Zin in Ommetje?

Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Hollander »

Hendrien schreef:Ik ben gestopt met de ommetje-app. Ik vind het irritant worden. Vooral omdat je voor het delen steeds 2 punten kunt scoren en je er steeds op moet letten dat je ‘m aanklikt en op actief blijft staan. Ik loop nog steeds actief en heb nu een stappenteller. Bevalt ook prima!
Exact. Iemand die deelt en weinig loopt kan in korte tijd veel meer punten halen dan iemand die veel meer en structureler loopt maar niet deelt. Zo is een challenge dan ook niet leuk meer.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Piet Puk »

Dodo schreef:Ik moet alleen nummer 36 nog. Is die misschien zeldzaam? De anderen heb ik denk ik allemaal al twee- of drie keer.
Nee, want ik heb hem al.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Hollander schreef:
Hendrien schreef:Ik ben gestopt met de ommetje-app. Ik vind het irritant worden. Vooral omdat je voor het delen steeds 2 punten kunt scoren en je er steeds op moet letten dat je ‘m aanklikt en op actief blijft staan. Ik loop nog steeds actief en heb nu een stappenteller. Bevalt ook prima!
Exact. Iemand die deelt en weinig loopt kan in korte tijd veel meer punten halen dan iemand die veel meer en structureler loopt maar niet deelt. Zo is een challenge dan ook niet leuk meer.
Klopt hoor. Maar je kunt ook delen en wel structureel lopen.... en hoe verder je komt, hoe meer je moet doen om een volgende medaille te halen. Op een gegeven moment heb je alle weetjes. Verdien je ook geen punten meer daaraan. Zo ook met delen...

Maar ondertussen ben ik goed op weg om wat kilootjes kwijt te raken. Ik loop gemiddeld 8km op een dag. Ben wel een beetje trots hoor... :)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door refo »

Gisteren 20.000 stappen gedaan rond en in Groningen. Ommetje kwam echter niet verder dan één keer 200m en één keer 500m. Vreemd.
Nathanaël
Berichten: 1051
Lid geworden op: 17 mei 2018, 12:58

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Nathanaël »

refo schreef:Gisteren 20.000 stappen gedaan rond en in Groningen. Ommetje kwam echter niet verder dan één keer 200m en één keer 500m. Vreemd.
Ik heb iets dergelijks ook een tijdje gehad. Bij mij bleek dat de app alleen toegang had tot mijn locatie bij actief gebruik, dus als ik de app geopend had op mijn telefoon. Als je wilt dat hij de hele route bijhoudt moet je hem toestemming geven altijd de locatie te gebruiken.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door refo »

Ja, die toestemming heeft hij.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door helma »

Lilian1975 schreef:
Hollander schreef:
Hendrien schreef:Ik ben gestopt met de ommetje-app. Ik vind het irritant worden. Vooral omdat je voor het delen steeds 2 punten kunt scoren en je er steeds op moet letten dat je ‘m aanklikt en op actief blijft staan. Ik loop nog steeds actief en heb nu een stappenteller. Bevalt ook prima!
Exact. Iemand die deelt en weinig loopt kan in korte tijd veel meer punten halen dan iemand die veel meer en structureler loopt maar niet deelt. Zo is een challenge dan ook niet leuk meer.
Klopt hoor. Maar je kunt ook delen en wel structureel lopen.... en hoe verder je komt, hoe meer je moet doen om een volgende medaille te halen. Op een gegeven moment heb je alle weetjes. Verdien je ook geen punten meer daaraan. Zo ook met delen...

Maar ondertussen ben ik goed op weg om wat kilootjes kwijt te raken. Ik loop gemiddeld 8km op een dag. Ben wel een beetje trots hoor... :)
Fijn he, ik ben nu precies een jaar geleden begonnen met lopen en stappen tellen. Ben nu 19 kilo kwijt. Voel me stukken beter.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door helma »

refo schreef:Gisteren 20.000 stappen gedaan rond en in Groningen. Ommetje kwam echter niet verder dan één keer 200m en één keer 500m. Vreemd.
Ja, dat heb ik ook wel eens. Vooral als je langer dan een uur loopt dan lijkt het niet goed te gaan en krijg je soms helemaal geen punten
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Hollander »

