Zin in Ommetje?

Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Jantje schreef: Ik ook. ;)
Geeft zo'n ommetje ook wat verfrissing dat je minder hijgerig wordt qua beroepingswerk? Zo ja dan zouden meer forummers aan Ommetje mee moeten doen.
Het zorgt er wel voor dat je minder hijgerig wordt over het hijgerig zijn van anderen.
Je bedoelt te zeggen dat het ook goed voor mij zou zijn? :?
Wie de Zeeuwse klomp past, trekke hem aan :)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Hollander schreef:Zo'n app is natuurlijk vooral interessant voor de langere termijn. Over 30 dagen nog maar eens kijken hoe de verhoudingen liggen. :)
Precies. Ik loop nu 36 dagen achtereen. In mijn werk begon ik onderaan, nu sta ik 2e van Nederland. Het gaat allemaal om consistentie :-).
Precies. Dat is wat de app beoogt: structurele en positieve gedragsverandering. :)
Toch zou ik het leuker vinden als aantal km meedoen. Nu loop ik bijvoorbeeld vandaag 3 keer met hond buiten. Maar een grote wandeling i van een uur is veel effectiever. Terwijl dat minder punten geeft. Ik kan volgens mij gewoon bij elke lantaarnpaal stilstaan. De tijd tikt door. Maar beantwoordt niet het doel. Voor jezelf zie je wel aantal km. Maar er zit geen stimulerende prikkel achter.
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Jantje »

Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Piet Puk schreef:Geeft zo'n ommetje ook wat verfrissing dat je minder hijgerig wordt qua beroepingswerk? Zo ja dan zouden meer forummers aan Ommetje mee moeten doen.
Het zorgt er wel voor dat je minder hijgerig wordt over het hijgerig zijn van anderen.
Je bedoelt te zeggen dat het ook goed voor mij zou zijn? :?
Wie de Zeeuwse klomp past, trekke hem aan :)
Precies! En het kan helemaal anoniem, dus daarom doe ik ook mee.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
John Galt
Berichten: 1222
Lid geworden op: 24 jun 2017, 22:09

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door John Galt »

Hoeveel deelnemers zijn er inmiddels?
Zijn er nog meer groepen die jullie adviseren om je aan te melden?
Who is John Galt? :quoi
Gebruikersavatar
Hollander
Berichten: 2804
Lid geworden op: 26 aug 2019, 11:54
Locatie: Afwezig

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Hollander »

Lilian1975 schreef:
Hollander schreef:Precies. Dat is wat de app beoogt: structurele en positieve gedragsverandering. :)
Toch zou ik het leuker vinden als aantal km meedoen. Nu loop ik bijvoorbeeld vandaag 3 keer met hond buiten. Maar een grote wandeling i van een uur is veel effectiever. Terwijl dat minder punten geeft. Ik kan volgens mij gewoon bij elke lantaarnpaal stilstaan. De tijd tikt door. Maar beantwoordt niet het doel. Voor jezelf zie je wel aantal km. Maar er zit geen stimulerende prikkel achter.
Daar zijn voldoende andere apps voor die meer competitief zijn. Deze app beoogt gezonde beweging voor zoveel mogelijk Nederlanders. De activering hersenen worden blijkbaar al positief gestimuleerd bij rondjes van 20 minuten. Als jij bij elke lantaarnpaal stil gaat staan, dan moet je dat wel pas doen nadat je 750 meter hebt gelopen, anders mis je punten. Bovendien houd je dan jezelf voor de gek.
Ik vraag mij oprecht af of een wandeling van 1 uur effectiever is dan 3 keer een rondje van 20 min. (met of zonder hond). Ik denk dat het laatste méér bijdraagt aan de totale gezondheid dan het eerste.
Online
Zeeuw
Berichten: 11548
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Zeeuw »

