Vogels kijken.

Online
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vogels kijken.

Bericht door Bertiel »

JvW schreef:Ik probeer ook steeds meer vogels in onze tuin te lokken. Prachtig om naar te kijken en naar te luisteren!
We hadden een tijdje een hele groep koolmezen/pimpelmezen/vinken/groenlingen, maar het lijkt erop dat ze wat verjaagd zijn door de kauwtjes en turkse tortelduiven.
Iemand nog een tip hoe je die laatste groep wat kan weren?
buks
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Habitat
Berichten: 771
Lid geworden op: 27 mei 2016, 21:08

Re: Vogels kijken.

Bericht door Habitat »

JvW schreef:Ik probeer ook steeds meer vogels in onze tuin te lokken. Prachtig om naar te kijken en naar te luisteren!
We hadden een tijdje een hele groep koolmezen/pimpelmezen/vinken/groenlingen, maar het lijkt erop dat ze wat verjaagd zijn door de kauwtjes en turkse tortelduiven.
Iemand nog een tip hoe je die laatste groep wat kan weren?
Wij hebben zo'n klassiek vogel-voeder-huisje met een dakje er op. Duiven passen daar helaas net in. Daarom heb ik een simpel dun stokje voor beide ingangen getimmerd, waardoor de opening een fractie kleiner is. En voila, nu alleen nog maar mezen, vinken, mussen en roodborsten. Zo eenvoudig kan het dus zijn.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vogels kijken.

Bericht door refo »

Dodo schreef:Ik heb zo'n draadkooi hangen met voer erin, waar de kleine vogeltjes wel in kunnen komen, maar de grote niet.
We hebben een pindakaaspot aan een muur. Ook daar spelen de kauwen kolibri en halen genoeg buit binnen. De kleine vogeltjes gaan op de grond eronder zitten als ze bezig zijn. Die kauwen maken er namelijk een enorme troep van: het meeste voedsel valt op de grond tijdens dat gehak.
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door Ukkie »

refo schreef:
Dodo schreef:Ik heb zo'n draadkooi hangen met voer erin, waar de kleine vogeltjes wel in kunnen komen, maar de grote niet.
We hebben een pindakaaspot aan een muur. Ook daar spelen de kauwen kolibri en halen genoeg buit binnen. De kleine vogeltjes gaan op de grond eronder zitten als ze bezig zijn. Die kauwen maken er namelijk een enorme troep van: het meeste voedsel valt op de grond tijdens dat gehak.
Bij ons hangt een pindacontainer van ongeveer 30cm waar kool- en pimpelmezen op af komen maar ook hier komen veel kauwen en halsbandparkieten op af. Ook een pindakaaspot waar een draadkooi omheen past. Als er veel kauwen en halsbanden zijn doe ik de draadkooi eroverheen.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2472
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Vogels kijken.

Bericht door Bonny »

Ik zie wel eens hippe vogels of rare vogels, maar die ga ik niet voeren!
The Groom's still waiting at the altar
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door Ukkie »

Bonny schreef:Ik zie wel eens hippe vogels of rare vogels, maar die ga ik niet voeren!
Ja het lijkt wel of die steeds meer voorkomen.
Misschien ben ik er zelf ook wel één. :nananere
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door samanthi »

Ukkie schreef:
Bonny schreef:Ik zie wel eens hippe vogels of rare vogels, maar die ga ik niet voeren!
Ja het lijkt wel of die steeds meer voorkomen.
Misschien ben ik er zelf ook wel één. :nananere
:D
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door Ukkie »

Johann Gottfried Walther schreef:Vroeger ging ik vaak vogels kijken, nu al jaren niet meer, maar vogels hebben nog wel steeds mijn interesse.
IK ging vooral kijken in een plantsoen/park met een dijk, vele soorten vogels daar gezien.
Misschien weer eens oppakken. Is een fijne ontspannende bezigheid.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door Ukkie »

Panny schreef:Ik vind vogels ook erg leuk.
De Grutto is mijn favoriete vogel. Leuk om die in het voorjaar te bekijken.
Al weet ik maar één plek hier in de omgeving waar ze zitten.

Andere leuke vogels die ik gezien heb zijn onder andere de zwarte specht, ransuil, ijsvogel, baardman, blauwborst, tureluur, etc.

Ik zou graag wat beter de verschillende roofvogels, ganzen en eenden uit elkaar willen kunnen houden. Dat vind ik nog best lastig.
Grutto is inderdaad een prachtvogel! De zwarte specht is voor mij nog een wenssoort. :hum
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door Ukkie »

Gebruiken jullie ook een vogelgids en zo ja, welke?
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23794
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vogels kijken.

Bericht door refo »

Ukkie schreef:Gebruiken jullie ook een vogelgids en zo ja, welke?
Zien is kennen.
Dat kreeg ik al op mijn achtste of negende verjaardag.
Online
Bertiel
Berichten: 4538
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Vogels kijken.

Bericht door Bertiel »

ANWB gids, de beste
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
CvdW
Berichten: 2920
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Vogels kijken.

Bericht door CvdW »

Wij hebben ook de ANWB gids. Duidelijk en overzichtelijk. Ik woon vlakbij een nationaal park waar vele soorten zijn. De visarend is prachtig om te zien, maar ik geniet ook van de koekoek, enz..
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door samanthi »

CvdW schreef:Wij hebben ook de ANWB gids. Duidelijk en overzichtelijk. Ik woon vlakbij een nationaal park waar vele soorten zijn. De visarend is prachtig om te zien, maar ik geniet ook van de koekoek, enz..
Visarend? Ik heb hem nog nooit gezien, ben met Samanthus weleens op "jacht" geweest, we vonden wel beversporen, wat op zich ook heel leuk was... Maar helaas geen Arend.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ukkie
Berichten: 1066
Lid geworden op: 21 nov 2020, 22:17
Locatie: Rotterdam

Re: Vogels kijken.

Bericht door Ukkie »

refo schreef:
Ukkie schreef:Gebruiken jullie ook een vogelgids en zo ja, welke?
Zien is kennen.
Dat kreeg ik al op mijn achtste of negende verjaardag.
Leuk! Kende ik niet maar even gegoogeld.
Ieder die gelooft dat Jezus de Christus is, is uit God geboren. 1Johannes 5 vers 1
Plaats reactie