Zin in Ommetje?

Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door John Galt »

Tip voor extra punten: Je ommetje delen via social media. Nu zit mijn familie niet te wachten op elke dag een melding dat ik een Ommetje heb gemaakt, en mijn Twittervolgers ook niet, maar samen met mijn vrouw heb ik een ToDo-appgroep en daar zet ik het in. Je krijgt daar ook extra medailles voor :yahoo
Who is John Galt? :quoi
Zeeuw
Berichten: 11593
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

John Galt schreef:Tip voor extra punten: Je ommetje delen via social media. Nu zit mijn familie niet te wachten op elke dag een melding dat ik een Ommetje heb gemaakt, en mijn Twittervolgers ook niet, maar samen met mijn vrouw heb ik een ToDo-appgroep en daar zet ik het in. Je krijgt daar ook extra medailles voor :yahoo
Haha, nou, ik stuur het al door naar mensen en als ik de punten binnen hebt 'verwijder ik het bericht voor iedereen'. :-)
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12024
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Herman »

Op delen klikken is voldoende voor de punten :-) Je hoeft het niet ook daadwerkelijk in een app te zetten. Mijn slachtoffer is mijn vrouw. ALLES voor de punten.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door John Galt »

:humhihi
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Herman schreef:Op delen klikken is voldoende voor de punten :-) Je hoeft het niet ook daadwerkelijk in een app te zetten. Mijn slachtoffer is mijn vrouw. ALLES voor de punten.
:haha ik doe het naar mijn eigen tijdlijn. Alleen privé zichtbaar. Maar ik geef toe. Eigenlijk flauwe punten.

Vraagje. Vinden mensen het storend als het zondag doorgaat? Ik bedoel. Ik loop toch die rondjes met de hond. ...

Maar wanneer .ensenvinden dat je niet op start mag klikken van de app op deze dag. Dan moeten we daar iets over afspreken en gewoon niet doen. Ik wil niemand voor het hoofd stoten.
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door John Galt »

Zolang het maar een sabbatsreize is.
Maar misschien kun je je buurman vragen als sjabbesgoj op te treden?
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik denk dat we het niet slecht doen. In vijf dagen zijn er dertig deelnemers, waarvan er eentje vergeten is mee te doen - hij of zij heeft nul punten.
De tijd zal het leren wie de volhouders zijn, maar zelf raak ik steeds meer gesteld op het stukje lopen voor het ontbijt. Het is een fijne manier om de dag te beginnen.
Als je optelt je al je ommetjes deze week. Ga je je pas echt gezond voelen. Gisteren lange wandeling door polder. Dan stopt het navigeren wel na een uur. Je ziet bij je ommetjes wel staan wanneer je app aanzette en uitzetten.dus kan je toch berekenen hoelang je gelopen hebt.
Was trouwens leuke wandeling. Iets van 9 km. Dwars door weilanden. Over hekken. En langs water en molens en leuke boerderijen. Wandelknooppunten route in de omgeving van molenaarsgraaf.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

John Galt schreef:Zolang het maar een sabbatsreize is.
Maar misschien kun je je buurman vragen als sjabbesgoj op te treden?
Ik bedoelde het serieus. :haha Want het is naar als achteraf er mensen daardoor denken dat ze niet binnen het refowandelteam thuis horen of niet thuisvoelen... .
Maar ja. De hond moet zijn rondjes doen he? Dus lopen doe je toch.
Zelf vind ik het gewoon leuk om mijn wandelminuten en afstand per week op te tellen.
En dan horen die rondjes op zondag er ook bij. Uiteraard leggen we dan geen grote wandeltochten af. Nu we bijna altijd thuis moeten blijven op zondag. Vind ik het heerlijk om in alle stilte dat rondje te doen. Even die frisse lucht. Voorrdat we ons achter het scherm installeren. Het maakt dat ik beter mezelf kan concentreren.
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Susanna »

Voor mij is de zondag geen sabbat.

Maar als iemand van de zondag een sabbat wil maken, wandel dan niet te ver (ongeveer 1 kilometer in elke richting te meten vanaf de plaats waar jij je bevond toen Sabbat begon. En wat het dragen betreft: draag geen object zoals telefoon of rugzak of waterfles in een "openbaar domein" over een afstand van meer dan vier el.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5648
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Dodo »

Ik ga nu een ommetje in de sneeuw maken!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3043
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Dodo schreef:Ik ga nu een ommetje in de sneeuw maken!
Net gedaan. Het is een beetje ijzige sneeuw. Tegen de wind in was het echt stoer. Vond ikzelf. Met de wind in de rug was het heerlijk. Leuk trouwens ook o. Te zien hoe de eerste sneeuwballen de auto's werden geschraapt. De aarde en daken beginnen wit te worden.de straat is nog nat.
JvW
Berichten: 761
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

Hier net een ommetje gedaan in de sneeuw met de slee. Had vanmorgen ook al een ommetje gedaan zonder slee. Vanmiddag vergeten om de app aan te zetten, maar het was heerlijk. Heb nu 14.500 stappen vandaag, dus heb m’n beweging nu wel gehad....
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10436
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Orchidee »

"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10592
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Ad Anker »

Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Jij hebt een soort farizeeërspeurneus. Waarom toch? Voor mij en de meesten hier is de zondag niet bedoeld voor uitgebreide wandeltochten. Respecteer dat en doe telkens niet zo wederspannig.
Geytenbeekje
Berichten: 8295
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Geytenbeekje »

Orchidee schreef:"Uiteraard maak je géén grote wandeltochten op zondag".
Wat is dat nu weer voor een farizeeische gedachte?
Wat is een grote wandeling ?
Plaats reactie