan vanwege navigatie. En met de lange wandeltochten is het soms gewoon echt handig als je twijfelt waar nu heen? En ik dacht. Stel dat ik echt een keer een rare man tegen kom en daar in niemandsland lig... kunnen ze me altijd vinden :haha . Nee het is inderdaad wel irritant dat je eraan moet denken hem aan te zetten. Jammer dat je stopt Dodo.
Maar inmiddels hebben er al 12 de duizend gepasseerd. Leuk zeg dat iedereen zo wandelt. :super
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door helma »

Inderdaad jammer...nu kan ik je nieteens meer inhalen ;-)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

helma schreef:Inderdaad jammer...nu kan ik je nieteens meer inhalen ;-)

Het is veel leuker om samen te lopen :super
Maar verder er komt een dag dat de app bij mij hapert. Smarthphone ergens ligt te slingeren...
En ik word een beetje opgejaagd door iemand. :sweat
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11932
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

Ik heb zin in een lang ommetje, maar de quarantaineplicht verhindert mij een stap buiten het hek van de tuin te zetten. Een moreel dilemma.
Mannetje
Berichten: 7667
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Mannetje »

Herman schreef:Ik heb zin in een lang ommetje, maar de quarantaineplicht verhindert mij een stap buiten het hek van de tuin te zetten. Een moreel dilemma.
Rondjes in de tuin lopen?
-
Henk J
Berichten: 2538
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Henk J »

Herman schreef:Ik heb zin in een lang ommetje, maar de quarantaineplicht verhindert mij een stap buiten het hek van de tuin te zetten. Een moreel dilemma.
Lopen is ook gezond, zoek een rustige plek.
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1452
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Delftenaar »

Er zijn genoeg plaatsen waar je een ommetje in de natuur kunt lopen.

Uit recent onderzoek bleek dat je buiten een besmettingskans van 1 promille hebt.
En overal zijn rustige natuurgebieden voor een stil ommetje te vinden.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door windorgel »

Delftenaar schreef:Er zijn genoeg plaatsen waar je een ommetje in de natuur kunt lopen.

Uit recent onderzoek bleek dat je buiten een besmettingskans van 1 promille hebt.
En overal zijn rustige natuurgebieden voor een stil ommetje te vinden.
Het is niet de bedoeling als je in quarantaine zit!
Plaats reactie