Lilian1975 schreef:Klopt hoor. Maar je kunt ook delen en wel structureel lopen.... (...)
Nee, want de deelfunctie werkt niet op iedere telefoon. Sommige Androidversies zijn niet toereikend, terwijl mijn telefoon nog geen drie jaar oud is. En ik ben niet de enige in mijn omgeving die om deze reden is afgehaakt van deze app, ondanks dat ik toch wel redelijk structureel loop.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Piet Puk »

Ik snap alle medailles wel wanneer je ze krijgt, maar die Hiker medaille niet. Echt een duidelijke omschrijving is het niet.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: RE: Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

helma schreef:
refo schreef:Gisteren 20.000 stappen gedaan rond en in Groningen. Ommetje kwam echter niet verder dan één keer 200m en één keer 500m. Vreemd.
Ja, dat heb ik ook wel eens. Vooral als je langer dan een uur loopt dan lijkt het niet goed te gaan en krijg je soms helemaal geen punten
Na 1 uur houdt hij het niet meer bij. Tot de twee uur krijg je dan nog wel punten. Twee voir delen en 1 voor extra ommetje. En toen ik gisteren 2 uur had gelopen (12 km) geen punten. Dan stopt hij gewoon. Was vergeten hem uit te zetten.


Ja leuke manier Helma om zo resultaat te zien qua gewicht. Het gaat bij mij om zo'n 2 kg in de maand. Maar we zijn er nog niet .... Ik zei net nog hier. Het leuke is dat je je na iedere wandeling lichter voelt en het gemakkelijker gaat. En dat het geen psychologie is, bewijst de weegschaal.
Het helpt mij ook om even mijn gedachten te verzetten. En uit de piekermodus te komen..

Het ontbreekt me een beetje aan tijd. Maar probeer 1 keer in de 2 weken een lange afstand te lopen. Dat bouw ik een beetje op. Zit nu aan 15-20 km.
Verder heb ik een app met wandelknooppunten. En stel zo wandelingen zelf samen.

Het lijkt me heel leuk om een keer een LAW te maken. Pieterpad of Pelgrimspad ofzo. En dan gewoon steeds 1 of 2 dagen. Doe je wel lang over voor je alles hebt gedaan. Maar ook wel leuk om te zeggen ik heb van noord naar zuid gelopen dwars door Nederland. Alleen om nu in je eentje naar pieterburen te reizen endan te lopen en weer terug. (Bijelkaar toch 4 uur auto en nog openbaar vervoer om weer bij auto te komen)is nogal tijdrovend. En ook heb ik nog niemand zo gek gevonden om mee te doen.

@Holllander. Dan bof ik met mijn Android dat hij wel deelt. Maar eerlijk is het niet. Jammer.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Piet Puk schreef:Ik snap alle medailles wel wanneer je ze krijgt, maar die Hiker medaille niet. Echt een duidelijke omschrijving is het niet.
Je moet minimaal 20 minuten lopen, actief in een wandeling. Krijg je 1 keer per dag punten voor. Dus niet 20 minuten over drie wandelingen...
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

refo schreef:Ja, die toestemming heeft hij.
En je had 4g aan?
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Piet Puk »

Lilian1975 schreef:
Piet Puk schreef:Ik snap alle medailles wel wanneer je ze krijgt, maar die Hiker medaille niet. Echt een duidelijke omschrijving is het niet.
Je moet minimaal 20 minuten lopen, actief in een wandeling. Krijg je 1 keer per dag punten voor. Dus niet 20 minuten over drie wandelingen...
En wat is dan het verschil tussen Hiker en Blijf Actief? Ik dacht vorige week al na 25/26 ommetjes mijn gouden blijf-actiefmedaille te krijgen. Toen kwam ik er uiteindelijk achter dat ik die na 25 dagen actieve dienst kreeg. Maar de Hiker blijkbaar ook een beetje, maar die zit op de tussenpunten van Blijf actief ofzo. Of zie ik dit verkeerd?
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Ik zeg het verkeerd. De hiker is voor 20 minuten . Ongeacht afstand. En de eerste keer krijg je meer punten. Bij je tweede ommetje krijg je hier 1 punten voor.
En blijf actief is voor de minimale 750 meter. En dat is max 1 keer per dag.
Plaats reactie