Wandelen

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wandelen

Bericht door merel »

Elke dag een paar uur wandelen lukt mij naast werk en gezin ook niet. Ik probeer elke dinsdagavond 7,5 km hard te lopen of te wandelen. Op zaterdagmorgen ga ik ook altijd hardlopen en soms wandel ik een uurtje op woensdag
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wandelen

Bericht door -DIA- »

Sinds de intrede van corona hebben mijn broer en ik meer gewandeld, bij wijze van spreken, als de hele tijd van ons leven daar voor. Momenteel, globaal sinds het laatste kwartaal, ligt het wandelen stil, want zowel mijn broer als ik ondervinden de tegenheden in het lichaam die gepaard gaan met de ouderdom.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

Zita schreef:
Lilian1975 schreef:
merel schreef:Heerlijk dat wandelen. Volgens mij wandel jij bijna dagelijks hele stukken of niet? Elke dag een stuk wandelen lijkt mij ook wel wat, maar helaas gaat dat niet lukken.
Ja ik loop dagelijks buitenshuis gemiddeld 8 tot 10 km. Met de hond in ieder geval een 5km rondje. S avonds. Of bijv op zaterdagochtend als de rest op 1 oor ligt. Overige met boodschappen etc. Die ik bewust lopend doe. De oppaskinderen vinden het prima op hun fietsje of in de wandelwagen. En verder ben ik bewust langere afstand wandelingen gaan opbouwen. Zo om de 14 dagen. De vrijdagmiddag of op een zaterdag. Afhankelijk van het weer en andere moet dingen. Die tijd ben ik even alleen en stil met Hem. Die tijd had ik ook nodig privé. Om even rust in mijn hoofd te krijgen. In de vakantie uiteraard wat meer gelopen. En het mooie is. Ben sinds half januari 22 kg kwijt. Wel ook wat anders gaan eten. Dus komt niet alleen door lopen. Het kon ook omdat mijn man thuis werkte.
Dagelijks 8-10 km, dat is een goeie 2 uur wandelen. Die tijd heb ik gewoon niet. Of ik heb die tijd er niet voor over, dat kan natuurlijk ook. Een hond scheelt wellicht al, want dan 'moet' je de tijd wel vrijmaken.
Ik heb deze vakantie ook redelijk wat gelopen. Het weer was er ook wel ideaal voor, meestal. Gisteren nog ongeveer 32 km gedaan. Nog zo'n 50 kilometer, dan is deze wandeling 'af'. Langeafstandswandelingen zijn leuk, alleen is het probleem dan wel dat je zo'n eind van huis komt, en er dus weer zo lang over doet om thuis te komen. Gisteren eindigde mijn wandeling in Zetten-Andelst. En toen deed ik er nog ruim 3,5u over om weer thuis te komen. Dat was net iets minder geweldig. Gelukkig had ik veel drinken en een leuk boek, en helaas een lege telefoon.


Leuk om zo'n lange route weer af te strepen. Wanneer ik buitenshuis zou werken kon het ook niet hoor. Maar nu kan ik het met mijn werk als gastouder combineren. . Naar de markt of winkel, naar de kinderboerderij of speeltuintje lopen heen en terug is al snel 3 km. Avond uitlaat rondje hond dus 5 km. (Uurtje) En in de ochtend voor de kinderen komen ook nog klein rondje van 2 km. (Klein half uur) Kom je al aan 10! En inderdaad 2 uur wandeling. Maar het gaat bijna ongemerkt!

Ja reistijd, en zeker met openbare vervoer is tijdrovend. Ik bewaar de verder weg wandelingen dan ook voor vakantie en vrije dagen perioden. Dan is het gewoon een dagvulling! Normaal dus op kortere afstand. Ik heb de luxe van een auto. Dus dat scheelt wel. Het is de bedoeling de LAW wandelingen met iemand anders te gaan doen. En dan kunnen we ieder de auto strategisch neerzetten. Kost het ook minder reistijd. Verder lopen hier al op korte reisafstand het grote rivierenpad, Floris V pad, Pelgrimspad langs. Ik bof maar. Doe dan de streekpaden er nog bij..
En met knooppunten kan je wandelingen zo lang maken als je wilt. Wanneer ik op een vrijdag een langere wandeling doe. Bijvoorbeeld max 20 km. Dan is dat 4,5 uur wandeling.(meestal stop je wel een keer ergens bij die lengte) Ik zorg dat dat max 15 minuten rijden is. Dus in het langste geval 5 uur inclusief reistijd. En anders wordt het een 15 km wandeling. In de ochtend zet ik het eten klaar en zorg dat de boel aan de kant is. Mijn man zet het eten in de oven of maakt het klaar tegen etenstijd. (Wat een luxe) ik ga om 12 uur weg en ben dan echt rond 17 uur of iets later thuis. En dat doe je echt niet iedere week zo. Ik denk dan maar. Een ander gaat een middagje winkelen. Of naar de sportschool. Dat doe ik dan weer niet. Eerlijk gezegd hadden we door corona ook geen gemeentelijke activiteiten. Weet natuurlijk niet hoe dat dit seizoen gaat lopen. Dus of deze frequentie vastgehouden kan worden?

@DIA. Ik las van de zorgen. Heel veel kracht toegewenst. Maar vooral Zijn nabijheid. (Ps 30 vers 11)
Susanna
Berichten: 1061
Lid geworden op: 21 jul 2020, 21:01

Re: Wandelen

Bericht door Susanna »

-DIA- schreef:Sinds de intrede van corona hebben mijn broer en ik meer gewandeld, bij wijze van spreken, als de hele tijd van ons leven daar voor. Momenteel, globaal sinds het laatste kwartaal, ligt het wandelen stil, want zowel mijn broer als ik ondervinden de tegenheden in het lichaam die gepaard gaan met de ouderdom.
En een ommetje maken? Blijven bewegen is zo goed, als het kan!
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wandelen

Bericht door -DIA- »

Susanna schreef:
-DIA- schreef:Sinds de intrede van corona hebben mijn broer en ik meer gewandeld, bij wijze van spreken, als de hele tijd van ons leven daar voor. Momenteel, globaal sinds het laatste kwartaal, ligt het wandelen stil, want zowel mijn broer als ik ondervinden de tegenheden in het lichaam die gepaard gaan met de ouderdom.
En een ommetje maken? Blijven bewegen is zo goed, als het kan!
Soms maak ik nog een klein ommetje, of beter gezegd, een blokje om. Fietsen gaat me nog wat beter af. Tot hiertoe proberen elke maandag een fietstochtje te maken, meest in de omgeving, zo rond Markelo, Goor, Enter, Wierden, Holten, Hellendoorn, Nijverdal, en dan de buurtschappen Elsen, Herike, Notter, Zuna, Hexel, Ligtenberg, Beuseberg, Borkeld, Look, Rectum, Ypelo, Enterbroek, Bornerbroek, Elsenerbroek, Deldenerbroek en vorige week dwars door Almelo. En hier is ons fietsgebied wel zo ongeveer benoemd. Wel een mooie omgeving met eveneens mooie fietspaden, o.a. langs de Regge, en dan de Friezenberg, de Holterberg, maar die laatste kost wel eens wat veel klimmen, ook met een elektrische fiets. Meestal rijden we dan tussen de 20 en 30 kilometer, en daar doen we dan ongeveer twee uur over.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie