Sport en kinderen & hobby's

TheC
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2012, 16:35

Sport en kinderen & hobby's

Bericht door TheC »

Hi,

Even uit nieuwsgierigheid:

Ik ben benieuwd of jullie en/of jullie kinderen op een sport- of hobbyclub zitten en wat heeft je doen besluiten om het wel of niet te doen.
You were there in the struggle
You were there in the fight
You were there all the time
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door ejvl »

Jazeker, goed voor hun energie en lichaamsbeweging.
Piet Puk
Berichten: 5411
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door Piet Puk »

TheC schreef:Hi,

Even uit nieuwsgierigheid:

Ik ben benieuwd of jullie en/of jullie kinderen op een sport- of hobbyclub zitten en wat heeft je doen besluiten om het wel of niet te doen.
Nee, het prestatiegerichte karakter wat veelal aanwezig is bij clubs is een reden dit niet te doen.

Daarnaast is prestatief sporten meestal niet vrij van vloeken.

Dan heb je nog de keuze tussen zaterdag-zondag, maar gezien de eerste 2 argumenten is die keuze dan niet meer relevant.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8890
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door J.C. Philpot »

Ik breng mijn kinderen nu ik er nog invloed op heb liever op plaatsen waar ze beinvloed worden in de vreze des Heeren. Ze krijgen op diverse plekken al genoeg andere invloeden.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Ambtenaar
Berichten: 9139
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door Ambtenaar »

Ja, dat is goed voor hun lichamelijke ontwikkeling en algehele conditie. Maar ze leren o.a. ook: verliezen, samenwerken, houden aan regels, respect voor anderen, concentreren, etc. Bij ons beoefenen ze zowel een individuele sport als een teamsport.
Gebruikersavatar
samanthi
Berichten: 7880
Lid geworden op: 16 jul 2009, 10:30
Locatie: rotterdam

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door samanthi »

J.C. Philpot schreef:Ik breng mijn kinderen nu ik er nog invloed op heb liever op plaatsen waar ze beinvloed worden in de vreze des Heeren. Ze krijgen op diverse plekken al genoeg andere invloeden.
Wij hebben de kinderen stukjes uit de Bijbel uit hun hoofd geleerd, spelender wijs, al jong kende ze bijvoorbeeld psalm 23 uit hun hoofd, de zeven kruiswoorden, meestal leerden we hem iets wat op dat moment veel genoemd werd, rond kerst of pasen enzo... ik had dit gelezen dat moeders in de Sovjet-Unie dat deden, omdat zij niet wisten of ze hun kinderen bij zich konden houden, wat in het geheugen zit, kan de wereld er niet meer uithalen.
Ook hierin kunnen we onze kinderen onder de invloed van de Heere brengen.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
crossmountain
Berichten: 530
Lid geworden op: 15 jan 2019, 16:19

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door crossmountain »

Ja hebben wij altijd voor gekozen. Ze gingen vaak met meerdere jongeren van de kerk naar de sportclubs, padvinders en b.v. paardrijden. Wij vonden dit heel waardevol om op jonge leeftijd af en toe uit de refobuble te stappen. Ze leerde al op jonge leeftijd om keuzes te maken en die uit te leggen. Waarom dat je op zondag ergens niet aan mee doet bijvoorbeeld, maar ook bidden voor de maaltijd. Het mooiste is dat zelf wedstrijden werden verzet naar de zaterdag om "onze" jongeren een kans te geven. Ik vind het ontroerend om te merken hoe op jonge leeftijd er met b.v. de sportleraar over geloof wordt gepraat en dat ze werden uitgenodigd voor de kerkdienst.
Hoopvol
Berichten: 1294
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door Hoopvol »

Mijn kinderen zijn er een beetje te klein voor een sport maar zelf speel ik tafeltennis. Niet in de competitie maar als recreant. Het is voor mij een stuk ontspanning wat ik echt mis als ik het niet doe.
TheC
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2012, 16:35

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door TheC »

Ambtenaar schreef:Ja, dat is goed voor hun lichamelijke ontwikkeling en algehele conditie. Maar ze leren o.a. ook: verliezen, samenwerken, houden aan regels, respect voor anderen, concentreren, etc. Bij ons beoefenen ze zowel een individuele sport als een teamsport.
Dat was voor ons ook de voornaamste reden om ze een sport te laten kiezen en ik ben blij dat ze allebei iets hebben gevonden wat ze leuk vinden om te doen.

