Wandelen

merel
Berichten: 9611
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wandelen

Bericht door merel »

Afgelopen winter liepen wij een snertroute. Onze 5 jarige had zich voorgenomen om niet meer dan 5 km te lopen. Meer km was volgens hem echt te ver. Wij hadden ons ingeschreven voor 13 km. Bij 7 km vroeg hij of wij er al 3 hadden gelopen. Ja hoor, wij zijn op de helft. Uiteindelijk zonder morren de tocht gewoon uitgelopen.

Wij wandelen graag. Al merk ik wel dat ik de afstand rond 18 km wel ga voelen.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wandelen

Bericht door DDD »

Geytenbeekje schreef:
DDD schreef:Ik vind wandelen heerlijk, maar heb helaas weinig vrienden die het ook leuk vinden om lange stukken te wandelen. Anderhalf uur over de Posbank of langs het strand of door de duinen, maar dan moet er toch nodig een terrasje worden aangedaan.

En de vrienden die het wel leuk vinden, zitten vol in de kinderen of de zorg voor hun ouders. Voor alleen wandelen, gun ik mij niet de tijd, ook al omdat ik het al druk heb om met iedereen op tijd iets leuks te doen/ af te spreken.
Wel tijd om te forummen ? :nananere
Dat doe ik vrijwel nooit langer dan een uur achter elkaar, en dat is al uitzonderlijk. Dus dat gebeurt tussendoor. Soms als ik toch iets anders doe, bijvoorbeeld als ik in de trein zit.
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wandelen

Bericht door Mara »

Wij hadden laatst een preek die als thema Wandelen had.
In de Bijbel komt het begrip ook veelvuldig voor.
Als je met iemand gaat wandelen, is daar een ontmoeting aan vooraf gegaan.
Tijdens het wandelen is er gelegenheid tot spreken, van hart tot hart. Vaak gaat dat al wandelende beter dan wanneer je tegenover
elkaar zit.
Mensen die met elkaar gaan wandelen, zijn op een bepaalde manier met elkaar verbonden.
Je gaat niet wandelen met een "vijand".
En verder is het heel gezond en kan het door veel mensen worden gedaan.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wandelen

Bericht door Zeeuw »

Mara schreef:Wij hadden laatst een preek die als thema Wandelen had.
In de Bijbel komt het begrip ook veelvuldig voor.
Als je met iemand gaat wandelen, is daar een ontmoeting aan vooraf gegaan.
Tijdens het wandelen is er gelegenheid tot spreken, van hart tot hart. Vaak gaat dat al wandelende beter dan wanneer je tegenover
elkaar zit.
Mensen die met elkaar gaan wandelen, zijn op een bepaalde manier met elkaar verbonden.
Je gaat niet wandelen met een "vijand".
En verder is het heel gezond en kan het door veel mensen worden gedaan.
Werkt heel goed. Naast elkaar lopen opent vaak meer dan tegenover elkaar zitten. Het is meer ongedwongen en mensen hoeven elkaar niet steeds aan te kijken.
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wandelen

Bericht door Nasrani »

Zeeuw schreef:
Mara schreef:Wij hadden laatst een preek die als thema Wandelen had.
In de Bijbel komt het begrip ook veelvuldig voor.
Als je met iemand gaat wandelen, is daar een ontmoeting aan vooraf gegaan.
Tijdens het wandelen is er gelegenheid tot spreken, van hart tot hart. Vaak gaat dat al wandelende beter dan wanneer je tegenover
elkaar zit.
Mensen die met elkaar gaan wandelen, zijn op een bepaalde manier met elkaar verbonden.
Je gaat niet wandelen met een "vijand".
En verder is het heel gezond en kan het door veel mensen worden gedaan.
Werkt heel goed. Naast elkaar lopen opent vaak meer dan tegenover elkaar zitten. Het is meer ongedwongen en mensen hoeven elkaar niet steeds aan te kijken.
Komt bekend voor.... ;)
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Zeeuw
Berichten: 11529
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wandelen

Bericht door Zeeuw »

Nasrani schreef:
Zeeuw schreef:
Mara schreef:Wij hadden laatst een preek die als thema Wandelen had.
In de Bijbel komt het begrip ook veelvuldig voor.
Als je met iemand gaat wandelen, is daar een ontmoeting aan vooraf gegaan.
Tijdens het wandelen is er gelegenheid tot spreken, van hart tot hart. Vaak gaat dat al wandelende beter dan wanneer je tegenover
elkaar zit.
Mensen die met elkaar gaan wandelen, zijn op een bepaalde manier met elkaar verbonden.
Je gaat niet wandelen met een "vijand".
En verder is het heel gezond en kan het door veel mensen worden gedaan.
Werkt heel goed. Naast elkaar lopen opent vaak meer dan tegenover elkaar zitten. Het is meer ongedwongen en mensen hoeven elkaar niet steeds aan te kijken.
Komt bekend voor.... ;)
Al lijken sommige wandelroutes wel erg op wat jij aan Jantje beschreef...
-DIA-
Berichten: 32685
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Wandelen

Bericht door -DIA- »

Mijn broer en ik waren vandaag een eindje Twente oostwaarts ingereden. We kenden de mooie natuur rond Mander en Vasse wel, maar het is er altijd wel mooi om opnieuw te komen! Ver wandelen kan ik niet meer, maar een klein wandelingetje gaat gelukkig nog wel. Ik kan iedereen dit mooie gebied aanraden. Het dal van de Mosbeek, met de watermolens van Bel en Frans. Een prachtig parkachtig landschap rond het gehucht Mander, en de buurtschap Hezingen.
Er is een wandelroute van 16 km. Dat is voor ons te ver, maar voor wie nog goed ter been is een aanrader!

Hier een kaartje van de wandelroute:
https://www.landschapoverijssel.nl/rout ... beek-16-km
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Nasrani
Berichten: 1853
Lid geworden op: 21 dec 2016, 21:36

Re: Wandelen

Bericht door Nasrani »

-DIA- schreef:Mijn broer en ik waren vandaag een eindje Twente oostwaarts ingereden. We kenden de mooie natuur rond Mander en Vasse wel, maar het is er altijd wel mooi om opnieuw te komen! Ver wandelen kan ik niet meer, maar een klein wandelingetje gaat gelukkig nog wel. Ik kan iedereen dit mooie gebied aanraden. Het dal van de Mosbeek, met de watermolens van Bel en Frans. Een prachtig parkachtig landschap rond het gehucht Mander, en de buurtschap Hezingen.
Er is een wandelroute van 16 km. Dat is voor ons te ver, maar voor wie nog goed ter been is een aanrader!

Hier een kaartje van de wandelroute:
https://www.landschapoverijssel.nl/rout ... beek-16-km
Ziet er mooi uit DIA.

Ik wil deze lunk graag delen: https://www.vvvbrabantsewal.nl/nl/wandelen/wandelroutes
Zitten mooie routes tussen. Prachtige omgeving.
Wij leven in een wereld waarin bijna alles ons afleidt van God.
Daarom zullen we keuzes moeten maken als we een vertrouwelijke omgang met God willen.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2039
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Wandelen

Bericht door Arja »

Mara schreef:Wij hadden laatst een preek die als thema Wandelen had.
In de Bijbel komt het begrip ook veelvuldig voor.
Als je met iemand gaat wandelen, is daar een ontmoeting aan vooraf gegaan.
Tijdens het wandelen is er gelegenheid tot spreken, van hart tot hart. Vaak gaat dat al wandelende beter dan wanneer je tegenover
elkaar zit.
Mensen die met elkaar gaan wandelen, zijn op een bepaalde manier met elkaar verbonden.
Je gaat niet wandelen met een "vijand".
En verder is het heel gezond en kan het door veel mensen worden gedaan.
John Owen zou het gezegd kunnen hebben. Ik lees: "Probeer je te wandelen met God terwijl je niet door Hem gered bent, dan is het eigenlijk net alsof je door het bos wandelt, waarin een leeuw brult." Hij noemt daar deze teksten bij: Amos 3:11, Psalm 50:22, Romeinen 8:7, Johannes 3:36, Efeze 2:3. Er is iets heel belangrijks nodig om met Hem te wandelen. Namelijk: vrede en overeenstemming. "Om samen op te trekken, moet je het met elkaar eens zijn. De profeet Amos zegt dat zo: Gaan er twee samen zonder elkaar ontmoet te hebben?" Bron: John Owen.

