Wandelen

Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wandelen

Bericht door Zeeuw »

helma schreef:Ik herinner me een strandwandeling met M&M. We kwamen man met hond tegen. Toen hij voorbij was zei ik : brrr wat een engerd! Nou! Reageerde ze
Later bleek dat ik de man bedoelde en zij de hond.
Dus ja...
Dat is bij mij dus het voordeel. Die engerd ben ik dan altijd zelf :-)
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door windorgel »

Zita schreef:
windorgel schreef:
Zita schreef:Leuke tips allemaal! Ik ga ze binnenkort testen.
Ik heb afgelopen zomer het Floris-V-pad gelopen. Dat was heel erg mooi. Nu begonnen aan het Grote Rivierenpad.
En dat doe je in je eentje? Dapper hoor. Ik vind in de polder wandelen prima als ik alleen ga, maar in bossen voel ik me wat kwetsbaar omdat je dan weinig overzicht hebt. Zal vooral gevoelskwestie zijn.
Bedoel je met het oog op enge mannen met kwade bedoelingen?
Ik ben niet zo bang uitgevallen, en heb op dat gebied gelukkig ook niet echt vervelende ervaringen. Als je voortdurend het gevoel hebt dat je over je schouder moet kijken, is wandelen niet meer relaxed.
Ik heb gelukkig ook geen nare ervaringen. Het is meer het idee en wellicht versterkt door reacties van bekenden die het min of meer onverstandig vinden als je als vrouw alleen een lange wandeling maakt.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33190
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wandelen

Bericht door Tiberius »

helma schreef:Ik herinner me een strandwandeling met M&M. We kwamen man met hond tegen. Toen hij voorbij was zei ik : brrr wat een engerd! Nou! Reageerde ze
Later bleek dat ik de man bedoelde en zij de hond.
Dus ja...
Met die man is zij later toch getrouwd?
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18649
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door helma »

Tiberius schreef:
helma schreef:Ik herinner me een strandwandeling met M&M. We kwamen man met hond tegen. Toen hij voorbij was zei ik : brrr wat een engerd! Nou! Reageerde ze
Later bleek dat ik de man bedoelde en zij de hond.
Dus ja...
Met die man is zij later toch getrouwd?
Gelukkig niet...(maar dat antwoord wist je best)
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

Had het op mijn lijstje staan nog voor einde zomervakantie. En het is gelukt. Gewandeld vanuit huis, door de Alblasserwaard naar en door de Krimpenerwaard, langs de Vlist. (Met een idyllisch picknickplekje wat door particulieren opengesteld is) door weer een mooi stukje natuur waarvan ik de naam even kwijt ben. Richting Haastrecht en Hekendorp en nog wat verder. Totaal 34,9 km. Was lopend op familiebezoek gegaan. En dacht laat ik eens milieubewust doen. Via Komoot app de kortste maar mooiste wandelroute opgezocht. Liep gedeeltelijk over LAW paden zoals het Pelgrimspad etc. Dwars door weilanden, klimmende over hekjes. Tussen koeien, schapen. Sla-ommend om koeienvlaaien. Autokilometers zijn er aanmerkelijk meer. Maar gaat wel sneller. Was ook blij dat ik terug met een deel van ons gezin naar huis kon rijden. Genoten van ons prachtige Hollandse landschap. Bedacht me echt bepaalde vogels gewoon veel te zien die ik in mijn jeugd zelden zag. Ooievaars, witte reiger etc. De laatste km- ters vroeg een voorbijgangster. Mooie route is dit he? Ja zeker nu ik de foto's terugkijk. Beaam ik dat zeer. Maar vanaf Hekendorp heb ik eigenlijk de omgeving minder bewust in mij opgenomen. Vermoeidheid denk ik. Dus reageerde waarschijnlijk wat vaag :) Maar eenmaal aangekomen geen blaren. Wel een beetje stijve spieren. De volgende dag merkte ik er eigenlijk niets meer van.


A.s vrijdag gaan we met elkaar naar de Posbank. Maar dat zal niet zo lang zijn. Hond met korte pootjes. Dochter die meegaat voor de gezelligheid maar niet voor de sportiviteit :haha. Maar ik heb gezegd dat het al super sportief is dat ze meegaat.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wandelen

Bericht door Valcke »

34,9 km is echt veel! Een hele prestatie!
Deze zomer in de bergen een wandeling gemaakt van zo’n 5 uur netto, maar dat zal toch niet meer zijn geweest dan zo’n 25 km (naast zo’n 500 hoogtemeters vice versa).
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wandelen

Bericht door DDD »

De Posbank is momenteel erg mooi.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

Valcke schreef:34,9 km is echt veel! Een hele prestatie!
Deze zomer in de bergen een wandeling gemaakt van zo’n 5 uur netto, maar dat zal toch niet meer zijn geweest dan zo’n 25 km (naast wat hoogtemeters).
Een 5 urige tocht in de bergen is gewoon ook heel wat. In de bergen loop ik ook minder hoor. In km. De hoogtemeters zijn eigenlijk leidend. Die kunnen de tocht aardig verzwaren. Ik had afgelopen vakantie 500 meter omhoog en omlaag. (Hoger ging niet, ) Ruim 3,5 uur lopen. Het was warm.en eigenlijk ook vaak te mooi om niet even van het uitzicht te genieten. Maar waar ik in Nederland reken op 5 km in een uur. Was dat daar maar 3,8 km per uur. De wandelapp gaf ook maar 13 km aan. Dit nu was ook echt een uitschieter. Maar ik merk wel dat nu ik regelmatig qandel ook wat langer. Een toch als dit nog best redelijk gaat.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

DDD schreef:De Posbank is momenteel erg mooi.
Klopt. Ik had haar dan ook min of meer verplicht om al dat moois te bewonderen. En dan echt en niet vanaf een schermpje.... Door het natte voorjaar schijnt het er uitbundig paars te zijn nu. Maar dat je wel snel moet zijn. Omdat hij nu op zijn mooist staat.
Valcke
Berichten: 7605
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: Wandelen

Bericht door Valcke »

Lilian1975 schreef:
Valcke schreef:34,9 km is echt veel! Een hele prestatie!
Deze zomer in de bergen een wandeling gemaakt van zo’n 5 uur netto, maar dat zal toch niet meer zijn geweest dan zo’n 25 km (naast wat hoogtemeters).
Een 5 urige tocht in de bergen is gewoon ook heel wat. In de bergen loop ik ook minder hoor. In km. De hoogtemeters zijn eigenlijk leidend. Die kunnen de tocht aardig verzwaren. Ik had afgelopen vakantie 500 meter omhoog en omlaag. (Hoger ging niet, ) Ruim 3,5 uur lopen. Het was warm.en eigenlijk ook vaak te mooi om niet even van het uitzicht te genieten. Maar waar ik in Nederland reken op 5 km in een uur. Was dat daar maar 3,8 km per uur. De wandelapp gaf ook maar 13 km aan. Dit nu was ook echt een uitschieter. Maar ik merk wel dat nu ik regelmatig qandel ook wat langer. Een toch als dit nog best redelijk gaat.
Klopt. Een andere wandeling in de bergen deze zomer had 1300 hoogtemeters vv (van 1400 naar 2700m en terug); dat ging mij nog niet zo gemakkelijk af, hoewel ik vroeger ook 2x1600m wel op één dag liep.

Ik las zojuist dat het aantal km op de Gemmipass toch wat minder was dan ik dacht: ca 18 km. Deze beroemde wandeling liepen ook Lenin, Mark Twain en vele anderen (of ik daar blij mee moet zijn, is weer iets anders). In elk geval: de bergen blijven trekken!
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wandelen

Bericht door DDD »

Lilian1975 schreef:
DDD schreef:De Posbank is momenteel erg mooi.
Klopt. Ik had haar dan ook min of meer verplicht om al dat moois te bewonderen. En dan echt en niet vanaf een schermpje.... Door het natte voorjaar schijnt het er uitbundig paars te zijn nu. Maar dat je wel snel moet zijn. Omdat hij nu op zijn mooist staat.
Ik zit nog in Italie dus het moet minstens tot maandag wachten, maar het staat inderdaad ook op mijn programma.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

Mooi is dat. Van die paden met historie. Dan gaat de fantasie er bij mij wel op los. Waar ik deze zomer liep. Was het een plek of regio waar veel hugenoten zich verstopten. Maar ook velen gedood zijn. Nu is daar in die regio amper een protestantse kerk. De rk kerkjes worden amper bezocht. Het Woord klinkt er niet meer. Ondanks de overweldigende natuur word de mens niet overtuigd van noodzaak geloof en bekering. Dat blijkt maar weer Woord en Geest is nodig. Ik liep wat over die tijd te mijmeren en ineens klonk via mijn telefoon. Doordat er kennelijk iets aangeraakt werd. (Had oortjes in die route sprak) . Een Vaste Burcht is onze God etc....
merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wandelen

Bericht door merel »

Heerlijk dat wandelen. Volgens mij wandel jij bijna dagelijks hele stukken of niet? Elke dag een stuk wandelen lijkt mij ook wel wat, maar helaas gaat dat niet lukken.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

merel schreef:Heerlijk dat wandelen. Volgens mij wandel jij bijna dagelijks hele stukken of niet? Elke dag een stuk wandelen lijkt mij ook wel wat, maar helaas gaat dat niet lukken.
Ja ik loop dagelijks buitenshuis gemiddeld 8 tot 10 km. Met de hond in ieder geval een 5km rondje. S avonds. Of bijv op zaterdagochtend als de rest op 1 oor ligt. Overige met boodschappen etc. Die ik bewust lopend doe. De oppaskinderen vinden het prima op hun fietsje of in de wandelwagen. En verder ben ik bewust langere afstand wandelingen gaan opbouwen. Zo om de 14 dagen. De vrijdagmiddag of op een zaterdag. Afhankelijk van het weer en andere moet dingen. Die tijd ben ik even alleen en stil met Hem. Die tijd had ik ook nodig privé. Om even rust in mijn hoofd te krijgen. In de vakantie uiteraard wat meer gelopen. En het mooie is. Ben sinds half januari 22 kg kwijt. Wel ook wat anders gaan eten. Dus komt niet alleen door lopen. Het kon ook omdat mijn man thuis werkte.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10411
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wandelen

Bericht door Zita »

Lilian1975 schreef:
merel schreef:Heerlijk dat wandelen. Volgens mij wandel jij bijna dagelijks hele stukken of niet? Elke dag een stuk wandelen lijkt mij ook wel wat, maar helaas gaat dat niet lukken.
Ja ik loop dagelijks buitenshuis gemiddeld 8 tot 10 km. Met de hond in ieder geval een 5km rondje. S avonds. Of bijv op zaterdagochtend als de rest op 1 oor ligt. Overige met boodschappen etc. Die ik bewust lopend doe. De oppaskinderen vinden het prima op hun fietsje of in de wandelwagen. En verder ben ik bewust langere afstand wandelingen gaan opbouwen. Zo om de 14 dagen. De vrijdagmiddag of op een zaterdag. Afhankelijk van het weer en andere moet dingen. Die tijd ben ik even alleen en stil met Hem. Die tijd had ik ook nodig privé. Om even rust in mijn hoofd te krijgen. In de vakantie uiteraard wat meer gelopen. En het mooie is. Ben sinds half januari 22 kg kwijt. Wel ook wat anders gaan eten. Dus komt niet alleen door lopen. Het kon ook omdat mijn man thuis werkte.
Dagelijks 8-10 km, dat is een goeie 2 uur wandelen. Die tijd heb ik gewoon niet. Of ik heb die tijd er niet voor over, dat kan natuurlijk ook. Een hond scheelt wellicht al, want dan 'moet' je de tijd wel vrijmaken.
Ik heb deze vakantie ook redelijk wat gelopen. Het weer was er ook wel ideaal voor, meestal. Gisteren nog ongeveer 32 km gedaan. Nog zo'n 50 kilometer, dan is deze wandeling 'af'. Langeafstandswandelingen zijn leuk, alleen is het probleem dan wel dat je zo'n eind van huis komt, en er dus weer zo lang over doet om thuis te komen. Gisteren eindigde mijn wandeling in Zetten-Andelst. En toen deed ik er nog ruim 3,5u over om weer thuis te komen. Dat was net iets minder geweldig. Gelukkig had ik veel drinken en een leuk boek, en helaas een lege telefoon.
Plaats reactie