Toen in mijn nieuwe gemeente kwam heb ik samen met een vriend een zaalvoetbalteam opgestart voor mannen uit de kerk, is een mooie manier om elkaar beter en anders te leren kennen dan alleen van de huiskring en het bakkie koffie na de dienst. Dat heeft mij iig geholpen om snel opgenomen te worden.
You were there in the struggle
You were there in the fight
You were there all the time
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door Geytenbeekje »

J.C. Philpot schreef:Ik breng mijn kinderen nu ik er nog invloed op heb liever op plaatsen waar ze beinvloed worden in de vreze des Heeren. Ze krijgen op diverse plekken al genoeg andere invloeden.
Waar is dat dan naast de kerk ?
Geytenbeekje
Berichten: 8196
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door Geytenbeekje »

TheC schreef:
Ambtenaar schreef:Ja, dat is goed voor hun lichamelijke ontwikkeling en algehele conditie. Maar ze leren o.a. ook: verliezen, samenwerken, houden aan regels, respect voor anderen, concentreren, etc. Bij ons beoefenen ze zowel een individuele sport als een teamsport.
Dat was voor ons ook de voornaamste reden om ze een sport te laten kiezen en ik ben blij dat ze allebei iets hebben gevonden wat ze leuk vinden om te doen.

Toen in mijn nieuwe gemeente kwam heb ik samen met een vriend een zaalvoetbalteam opgestart voor mannen uit de kerk, is een mooie manier om elkaar beter en anders te leren kennen dan alleen van de huiskring en het bakkie koffie na de dienst. Dat heeft mij iig geholpen om snel opgenomen te worden.
Dat is nu jammerlijk genoeg ook niet meer he,
Kan je wel goed meeluisteren met je eigen kerk ?
TheC
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 aug 2012, 16:35

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door TheC »

Geytenbeekje schreef:
TheC schreef:
Ambtenaar schreef:Ja, dat is goed voor hun lichamelijke ontwikkeling en algehele conditie. Maar ze leren o.a. ook: verliezen, samenwerken, houden aan regels, respect voor anderen, concentreren, etc. Bij ons beoefenen ze zowel een individuele sport als een teamsport.
Dat was voor ons ook de voornaamste reden om ze een sport te laten kiezen en ik ben blij dat ze allebei iets hebben gevonden wat ze leuk vinden om te doen.

Toen in mijn nieuwe gemeente kwam heb ik samen met een vriend een zaalvoetbalteam opgestart voor mannen uit de kerk, is een mooie manier om elkaar beter en anders te leren kennen dan alleen van de huiskring en het bakkie koffie na de dienst. Dat heeft mij iig geholpen om snel opgenomen te worden.
Dat is nu jammerlijk genoeg ook niet meer he,
Kan je wel goed meeluisteren met je eigen kerk ?

Idd, jammer maar dat komt wel weer, nu een beetje wielrennen en hardlopen om de conditie op peil te houden. Anders word ik helemaal door de begin twintigers eruit gelopen ;-)

Via een gesloten youtubekanaal krijgen we de dienst mee.
You were there in the struggle
You were there in the fight
You were there all the time
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door Mara »

TheC schreef: Ik ben benieuwd of jullie en/of jullie kinderen op een sport- of hobbyclub zitten en wat heeft je doen besluiten om het wel of niet te doen.
Ja, ze mochten zelf iets kiezen, maar wel met de restrictie dat ze het minimaal een jaar moesten volhouden.
Sporten is ook goed voor de ontwikkeling van de motoriek, het uithoudingsvermogen, de sociale ontwikkeling.
Hobbyclubjes niet, ze speelden altijd buiten, zomer en winter.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
ejvl
Berichten: 5721
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: RE: Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door ejvl »

J.C. Philpot schreef:Ik breng mijn kinderen nu ik er nog invloed op heb liever op plaatsen waar ze beinvloed worden in de vreze des Heeren. Ze krijgen op diverse plekken al genoeg andere invloeden.
Vanuit de kerk zijn er ook clubs met soms een sportief karakter.
Zo mocht ik als kind wel daaraan meedoen bij een gereformeerde bond gemeente terwijl wij zelf OGG waren.
Ook mee op kamp en dergelijken, met bijbelstudie en veel zaken die met het geloof te maken hebben. Met veel plezier kijk ik daarop terug.
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: sport en kinderen & hobby's

Bericht door merel »

Ja, de oudste twee zitten op een teamsport en op muziekles. De jongste twee (samen) op een individuele sport
Plaats reactie