Ik ben benieuwd naar de preek die bij jullie gehouden is. Het boekje van Owen is ook op internet te lezen: http://www.theologienet.nl/documenten/O ... moedig.pdf
Mara
Berichten: 23141
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Wandelen

Bericht door Mara »

Arja schreef: Ik ben benieuwd naar de preek die bij jullie gehouden is. Het boekje van Owen is ook op internet te lezen: http://www.theologienet.nl/documenten/O ... moedig.pdf
Dat weet ik helaas niet meer. Ik denk dat het een preek over Henoch was. Of over de Emmaüsgangers.
Ik noteer het nl. vrijwel nooit.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10412
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Wandelen

Bericht door Zita »

Iemand nog tips voor goede wandel-apps? Ik wandel vaak alleen (en dan langeafstandsroutes, meestal 25-30 km), en heb een topografisch inzicht van nul. Kaartlezen verlengt mijn route meestal aanzienlijk.
Ik dacht dat de nieuwe Kampioen (het zou een wandelnummer zijn) wel allerlei leuke wandeltips en wandelroutes zou hebben, maar het ging eigenlijk nauwelijks over echt wandelen.
DDD
Berichten: 28405
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wandelen

Bericht door DDD »

Is een mobiele telefoon waarop je gpx-routes kunt downloaden niet iets voor jou?
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door windorgel »

Zita schreef:Iemand nog tips voor goede wandel-apps? Ik wandel vaak alleen (en dan langeafstandsroutes, meestal 25-30 km), en heb een topografisch inzicht van nul. Kaartlezen verlengt mijn route meestal aanzienlijk.
Ik dacht dat de nieuwe Kampioen (het zou een wandelnummer zijn) wel allerlei leuke wandeltips en wandelroutes zou hebben, maar het ging eigenlijk nauwelijks over echt wandelen.
In een groot deel van Nederland kan je wandelen mbv de app van route.nl. Je kan gebruik maken van beschikbare routes of zelf een route plannen. Onderweg kan je precies zien waar je bent.

Voor klompenpaden kun je ook een app gebruiken zodat je jezelf nauwkeurig kan volgen.

Verder heb ik de app Topo Gps op mijn mobiel. Veel wandelingen kun je als gpx- bestand daarin uploaden. Je ziet dan onderweg exact waar je bent. Ideaal vind ik!
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3008
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wandelen

Bericht door Lilian1975 »

Ik gebruik naast route.nl ook wandelknooppunten app. (Wandelroutenetwerk) Kan je zelf samenstellen de route. Je ziet de lengte, en tijdens lopen laat hij precies zien waar je bent.
He als je het leuk vindt, wil ik best keer wandelmaatje zijn? Ook zijn er die komoot gebruiken. Klompenpaden heel leuk. Maar ook Trage tochten en groene wissels.Je hebt ook nog wandelzapp app. (Kan je ook selecteren op bereikbaarheid OV) En natuurlijk kunnen we hier routes delen?
Laatst gewijzigd door Lilian1975 op 06 apr 2021, 21:06, 3 keer totaal gewijzigd.
windorgel
Berichten: 1385
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: RE: Re: Wandelen

Bericht door windorgel »

Lilian1975 schreef:Ik gebruik naast route.nl ook wandelknooppunten app. Kan je zelf samenstellen de route. Je ziet de lengte, en tijdens lopen laat hij precies zien waar je bent.
He als je het leuk vindt, wil ik best keer wandelmaatje zijn? Ook zijn er die komoot gebruiken. Klompenpaden heel leuk.
Route.nl heeft die optie ook in zich: zelf samenstellen mbv knooppunten. Helaas heeft nog niet heel Nederland een wandelknooppuntensysteem.
Plaats reactie