Lilian1975 schreef:
Hollander schreef:
Zeeuw schreef:
Hollander schreef:Zo'n app is natuurlijk vooral interessant voor de langere termijn. Over 30 dagen nog maar eens kijken hoe de verhoudingen liggen. :)
Precies. Ik loop nu 36 dagen achtereen. In mijn werk begon ik onderaan, nu sta ik 2e van Nederland. Het gaat allemaal om consistentie :-).
Precies. Dat is wat de app beoogt: structurele en positieve gedragsverandering. :)
Toch zou ik het leuker vinden als aantal km meedoen. Nu loop ik bijvoorbeeld vandaag 3 keer met hond buiten. Maar een grote wandeling i van een uur is veel effectiever. Terwijl dat minder punten geeft. Ik kan volgens mij gewoon bij elke lantaarnpaal stilstaan. De tijd tikt door. Maar beantwoordt niet het doel. Voor jezelf zie je wel aantal km. Maar er zit geen stimulerende prikkel achter.
Je kunt gewoon je GPS invoeren. Dan zie je het aantal km. En als je graag aantal km wil laten tellen, moet je strava nemen :-)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Hollander schreef:
Lilian1975 schreef:
Hollander schreef:Precies. Dat is wat de app beoogt: structurele en positieve gedragsverandering. :)
Toch zou ik het leuker vinden als aantal km meedoen. Nu loop ik bijvoorbeeld vandaag 3 keer met hond buiten. Maar een grote wandeling i van een uur is veel effectiever. Terwijl dat minder punten geeft. Ik kan volgens mij gewoon bij elke lantaarnpaal stilstaan. De tijd tikt door. Maar beantwoordt niet het doel. Voor jezelf zie je wel aantal km. Maar er zit geen stimulerende prikkel achter.
Daar zijn voldoende andere apps voor die meer competitief zijn. Deze app beoogt gezonde beweging voor zoveel mogelijk Nederlanders. De activering hersenen worden blijkbaar al positief gestimuleerd bij rondjes van 20 minuten. Als jij bij elke lantaarnpaal stil gaat staan, dan moet je dat wel pas doen nadat je 750 meter hebt gelopen, anders mis je punten. Bovendien houd je dan jezelf voor de gek.
Ik vraag mij oprecht af of een wandeling van 1 uur effectiever is dan 3 keer een rondje van 20 min. (met of zonder hond). Ik denk dat het laatste méér bijdraagt aan de totale gezondheid dan het eerste.
ok dat is waar. Dat had ik niet door. Ik zag de tijd lopen tien ik stil stond. En dacht. Dat is wel heel gemakkelijk scoren. Het leek niet aan beweging gekoppeld. Je moet dus minimaal 750 meter lopen... dan krijg je je punten.
Zelf heb ik altijd het idee dat ik me meer ontspan en inspan na een langere wandeling en viel me dan ook vrolijker dan na een kort rondje. Ik dacht dat dat de positieve effecten waren. Maar dat zal dan wel psychologie zijn. Ach. Ik hou de competitie maar voor mezelf qua aantal km per week ofzo. Om nu meerdere apps bij te houden. Vind ik ook zo wat.
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

Zeeuw schreef: Je kunt gewoon je GPS invoeren. Dan zie je het aantal km. En als je graag aantal km wil laten tellen, moet je strava nemen :-)
Als aanvulling: en gaan fietsen, dan gaan de kilometers nog veel sneller...
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

JvW schreef:
Zeeuw schreef: Je kunt gewoon je GPS invoeren. Dan zie je het aantal km. En als je graag aantal km wil laten tellen, moet je strava nemen :-)
Als aanvulling: en gaan fietsen, dan gaan de kilometers nog veel sneller...
Dat is een fietstochtje. Een ommetje doe je lopende ;)
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door JvW »

Lilian1975 schreef:
JvW schreef:
Zeeuw schreef: Je kunt gewoon je GPS invoeren. Dan zie je het aantal km. En als je graag aantal km wil laten tellen, moet je strava nemen :-)
Als aanvulling: en gaan fietsen, dan gaan de kilometers nog veel sneller...
Dat is een fietstochtje. Een ommetje doe je lopende ;)
Dat is helemaal waar! :haha
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Jantje »

Zo. Ik doe ook mee in de bovenste regionen. :nananere :yahoo
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Wie is Jos L?
Echt die heeft al 96 ommetjes? Is dat in drie dagen tijd? Of deed jij al eerder mee?
Chrisje72
Berichten: 1478
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Chrisje72 »

Ik dacht dat je juist privé mocht blijven.
Maar inderdaad, al je ommetjes staan hierbij, die tellen alleen niet mee voor de ranking in deze groep
Bertiel
Berichten: 4556
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Bertiel »

ik vraag me af, of je dit soort vragen moet stellen Lilian op een openbaar forum.
Ik zit er ook in onder mijn eigen naam.
Als iemand vragen daarover heeft dan hoor ik dat graag per PB
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3021
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Zin in Ommetje?

Bericht door Lilian1975 »

Bertiel schreef:ik vraag me af, of je dit soort vragen moet stellen Lilian op een openbaar forum.
Ik zit er ook in onder mijn eigen naam.
Als iemand vragen daarover heeft dan hoor ik dat graag per PB
Oh sorry. Met alleen voornaam en achterletter weet ik nog niets. Zelfs niet hoe hij of zij er uitziet. Maar ik bedoelde welke nickname hoort erbij. In mijn hoofd heet nl iedereen zo op het forum. Net als jij Bertiel heet. Verder bedoelde ik absoluut niet om iemands identiteit te achterhalen. Sorry als dat zo overgekomen is. Echt dom van me.

Je hebt gelijk dat ik het beter niet had kunnen vragen. Nu ontstaat er een verkeerde indruk. Ik ga ook bewust niet voor en achternaam volledig vragen. Maar dacht bij Jos L het wel veilig te kunnen. Maar nogmaals dat was verkeerd gedacht :oops
Plaats reactie